کمیسیون انتخابات: روند اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی متوقف است

کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کرد که تا معرفی دبیران جدید کمیسیون های انتخاباتی، روند اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی ولایت های باقی مانده متوقف خواهد بود.

کمیسیون انتخابات: روند اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی متوقف استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «عبدالعزیز ابراهیمی»، معاون سخنگوی کمیسیون انتخابات افغانستان اعلام کرد که تا معرفی دبیران جدید کمیسیون های انتخاباتی، روند اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی ولایت های باقی مانده متوقف خواهد بود.

اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در تاریخ 23 دلو/ بهمن، روسا و اعضای کمیسیون های مستقل انتخاباتی را برکنار کرد. از سوی دیگر، با وجود گذشت چندین ماه از زمان برگزاری این انتخابات، تاکنون فقط نتایج نهایی 15 ولایت اعلام شده و از سرنوشت نتایج نهایی سایر ولایت ها خبری نیست.

ابراهیمی، معاون سخنگوی کمیسیون انتخابات افغانستان تاکید کرده است تا زمانی که دبیران جدید معرفی نشوند، روند اعلام نتایج نهایی ولایت های باقی مانده آغاز نخواهد شد.

وی اظهار داشت نتایج ابتدایی این ولایت ها باید در کمیسیون شکایت ها بررسی شود و سپس به کمیسیون انتخابات فرستاده گردد، اما به دلیل نبود دبیران در دو کمیسیون، روند بررسی نتایج در هر دو نهاد متوقف مانده است.

ابراهیمی افزود: کمیسیون های انتخاباتی پس اعلام نتایج نهایی ولایت های بدخشان، فاریاب، فراه، پروان، سمنگان، لغمان، ارزگان، نیمروز، زابل، دایکندی، بامیان، جوزجان، نورستان، کنر و خوست، به برندگان انتخابات اعتبارنامه تفویض کرده و آنها را به وزارت امور پارلمانی و دبیرخانه مجلس نمایندگان معرفی کرده است.

معاون سخنگوی کمیسیون انتخابات افغانستان بیان داشت که برکناری دبیران کمیسیون های انتخابات موجب مشکلاتی در کمیسیون انتخابات شده است، اما پس از اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی، کار را با سرعت، در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آغاز خواهند کرد تا از به تاخیر افتادن زمان برگزاری این انتخابات جلوگیری شود.

از سوی دیگر، قرار است تا حدود یک هفته دیگر، (15 حوت/ اسفند) دوره هفدهم تقنینی پارلمان نیز توسط اشرف غنی افتتاح گردد.

هارون چخانسوری، سخنگوی ارگ ریاست جمهوری افغانستان پیش از این در پاسخ به این سوال که آیا این پارلمان با اعضای جدید افتتاح می‌شود یا اعضای قبلی گفت: رئیس جمهور  پارلمان جدید را با اعضای جدید آن افتتاح خواهد کرد و در این قسمت حکومت مصمم است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار