معاون برنامه‌ریزی و توسعه ایدرو مطرح کرد؛

سرمایه گذاری ایدرو در حوزه‌های صنایع نوین/حمایت از نخبگان و تجاری سازی تحقیقات

عبداللهی، حمایت از نخبگان با تجاری سازی نتایج تحقیقات و هوشمند‌سازی صنایع را به عنوان رویکرد‌های جدید ایدرو اعلام کرد.

سرمایه گذاری ارزی ۴۰۰میلیون دلار ایدرو در حوزه‌های صنایع نوین/حمایت  از نخبگان و تجاری سازی تحقیقاتبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایدرونیوز، محمدرضا عبداللهی در حاشیه مجمع سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: در حال حاضر ایدرو ده طرح و پیمان در حوزه‌های صنایع نوین و فناوری اطلاعات با رقم ریالی دو هزار و هفتصد میلیارد و سرمایه گذاری ارزی ۴۰۰میلیون دلار در دست مشارکت و اجرا دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه تجاری‌سازی نتایج تحقیقات نوآورانه نیازمند سرمایه‌گذاری و پذیرش ریسک است ایدرو بعنوان سازمان توسعه‌ای این آمادگی را دارد تا با حمایت از نخبگان و شرکت‌های دانش بنیان در زمینه تجاری‌سازی دستاورد پژوهش‌های فناوری‌های نوین کشور سرمایه‌گذاری کند. 

به گفته معاون برنامه‌ریزی ایدرو در این رویکرد سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران علاوه بر نخبگان داخلی؛ حمایت از نیروی‌های انسانی نخبه خارج از کشور برای عملیاتی و تجاری ساختن دستاورد‌های پژوهشی آنان را با جدیت دنبال می‌کند.


بیشتر بخوانید: امضای موافقتنامه توسعه همکاری‌های صنعتی استرالیا و ایدرو


وی افزود:، چون امروزه گسترش فناوری‌های نو و صنایع نوین در قالب انقلاب صنعتی چهارم محور‌های اصلی توسعه صنعتی جهانی محسوب می‌شود ایدرو نیز رویکرد‌های جدید متناسب با تغییرات فضای کسب و کار جهانی از جمله هوشمندسازی و توانمند‌سازی صنایع برای ورود به موج انقلاب صنعتی چهارم و تجاری‌سازی نتایج پژوهش‌های حوزه فناوری نوین (hightech) را برگزیده است.

به گفته عبداللهی در الگوی استاندارد و جهانی سازمان‌های توسعه‌ای در زمینه‌هایی که بخش خصوصی به دلیل مشکلات مالی، ریسک بالا یابازدهی دیر هنگام فعالیت نمی‌کند وارد شده و بسترسازی و توانمندسازی بنگاه‌ها را بر عهده می‌گیرند.

انتهای پیام/

کمک به  بسترسازی و توانمندسازی بنگاه‌ها 

برچسب ها: ایدرو ، صنایع نوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار