رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کرمان گفت:ثبت نام معتکفین از امروز ۸ اسفندماه آغاز و تا ۱۶ اسفندماه ادامه خواهد داشت.

هفده مسجد در شهر کرمان آماده پذیرایی از معتکفینحجت‌الاسلام علی دوست‌محمدی در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان گفت: پیش بینی میکنیم امسال با توجه به مقارن شدن ایام اعتکاف با آغاز سال جدید مومنان سال خود را در مکان‌های معنوی شروع کنند و استقبال بیشتری نسبت به سال قبل داشته باشیم.

حجت‌الاسلام دوست‌محمدی با بیان اینکه مساجد جامع و امام خمینی (ره) دو مسجد شاخص و مهم در امر برگزاری اعتکاف در سال‌های گذشته بودند گفت: امسال نیز این مساجد جزو مساجدی هستند که در آن‌ها مراسم اعتکاف برگزار می‌شودامامسجد امام همینی برای برادران و مسجد جامع برای خواهران در شهر کرمان در نظر گرفته شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کرمان با اشاره به اینکه از ۱۷ مسجدی که اعلام آمادگی کردند در ۳ مسجد اعتکاف برادران و در ۱۴ مسجد اعتکاف خواهران انجام می‌شود افزود: ثبت‌نام از معتکفین در استان کرمان از ۸ اسفند‌ماه جاری آغاز و تا ۱۶ اسفند‌ماه جاری به‌مدت یک هفته انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام از معتکفین مانند سال گذشته به‌صورت الکترونیکی است گفت: متقاضیان باید به سایت الکترونیکی به آدرس https://www.ekr.ir مراجعه کرده و مراحل ثبت‌نام خود را تکمیل کنند، نام مساجد در سایت ذکر شده است و معتکفین می‌توانند در هر مسجدی که در نزدیکی محل زندگی آن‌ها و یا هر مسجدی که صلاح می‌دانند ثبت‌نام خود را انجام دهند.

حجت‌الاسلام دوست‌محمدی دوست‌محمدی با اشاره به اینکه مبلغ ثبت‌نام امسال در شهرستان کرمان ۶۵ هزار تومان در نظر گرفته شده است که این هزینه صرف تهیه غذا در وعده‌های مختلف می‌شود و نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش دارد، گفت: از شانزدهم تا بیستم اسفند‌ماه جاری نیز ویرایش نهایی ثبت نام‌ها در استان انجام می‌شود و اگر فردی انصراف داد مبلغ ثبت‌نامی برگشت داده می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کرمان با اشاره به اینکه در سال گذشته در شهرستان کرمان ۶ هزار و ۱۸۴ نفر در مراسم اعتکاف شرکت کردند گفت: اگر چه امسال در ایام نوروز قرار گرفتیم، اما می‌شود آغاز سال جدید را با شرکت در مراسم اعتکاف و با معنویت آغاز کرد و پیش‌بینی می‌شود که تعداد معتکفین افزایش پیدا کند.

وی از برگزاری برنامه‌های جانبی فرهنگی مذهبی برای معتکفان در این ایام خبر داد گفت: تحلیل بیانیه رهبر معظم انقلاب در مورد گام دوم انقلاب اسلامی و همچنین بررسی فرصت‌ها و آسیب‌های فضای مجازی از مواردی است که در مراسم اعتکاف مورد نظر است.


انتهای پیام/س

برنامه‌های جانبی فرهنگی مذهبی برای معتکفان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار