وکیل سابق دونالد ترامپ در اظهاراتی جنجالی و کم‌سابقه جزئیات تازه‌ای را از پشت پرده ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهور آمریکا، فساد اخلاقی او و تخلف‌های مالی‌اش منتشر کرد.

وکیل سابق ترامپ اسرار اقدامات غیرقانونی او را افشا کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  پایگاه اینترنتی پلیتیکو، ­مایکل کوهن، وکیل سابق دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا که از سوی اداره فدرال تحقیقات آمریکا (اف‌بی‌آی) تحت تحقیق قرار دارد و از شاهدان کلیدی تحقیقات رابرت مولر درباره ادعای دخالت روسیه در انتخابات آمریکا به شمار می‌آید، با حضور در کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا به سوالات نمایندگان پاسخ داد.

دروغگویی ترامپ درباره ارتباط با روس‌ها

او در بیانیه خود در جلسه استماع کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا که پیش از آغاز این جلسه منتشر شده است، درباره شهادت دروغ در کنگره و حقایق مربوط به فعالیت‌های تجاری ترامپ در روسیه افشاگری کرد. وی گفت: «ترامپ مستقیما به من نگفت به کنگره دروغ بگویم، در گفتگو‌هایی که در طول رقابت‌های انتخاباتی داشتیم، در همان زمان که من فعالانه به نمایندگی از او با روس‌ها مذاکره می‌کردم، او در چشم من نگاه کرد و گفت با روسیه هیچ رابطه تجاری ندارد و سپس بیرون می‌رفت و همین دروغ را به مردم آمریکا می‌گفت. در حقیقت ترامپ به شیوه خود به من می‌گفت که دروغ بگویم.»

­

باج‌دهی ترامپ به بازیگر فیلم‌های مستهجن

کوهن درباره نحوه باج‌دهی به «استورمی دنیلز» بازیگر زن فیلم‌های مستهجن افشاگری کرد و گفت: «ترامپ از من خواست به این بازیگر فیلم‌های مستهجن که با او رابطه داشت، باج دهم. او از من خواست به همسرش دروغ بگویم، من هم این کار را کردم. دروغ گفتن به بانوی اول آمریکا یکی از بزرگترین پشیمانی‌های من است. او آدم خوب و مهربانی است که برایش احترام زیادی قائلم، او مستحق این کار نبود.»

افشاگری کوهن درباره نژادپرستی ترامپ

وکیل سابق رئیس جمهور آمریکا درباره نژادپرستی وی گفت: «کشورمان، دلجویی ترامپ از نژادپرست‌ها و افراد کوته فکر را شاهد بوده است. شنیدید که ترامپ کشور‌های فقیر را ”چاه توالت“ خطاب کرد. او در محافل خصوصی از این هم بدتر است. ترامپ حتی یک بار از من پرسید آیا حتی یک کشور را می‌شناسم که حاکم سیاه پوست داشته باشد و ”چاه توالت“ نباشد؟ این حرف را زمانی زد که اوباما، رئیس جمهور بود.»

کوهن افزود: روزی از یک محله فقیر در شیکاگو رد می‌شدیم که ترامپ گفت فقط سیاه پوست‌ها می‌توانند این طور زندگی کنند. او سپس به من گفت سیاه پوست‌ها هیچ گاه به او رأی نمی‌دهند، چون بیش از اندازه احمق هستند.

آغاز جلسه جنجالی مجلس نمایندگان آمریکا

مایکل کوهن، وکیل سابق ترامپ در آغاز نشست کمیته نظارت مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تامین امنیت برای خانواده خود به دلیل تهدیدات احتمالی از سوی رئیس جمهور آمریکا شد.

کوهن در اظهارات ابتدایی خود گفت حاضر است در حمایت از اظهارات خود، مدارکی ارائه کند.

وکیل پیشین ترامپ در ادامه گفت: «من از ضعف‌ها و وفاداری نابجای خود و از کار‌هایی که با هدف حمایت و تقویت ترامپ برای او انجام دادم، شرمسارم. من شرمسارم، چون آقای ترامپ را می‌شناسم. او یک نژادپرست، دروغگو و فردی متقلب است.»

انتشار تصویر چک باج رئیس‌جمهور آمریکا به بازیگر فیلم‌های مستهجن

کوهن در ادامه سخنانش در این جلسه افزود: ترامپ مرد مافیایی است و از من خواست که مبالغی را به یک بازیگر زن فیلم‌های مستهجن بدهم و او را بخرم، زیرا ترامپ به زنش خیانت کرده بود.

کوهن تصویری از چکی را که ترامپ برای پرداخت باج به «استورمی دنیلز» بازیگر فیلم‌های مستهجن امضا کرده، در اختیار کنگره قرار داد. این چک زمانی صادر شده که ترامپ رئیس‌جمهور شده بود.

وکیل سابق ترامپ اسرار اقدامات غیرقانونی او را افشا کرد

امضای پسر ترامپ پای چک‌های حق السکوت او

مایکل کوهن همچنین گفت: ترامپ جونیور، پسر ترامپ، چک‌های مربوط به پرداخت حق السکوت به چند زن را امضاء کرده است.

این افشاگری کوهن می‌تواند پسر ترامپ را به دلیل نقض قوانین مربوط به تبلیغات انتخاباتی در آمریکا بسته به میزان آگاهی او از دلیل این پرداخت‌ها، تحت تعقیب قضایی قرار دهد.

او در این جلسه استماع همچنین اعتراف کرد که ترامپ به او گفته حق السکوت را از منابع دیگری به این این افراد بدهد تا مسیر این پرداخت‌ها قابل پیگیری نباشد.

اطلاع ترامپ از انتشار ایمیل‌های کلینتون

کوهن در ادامه اظهارات خود افزود: بسیاری از مردم از من می‌پرسند آیا ترامپ در مورد انتشار ایمیل‌های کمیته ملی دموکرات‌ها از پیش اطلاع داشت که پاسخ مثبت است. ترامپ از طریق راجر استون، مشاورش از ورود ویکی لیکس به ایمیل دموکرات‌ها مطلع شده بود.

او در این باره توضیح داد: در ژوئیه ۲۰۱۶، یک روز پیش از نشست دموکرات ها، در دفتر ترامپ بودم که راجر استون تماس گرفت. ترامپ تلفن را روی اسپیکر قرار داد که در آن استون گفت تلفنی با جولیان آسانژ گفتگو کرده است و گفته به زودی ایمیل‌های زیادی را منتشر می‌کند که به کمپین هیلاری کلینتون ضربه می‌زند.  پس از آن ترامپ گفت بهتر از این نمی‌شود.

فرار ترامپ از خدمت در ارتش آمریکا هنگام جنگ ویتنام

کوهن درباره فرار ترامپ از خدمت در ارتش آمریکا هنگام جنگ ویتنام گفت: ترامپ ادعا کرده بود این مسئله به خاطر شکستگی استخوان بوده است، اما زمانی که از او مدارک پزشکی خواستم، چیزی به من نداد و گفت: عمل جراحی در کار نبوده است. او به من گفت به سوالات خبرنگاران پاسخ مشخصی ندهم و فقط بگویم یک گواهی پزشکی داشته است. ترامپ همچنین در جریان صحبتهایش در این باره گفت فکر می‌کنی من احمق بودم که به ویتنام بروم؟

کوهن: مدرکی برای ارتباط تیم انتخاباتی ترامپ با روسیه ندارم

وکیل سابق ترامپ همچنین به ادعای ارتباط تیم انتخاباتی ترامپ با روسیه اشاره کرد و گفت «مدرک مستقیمی» برای اثبات این ادعا ندارد، اما به واسطه آنچه در تیم ترامپ دیده، او هم چنین «ظنی» دارد.

هشدار کوهن به جمهوری‌خواهان

مایکل کوهن به جمهوری‌خواهان هشدار داد همان اشتباهی را که او با چندین سال حمایت از ترامپ انجام داد، تکرار نکنند.

او همچنین گفت: از دیگر اقدامات بالقوه غیرقانونی ترامپ مطلع است که در حال حاضر دادستان‌های فدرال در نیویورک سرگرم تحقیق در مورد آن‌ها هستند.

کوهن: ترامپ ۵۰۰ بار از من خواست دیگران را تهدید کنم

کوهن در ادامه اذعان کرد زمانی که وکیل ترامپ در حوزه املاک و مستغلات بوده، به دستور وی افراد را به پرونده سازی و انتشار گزارش‌هایی علیه آنها در رسانه‌های آمریکایی تهدید می کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۰۸ اسفند ۱۳۹۷
یک قانون نانوشته بین وکلا رایج هست که طبق این قانون اگر روزی خودت یا موکل در معرض خطر محکومیت و زندان شدن قرار گرفتید حتما کاری کنید که موکل زندانی بشود و خودت خلاص بشوی البته مایکل کوهن به موقع این قانون را اجرا نکرد و گذاشت محکوم بشود اما ظاهرا در حال جبران هست و بنظرم بالاخره اسباب کم شدن شر ترامپ را فراهم کرده است
آخرین اخبار