مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت:الگوگیری از حضرت فاطمه زهرا (س)، حرکت در مسیر کمال و سعادت است.

حجت الاسلام محمد داداش زاده مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،ضمن تبریک میلاد حضرت زهرا (س) و روز زن، در رابطه با مقام و منزلت بانوی بزرگ عالم گفت: حضرت زهرا (س) پاره تن رسول الله است و افضل زنان عالم و الگو از دیدگاه خداوند، پیامبران و ائمه طاهرین هستند. ایشان دختری معصوم، همسری معصوم و خودشان معصومه می‌باشند؛ لذا جایگاه ایشان بسیار بالا بوده و هرکسی برای رسیدن به سعادت و حرکت در مسیر کمال باید از ایشان الگو گیری نموده و در رفتار و کردار حتی زندگی فردی و اجتماعی از حضرت فاطمه زهرا (س) درس گرفته و به آن‌ها عمل نمایند.
 
حجت الاسلام داد اش زاده در رابطه با جایگاه و نقش زن در نظام اسلامی نیز گفت: خداوند متعال زن و مرد را مکمل هم می‌داند و هرکدام وظایفی برعهده دارند چنانکه اگر وظایف خانوادگی و اجتماعی خود را همانطور که خداوند و پیامبر (ص) ترسیم نموده اند، ادا نکنند، در زندگی دچار اختلال خواهند شد.
 
وی در ادامه تصریح کرد: زن دارای احساسات قوی و نگاه ریز می‌باشد و اگر در خانواده بویژه در تربیت فرزندان نگاه احساساتی و ریز نداشته باشد، تربیت فرزند به چالش کشیده می‌شود و لذا در این برهه از زمان به جهت اشتغال بیشتر مردم اعم از زن و مرد در بیرون از خانه، ضروریست زن در انجام وظیفه تربیتی خود بیشتر توجه نماید و در خانه نیز تربیت فرزندان را در اولویت قرار دهد.
 
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی مادران را از زمامداران جامعه برشمرد و اظهار نمود: مادران بخش مهمی از جامعه هستند که علاوه بر تربیت همراه و همگام با پدران در مدیریت نیز نقش ایفا می‌کنند و این جزء لاینفک زندگی انسانهاست. اگر از این قضیه با بی توجهی رد شود، زندگی فردی و اجتماعی صدمه می‌بیند.
 
حجت الاسلام داداش زاده در ادامه به فضیلت‌های مقام مادر و زن نیز اشاره نمود و گفت: در توجیه مقام زن و مادر همین بس که پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: " الجنه تحت اقدام الامهات؛ بهشت زیر پای مادران است. " و یا در روایتی دیگر می‌فرمایند: " جای قدم‌های مادران باغی از باغ‌های بهشت است. " یعنی هرکسی که بخواهد به عالیترین مقامات انسانی دست یابد، باید مادر خود را مورد احترام و محبت قرار دهد. چرا که رفتن به بهشت و همنشین شدن با پیامبران و اولیای الهی در بهشت از جمله آثار خوب احترام به مادران هست و نتیجه بی احترامی نیز ورود به جهنم و رفتن به دورخ می‌باشد.
 
انتهای پیام/م

 

زن از دیدگاه اسلام و اهل بیت(ع) دارای جایگاه والایی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.