منابع طبیعی بزرگترین سرمایه ملی

سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیز داری شعار امسال هفته منابع طبیعی را "منابع طبیعی بزرگترین سرمایه ملی" تعیین کرده است.

منابع طبیعی بزرگترین سرمایه ملیآزادی روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری همدان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، گفت: ۱۵ تا ۲۱ اسفند ماه هر سال هفته «منابع طبیعی و آبخیزداری» نامگذاری شده است و نخستین روز این هفته در تقویم کشور بنام روز «درختکاری» است که در این روز مردم با حضور در پارک‌ها و جنگل‌ها و یا مناطق مختلف شهر با کاشت درخت به استقبال سال نو رفته و با انجام این کار نمادین در آستانه بهار، زندگی را به زمین باز می‌گردانند.

مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی همدان  افزود: درختان به عنوان بزرگترین گونه گیاهی  روی زمین بسیار حیاتی هستند، آن‌ها درست عکس تنفس ما عمل می‌کنند، دی اکسید کربن و گاز‌های مضر دیگر را جذب می‌کنند و اکسیژن پس می‌دهند تا بدین طریق اکسیژن خالص را برای نفس کشیدن در اختیار ما قرار دهند.

آزادی با اشاره به اهمیت درختان در سلامت هوا گفت:همین بس که اثر گاز‌های گلخانه‌ای را کاهش می‌دهند، خاک را تثبیت می‌کنند و در نتیجه از فرسایش خاک و همچنین آلودگی آب جلوگیری می‌کنند. برای پرندگان و سایر حیوانات زیستگاه فراهم می‌کنند، در شهر‌ها دمای هوا را پایین می‌آورند و خنک می‌کنند، پرندگان را به شهر باز می‌گردانند و میزان قابل توجهی سایه ایجاد می‌کنند. آلودگی صوتی را کم کرده و موجب کاهش هزینه‌های انرژی مورد نیاز خانه‌ها می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: در راستای ارج نهادن به هفته منابع طبیعی و روز درختکاری، رهبر معظم انقلاب خواستار اهتمام همگانی بیشتر در خصوص پاسداری از فضای سبز و ترویج امر درختکاری شدند و توصیه هرساله ایشان برای حفظ جنگل‌ها و مراتع، حجت را برای صیانت از منابع طبیعی برهمگان تمام کرده است.

مدیرروابط عمومی اداره منابع طبیعی گفت: سازمان منابع طبیعی به تاسی از اندیشه‌های طبیعت‌دوستانه مقام معظم رهبری جهت فرهنگ سازی حفظ منابع طبیعی و ترویج درختکاری از اقشار مختلف مردم دعوت می‌کند با پیوستن به روز ملی درختکاری، قدم بزرگی در جهت سرسبزی ایران عزیز بردارند.

آزادی گفت: بر این اساس، روز ﺷﻤﺎر ﻫﻔﺘﻪ منابع طبیعی بدین شرح اعلام می‌شود:

چهارشنبه ۱۵ اسفند ماه، روز ملی درﺧﺘﻜﺎری
پنج شنبه ۱۶ اﺳﻔﻨﺪ ماه، ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻃﺒﻴﻌی، ﻣﺮدم، احیا و ﺗﻮﺳﻌﻪ جنگل‌ها و ﻣﺮاﺗﻊ
جمعه ۱۷اسفند ماه، ﻣﻨﺎﺑﻊ ﻃﺒﻴﻌی، ﻣﺮدم، اﺋﻤﻪ ﺟﻤﻌﻪ وجماعت
شنبه ۱۸ اسفندماه، ﻣﻨﺎﺑﻊ طبیعی، مردم و حفاظت و ﺣﻤﺎﻳﺖ
ﻳﻜﺸﻨﺒﻪ ۱۹ اسفند ماه، منابع طبیعی، مردم، آبخیزداری و مقابله با سیل و خشکسالی
دوشنبه ۲۰ اسفند ماه، منابع طبیعی، مردم، بسیج و همیاران طبیعت
سه شنبه ۲۱ اسفند ماه، ﻣﻨﺎﺑﻊ طبیعی، ﻣﺮدم و ﻣﺠﺎﻣﻊ ﻋﻠمی و داﻧﺸﮕﺎهی

انتهای پیام/ا.م

گرامیداشت هفته منابع طبیعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار