مدیرکل پیشگیری‌های مردمی و مشارکت‌های مدنی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه از شناسایی پنج معضل اولیه استان و تشکیل کارگروه‌های تخصصی پیرامون آن‌ها طی سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی اصغر رفاهی مدیرکل پیشگیری های مردمی و مشارکت های مدنی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در بازدید از سمن سرای معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع دادگستری کل استان کرمان، با ابراز خرسندی از حضور سمن های فعال در سرای سمن ها، گفت: هر زمان که تشکل های مردمی وارد عرصه ای شده اند، آن کار به نحو احسن و با توان خود نیروهای مردمی منجر به نتیجه شده است.
وی افزود: خوشبختانه در استان کرمان، همدلی موج می زند و رییس کل دادگستری این استان نیز بسیار همراه است به طوری که طی شش روز برگزاری کارگاه مصلحین و حکمین قرآنی استان، سه کارگاه برگزار شد و ریاست کل دادگستری استان در دو کارگاه حضور یافت که نشان دهنده همراهی و علاقه مندی وی است.

رفاهی با بیان اینکه اخیراً کارگروه سمن های جوانان استان خراسان تشکیل شده است، تصریح کرد: در این کارگروه شیوه نامه جدیدی تهیه شده است مبنی بر اینکه چندین مورد از معضلات استان را سمن ها شناسایی و اولویت بندی کرده اند، به همین جهت پیشنهاد می شود در استان کرمان نیز این اتفاق رخ دهد و پنج معضل اولیه استان شناسایی و کارگروه های تخصصی پیرامون آنها تشکیل شود.
مدیرکل پیشگیری های مردمی و مشارکت های مدنی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، یادآور شد: بعد از تشکیل کارگروه استان، باید با سمن های فعال استان مکاتبه و موانعی که در راستای پیشبرد اهداف وجود دارد اعلام شود تا نسبت به رفع آنان اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه طی یکسال گذشته شبکه دبیران مردمی تشکیل شده است، افزود: یکی از اقدامات این شبکه ارجاع مشکلات و موانع است و خوشبختانه نگاه بسیار خوبی برای رفع این موانع وجود دارد.
رفاهی به سامانه جامع اطلاعات مردمی سجام نیز اشاره و تصریح کرد: درخواست می شود در سال 98، 10 موضوع اولویت دار استان توسط این سامانه اطلاع رسانی شود و همه سمن ها نیز تلاش کنند اعضای خود و هرکسی که دغدغه امورات جامعه را دارد به عضویت این سامانه درآیند، ضمن اینکه لازم است در سال جدید دوره توانمندسازی برای سمن های استان نیز برگزار و شبکه سازی در کرمان به صورت قوی تری انجام شود.

محمدباقر اسلامی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان نیز در این بازدید گفت: خوشبختانه این معاونت ارتباط بسیار خوبی با سازمان های مردم نهاد برقرار و بانک اطلاعاتی 80 سمن استان را تهیه کرده است.
وی با اشاره به اینکه اعتماد متقابلی بین معاونت و سمن ها ایجاد شده است، افزود: مرکز مهر دادگستری توسط سمن ها اداره می شود، ضمن اینکه دوره های مهاجر نیز از سوی یکی از سمن ها برگزار می شود و با ورود سمن ها به فعالیت ها، در میزان هزینه کردها نیز صرفه جویی خواهد شد.
اسلامی با بیان اینکه سمن ها دلسوزانه فعالیت می کنند از این رو نیاز به حمایت دارند، تصریح کرد: در حال حاضر معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان با 25 سمن فعال در ارتباط است و تلاش خواهد شد تا سال آینده با شبکه سازی این ارتباط گسترده تر شود.
وی به برگزاری کارگاه های آموزشی تربیت مربی مصلحین و حکمین قرآنی توسط این معاونت نیز اشاره کرد و یادآور شد: در این دوره از مربیان استانی استفاده شده است و سال آینده دوره های مصلحین باحضور مربیان آموزش دیده ادامه خواهد یافت که سمن ها نیز بخشی از این چرخه خواهند بود.

یادآور می شود: در این دیدار از بخش های مختلف سرای سمن های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان بازدید شد و دبیران سمن ها به بیان نقطه نظرات، پیشنهادات و طرح های خود پرداختند.
انتهای پیام/ب

سفر مدیرکل پیشگیری های مردمی و مشارکت های مدنی قوه قضائیه به استان کرمان

 

برچسب ها: جوانان ، دادگستری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار