ششمین همایش انرژی پاک با هدف بررسی آخرین پیشرفت‌ها در حوزه‌های مربوط به انرژی‌های تجدید پذیر در دانشگاه شیراز آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمود یعقوبی رییس همایش انرژی پاک گفت: در این گردهمایی علمی دو روزه که با حضور صاحب نظران دانشگاهی، صنعتگران و کارشناسان دستگاه‌های اجرایی برگزار شده، دستاورد‌های پژوهشی و تجربیات علمی و صنعتی در زمینه توسعه منابع پاک و تجدیدپذیر انرژی ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه تأمین انرژی پاک یکی از چالش‌های دنیای جدید و ضرورتی اساسی است، افزود: کشور ما دارای ظرفیت های طبیعی بسیار مناسبی در زمینه منابع انرژی تجدیدپذیر به ویژه انرژی خورشید است، اما تاکنون به جایگاه شایسته‌ای در زمینه استفاده از این منابع دست نیافته است.

یعقوبی ادامه داد: در کشور ما سالانه ۸۰ هزار مگاوات برق تولید می‌شود که از این میزان تنها حدود ۸۰۰ مگاوات یعنی یک درصد نیاز کشور به کمک منابع انرژی‌های تجدیدپذیر تامین می‌شود.

این استاد مهندسی مکانیک دانشگاه شیراز، کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی، کاهش مصرف آب، کاهش آلاینده‌های محیطی و گاز‌های گلخانه‌ای را از جمله مزایای استفاده از انرژی‌های پاک نظیر انرژی خورشیدی، انرژی آب و انرژی باد اعلام کرد.

دکتر یعقوبی افزود: در این همایش ۲۰۰ مقاله با موضوع انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر ارائه می‌شود که ۱۳۵ مقاله به صورت سخنرانی و ۶۵ مقاله در قالب پوستر خواهد بود.

رئیس همایش تصریح کرد: انرژی و محیط زیست، نیروگاه‌های انرژی پاک، آموزش انرژی‌های پاک، سیستم‌های انرژی ترکیبی، انرژی خورشیدی، انرژی بادی، مدل سازی و بهینه سازی سیستم‌های انرژی، استفاده از انرژی‌های نو در شیرین سازی آب، راهبرد‌های انتقال تکنولوژی و ساخت داخل تاسیسات آب شیرین کن از محور‌های این همایش است.

وی افزود: در این همایش دو نشست تخصصی نیز با موضوع چالش‌ها و راهبرد‌های سرمایه گذاری و به کارگیری انرژی‌های پاک در کشور و نقش مهندسان در توسعه پایدار برگزار می‌شود.
انتهای پیام/م

آغاز به کار ششمین همایش ملی انرژی پاک در شیراز

برچسب ها: اخبار علمی ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار