رئیس سازمان فضایی کشور گفت: ۱۵ هلدینگ بزرگ در رونق فضایی کشور سرمایه گذاری کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مرتضی براری معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فضایی کشور در دیدار با استاندار سمنان گفت: در تلاش هستیم تا با حضور فعال در استان سمنان ضمن ارتقاء اقتصاد استان ، زمینه های رشد و توسعه ی این استان را بیش از پیش فراهم آوریم.

 وی افزود: این امکان وجود دارد  تا حجم زیادی از هلدینگ های سرمایه گذاری را به استان سمنان روانه سازیم تا زمینه توسعه در استان بیشتر از گذشته شود.

براری با بیان اینکه ۱۵ هلدینگ بزرگ در رونق فضایی کشور سرمایه گذاری نموده اند ادامه داد: بحمدلله استاندار سمنان و معاون اقتصادی استاندار آشنایی کامل با اقتصاد نوین را داشته و با این رویکرد امیدواریم بتوانیم در آینده این استان نقشی فعال را ایفا نماییم.‌

براری اضافه کرد: در این مسیر، هر شکست و اتفاقی یک موفقیت و پیروزی محسوب می‌شود؛ چراکه با توان داخلی و ظرفیت بومی این مسیر را طی می‌کنیم و در پرتاب‌های ماهواره‌ای دستاوردهای خوبی داشته؛ اما نتوانسته‌ایم ماهواره‌ها را در مدار قرار دهیم.

رئیس سازمان فضایی ایران اضافه کرد: سه ماهواره ایرانی در دست تکمیل است و امیدواریم سال آینده در مدار قرار گیرد که شامل ماهواره سنجشی «ظفر»، ماهواره سنجش «پارس یک» و ماهواره مخابراتی «ناهید یک» در دست ساخت است.

ایجاد دهکده مریخی در دامغان

همچنین در نشست تخصصی رئیس سازمان فضایی ایران و استاندار سمنان با حضور جمعی از کارشناسان دانشگاه، مسائلی درباره تلاش در جهت رونق گردشگری در شب‌های کویری استان و ماندگاری در استان سمنان مطرح شد.

توسعه اقتصادی و ایجاد کسب‌وکارهای نو پا در استان، ایجاد پارک‌های گردشگری طبیعی نجوم و گردشگری فضاپایه در سمنان و وجود تپه‌های مریخی در دامغان به‌عنوان زمینه‌ای مناسب برای ایجاد دهکده مریخی به‌منظور جذب گردشگر در این نشست به بحث گذاشته شد.

استقرار استارت‌آپ‌ها در روستاها

رئیس سازمان فضایی ایران در این نشست اضافه کرد: استان سمنان ازلحاظ زیرساخت دارای رتبه دوم کشور بوده و شبکه پایداری در این استان فراهم شده است.

براری افزود: ‌۱۲۰ گیگ پهنای باند در استان سمنان وجود دارد که مقدار کمی از آن استفاده می‌شود؛ در دنیا از پهنای باند ثروت تولید کرده و ما نیز قصد داریم این مهم را در استان سمنان محقق سازیم.

وی ادامه داد: استان سمنان دارای ظرفیت‌های بالقوه در اقتصاد، صنعت، معدن و گردشگری بوده و باید از این ظرفیت نهایت استفاده را برد.

رئیس سازمان فضایی ایران تصریح کرد: با استقرار استارت‌آپ‌ها در روستاها تلاش خواهیم کرد تا اقتصاد این مناطق را متحول سازیم و امیدواریم استان سمنان پایلوت انجام این طرح باشد.

انتهای پیام / گ

دیدار رئیس سازمان فضایی کشور  با استاندار سمنان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۲۰:۳۴ ۰۹ اسفند ۱۳۹۷
حداقل ایران اسلامی باید چند پایگاه فضایی همچون پایگاه امام خمینی سمنان داشته باشد.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۷:۳۲ ۰۹ اسفند ۱۳۹۷
پایگاه های پرتاب فضایی را به چند پایگاه در جای جای ایران گسترش دهید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۰۹ اسفند ۱۳۹۷
به امید خدا ما منتظر پرتاب ماهواره ها انشاالله در سال آینده یعنی سال 1398 هستیم ، خواهشا به سالهای بعد 98 موکول نکنید........
همچنین منتظر فرستادن انسان (اولین فضانورد ایرانی) به فضا انشاالله در آینده نزدیک به دست متخصصان داخلی هستیم و.........
آخرین اخبار