تحقیقات پزشکی در سال‌های اخیر ثابت کرده است که روغن‌های بودار همانند دیگر دارو‌ها به طور مستقیم بر عملکرد مغز تاثیر دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، در این گزارش جدیدترین دانستنی‌های روز پزشکی که هر روز با آن سر و کار دارید،‌ را دنبال می‌کنیم.

لیزر در دوران شیردهی ممنوع نیست

لیزر در دوران شیردهی ممنوع نیست، ولی بهتر است انجام آن به بعد از دوران شیردهی موکول شود زیرا امکان ورود دارو‌های بی‌حسی  به شیرمادر وجود دارد، تغییرات هورمونی زمان شیردهی ممکن است سبب پرمویی در برخی از خانم‌ها شود، لذا پس از دوران شیردهی تاثیر لیزر بیشتر خواهد بود، پزشکان توصیه می‌کنند که پس از ۲ سالگی کودک باید لیزر را شروع کرد.

///

بدن خود را به خوبی در حمام آبکشی کنید

در آبکشی بدن پس از شستشو با مواد شوینده این نکته بسیار مهم است که مطمئن باشید همه صابون، شامپو و کفی که مصرف کرده‌اید کاملا با آب شسته شده باشد؛ برخی از شوینده‌ها زمانی که روی پوست باقی مانده باشند، باعث اذیت شدن پوست و بسته شدن منافذ آن می‌شوند و همین مسئله ممکن است باعث جوش شود، در برخی مواقع جوش‌های کمر به دلیل شسته نشدن خوب شامپو و باقی ماندن آنها در منافذ ایجاد می‌شود، پس مو‌های خود را به یک طرف بدن بیاورید و سپس کمرتان را زیر آب به خوبی شستشو دهید.

///

بهترین زمان برای ورزش

تحقیقات نشان داده است که بهترین زمان برای ورزش بعد از ظهر تا غروب است، یعنی از ساعت ۴ بعد از ظهر تا ساعت هفت عصر، در این ساعات بدن در بالاترین ظرفیت برای ورزش قرار دارد؛ توصیه می‌شود صبحگاه فعالیت ورزشی سبک باشد و عصر هنگام، ورزش‌های سنگین‌تر انجام شود، توجه داشته باشید که ورزش هوازی همواره بیشترین ارجحیت را نسبت به ورزش‌های غیر هوازی دارد.

///

زنجبیل و فواید بی شمار آن

زنجبیل به عنوان یک آنتی اکسیدان مطرح است و باعث تقویت سیستم ایمنی  می‌شود، در برابر مقابله با سلول‌های سرطانی می‌تواند موثر باشد؛ زنجبیل در کاهش شدت درد موثرتر از دارو است علاوه بر این به نظر می‌رسد زنجبیل به اندازه مفنامیک اسید (داروی درد NSAID) موثر باشد، چندین ترکیب فعال  و قدرتمند در زنجبیل  برابر نشانه‌های سرطان  وجود دارد و  می‌تواندبا استفاده از آپوپتوز منجر به مرگسلول‌های سرطانی شود.

///

تاثیر روغن‌های معطر بر عملکرد مغز

تحقیقات پزشکی در سال‌های اخیر ثابت کرده است که روغن‌های بودار همانند دیگر دارو‌ها به طور مستقیم بر روی مغز تاثیر می‌گذارند، برای مثال بوییدن عطر روغن اسطوخودوس امواج آلفا را در پشت سر افزایش می‌دهد و این ناحیه مرتبط با حفظ آرامش است و بوییدن عطر روغن یاسمن امواج بتا را در مغز افزایش می‌دهد و این امواج باعث افزایش تحرک و هوشیاری می‌شود، روغن‌های معطر به شکل شگفت انگیزی در برطرف کردن مشکلات عصبی، موارد مرتبط با استرس، بیماری‌های عصبی، عفونت‌های پوستی، ریزش مو، التهابات، وجود درد ناشی از عضلات یا اختلالات اسکلتی موثرند.

///

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار