مرکز مدیریت راهبردی افتا در هرمزگان با حضور رئیس مرکز مدیریت راهبردی افتا ریاست جمهوری راه اندازی شد.

راه اندازی مرکز مدیریت راهبردی افتای هرمزگانجواهری رئیس مرکز مدیریت راهبردی افتا ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس گفت: هرمزگان سیزدهمین استانی است که این مرکز در آن راه اندازی شده است.

وی افزود: این مرکز با هدف مشخص کردن چالش‌های پیش رو در فضای مجازی و تدبیر راهکار برای آن، استفاده بهینه از منابع موجود در استان و نیاز به مرکزی برای تنظیم مقررات و ارائه راهنمایی‌ها به دستگاه‌ها و نظارت راه اندازی شد.

رئیس مرکز مدیریت راهبردی افتا ریاست جمهوری گفت: با توجه به رشد روز افزون فضای مجازی در زندگی روزمره و مباحث زیرساختی کشور امنیت فضای مجازی به مراتب اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

جواهری گفت: حوزه فضای مجازی تنها مربوط به پایتخت نیست بلکه در سطح جغرافیایی کشور توزیع شده و ما براساس وظایف محول شده طبق نظام ملی پیشگیری مقابله باید از حداکثر ظرفیت کشور و همکاری همه جانبه دستگاه‌ها در این زمینه استفاده کنیم.

وی افزود: آموزش صحیح مصرف کنندگان با هدف آگاهی رسانی برای برطرف کردن چالش‌های حوزه فضای مجازی از جمله مباحث مهمی است که دستگاه‌ها از جمله نیروی انتظامی، مرکز افتا، وزارت ارتباطات و به نمایندگی از آن سازمان فناوری اطلاعات در آن نقش موثری دارند.

رئیس مرکز مدیریت راهبردی افتا ریاست جمهوری گفت: برنامه جامعی تدوین شده که هفته آینده به کلیه دستگاه‌های اجرایی کشور ابلاغ خواهد شد و بر اساس آن دستگاه‌ها موظفند دوره‌های آموزشی مشخص و مستمر برای کارکنان خود در حوزه فضای مجازی برگزار کنند.

جواهری افزود: مرکز مدیریت راهبردی افتا که تبادل امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات را برعهده دارد از سال ۸۶ تاسیس شده است.
استاندار هرمزگان هم گفت: زندگی مردم با تحولاتی که امروزه در حوزه فناوری‌ها رخ داده عجین شده و این تحول در کنار رویکرد مثبت و سازنده می‌تواند تهدیداتی هم داشته باشد.

فریدون همتی با اشاره به لزوم آموزش فردی، اداری و اجتماعی در این حوزه افزود: فرصت‌ها و تهدید‌های موجود در این حوزه را باید شناخت و با استفاده مطلوب از این فناوری و تحول برای افزایش سرعت، دقت، کیفیت و کاهش هزینه‌ها و توسعه ارتباطات و تبادل تجارب استفاده کرد.

وی به اهمیت حفظ و حراست اطلاعات در همه حوزه‌ها اشاره کرده و گفت: بسیاری از فعالیت‌ها و اقدامات در بستر اینترنت و فناوری‌ها شکل می‌گیرد و از مرکز افتا یا امنیت فضای اطلاعات و تولید اطلاعات باید برای آموزش و ارتقای آگاهی مردم در مقابله با دشمنان و جلوگیری از آسیب‌ها استفاده کنیم.

در پایان عبیدی به عنوان رئیس مرکز مدیریت راهبردی افتا هرمزگان معرفی شد.

انتهای پیام/ز


افتتاح مرکز مدیریت راهبردی افتای هرمزگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.