موتمنی گفت: خودرو سازان به صورت سلیقه‌ای محصولات خود را قیمت گذاری می‌کنند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از صدا و سیما، سعید موتمنی با اشاره به بسته شدن ورودی خودرو به بازار از سوی شرکت‌های تولید کننده از ۱۶ بهمن ماه افزود: این رفتار خودروسازان، ­ سبب افزایش ۱۲ تا ۴۰ میلیون تومانی قیمت خودرو در بازار شد در حالی که نرخ ارز تغییری نکرده و مشکلی هم در کشور رخ نداده بود.

وی دلیل بسته شدن ورودی خودرو به بازار را افزایش قیمت خودرو در بازار دانست و ادامه داد: با توجه به تعیین­ ۵ درصد زیر قیمت بازار­، شرکت‌های خودروساز سبب افزایش قیمت در بازار شدند و پس از آن قیمت شرکتی خودرو را اعلام کردند.

رئیس ­اتحادیه فروشندگان خودرو با اشاره به آرام بودن شرایط بازار در مقایسه با دو هفته گذشته افزود: هم اکنون موج هیجانی که هفته گذشته برای خرید خودرو در بازار خودرو رخ داد، ​ فروکش کرده است و افرادی که به نیت افزایش قیمت، خودرو خریداری کرده بودند بطور قطع با کاهش قیمت خودرو متضرر خواهند شد، زیرا امروز عرضه خودرو به بازار از شرایط بهتری نسبت به دوهفته گذشته برخوردار است.


بیشتر بخوانید: تخصیص ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات، به تولید و اشتغال


موتمنی با بیان اینکه درخواست ما از خودرو سازان کاهش قیمت پایه خودرو است گفت: باید آنالیز قیمت تولید خودرو مشخص ­و پس از آن قیمت نهایی اعلام شود.

وی قیمت فعلی ­۲۰۶ تیپ ۲ را در حال حاضر ۷ میلیون بیشتر از تاریخ ۱۵ بهمن ماه دانست و ادامه داد: اگر قیمت این خودرو که در تاریخ ۲۶ دیماه­­ ۵۶.۵ اعلام شده بود امروز هم با همین قیمت در شرکت عرضه شود بطور قطع با قیمت مناسب نیز به دست مصرف کننده خواهد رسید.

رئیس ­اتحادیه فروشندگان خودرو با اشاره به اینکه قیمت گذاری ۵ درصد زیر قیمت بازار در صورت عرضه مناسب این کالا به بازار، ­ روش مناسبی خواهد بود افزود: هم اکنون ۲۰۶ تیپ ۲ در بازار با قیمت ۸۰ میلیون تومان، ۲۰۶ v. ۸ با قیمت ۹۳ میلیون تومان، ۲۰۶ تیپ ۵ نیز با قیمت ۹۴ میلیون تومان و سمند lx با قیمت ۸۳ میلیون تومان و پژو ۴۰۵ نیز به قیمت ۷۹ میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود.

انتهای پیام/

درخواست ما از خودرو سازان کاهش قیمت پایه خودرو است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۲۳ تير ۱۳۹۸
متاسف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۰۹ اسفند ۱۳۹۷
چرا اینقدر ماشین تولید می کنند ووارد می کنند مگر غیر از خیابانهایی که مملو از ماشین است خیابان دیگری برای رانندگی است درهمه جا بهازای تولید تعدادی از رده خارج می شود همه را صادر کنید تا ازهمه این ها راحت شویم وهوا هم الوده تر نشود
Iran (Islamic Republic of)
امید
۰۲:۳۴ ۰۹ اسفند ۱۳۹۷
با سلام
چرا کسی به فکر این مردم نیست اخبار ۲۰:۳۰ چرا پیگیری نمیکنه
از کی تا حالا خودروساز دلال جماعت رو مرجع افزایش قیمت خودرو قرار داده؟
مگه میشه آخه ؟؟ کجای دنیا دیده شده که کارخونه تولیدی قیمت خودشو با خیابون افزایش بده آیا واقعا اگه فردا توی کل کشور پراید رو ۵ میلیون بفروشن کارخونه ۵ درصد زیر قیمت بازار میده؟؟
چرا نمایندهای ملت کاری نمیکنن مگه سال دیگه نمیخوان انتخابات شرکت کنند با چه رویی میخوان توی چشم مردم نگاه کنن.
چرا مردمی که بهمن ماه خودرو پیش خرید کردن و اون موقع پراسد ۳۴ تومن شده بود مجبورا موقعا تحویل با قیمت حاشیه بازار بخرن؟؟
چرا قرار داد شرکت سایپا نوشه به قیمت روز کارخونه یعنی شهریور ماه اگه پراید شد ۱۰۰ میلیون باسد یا پول بدیم یا ۱۵ درصد سود مشارکت دریافت کنیم درحالی که کارخونه با پول من ۳۰۰ درصد در تولیداتش سود کرده.
این انصافه ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۰۸ اسفند ۱۳۹۷
گرونی بیداد میکنه . چرا سود سپرده بانکی بالا نمی برید. نقدینگی از بازار کم بشه . دلال بازی از بین بره.
آخرین اخبار