دبیر تهک دریایی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از جمعه آسمان نواحی ساحلی استان ابری با احتمال رگبار متوسط تا شدید همراه با رعدوبرق است که دریا را مواج و متلاطم می‌کند.

پیش بینی مواج شدن دریای عمان و هشدار هواشناسی به صیادان سیستان و بلوچستانسالاری دبیر تهک دریایی هواشناسی سیستان و بلوچستاندر گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: از جمعه آسمان نواحی ساحلی استان ابری با احتمال رگبار متوسط تا شدید همراه با رعدوبرق است که همزمان در سواحل وزش باد شدید گاهی تندباد و گردوخاک روی می‌دهد که دریا را مواج و متلاطم می‌کند.

محمد رضا سالاری فنودی افزود: این شرایط روز شنبه نیز در نواحی ساحلی سیستان و بلوچستان ادامه دارد و دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود. همچنین در این دو روز علاوه بر وزش باد، آسمان نواحی ساحلی استان ابری با احتمال وقوع رگبار متوسط تا شدید باران و رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: شرایط جوی و دریایی تا صبح جمعه برای ورود و خروج شناور‌ها و امور پایلوتی با هماهنگی مرکز کنترل و ترافیک اداره کل بنادر و دریانوردی مساعد است، اما از صبح جمعه تا شنبه انجام این فعالیت‌ها باید با احتیاط انجام شود.

دبیر تهک دریایی هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: وضعیت جوی و دریایی مسیر حرکتی شناور‌های تجاری به سمت کلیه بنادر امارات (دبی) و دیگر بنادر خلیج فارس، بنادرعمان (مسقط)، پاکستان (کراچی) و هندوستان (بمبئی) تا صبح جمعه مساعد و برای روز جمعه و شنبه با احتیاط و حتی نامساعد ارزیابی می‌شود.

سالاری فنودی گفت: تشکل‌های صیادی از صبح جمعه تا ظهر شنبه ضمن هشدار به صیادان باید از ورود آنان به دریا جلوگیری کنند، اما فردا پنجشنبه می‌توانند با احتیاط و تمهیدات لازم به فعالیت‌های صیادی ادامه دهند.

وی در باره وضعیت جوی روز پنج شنبه نواحی ساحلی سیستان و بلوچستان عنوان کرد: فردا آسمان نواحی جنوبی استان صاف تا قسمتی ابری با احتمال رگبار پرا کنده باران است. همچنین دریای عمان نیز آرام پیش بینی می‌شود، اما گاهی غبار محلی در سواحل استان رخ می‌دهد.

انتهای پیام/ع

دریای عمان مواج 

برچسب ها: هواشناسی ، آب وهوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار