رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: دانشگاه جندی شاپور اهواز یکی از ماندگارترین دانشگاه‌های علمی جهان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مرضیه اسدی ذاکر، رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی اهواز بیان داشت: مهر ماه سال جاری مصادف با پنجاهمین سالگرد تأسیس دانشکده پرستاری و مامایی جندی شاپور اهواز است  و تا پایان سال تعداد اعضای هیئت علمی در این دانشکده ۵۱ نفر خواهند رسید.

وی افزود: در مقطع کارشناسی گروه پرستاری حدود ۴۰۵ دانشجو، ارشد ۱۳۸ نفر و دکترای تخصصی ۲۳ نفر و همچنین در گروه مامایی در مقطع کارشناسی ۱۴۰، ارشد ۱۰۳ نفر و در دوره دکترای تخصصی ۹ نفر و در سطوح کارشناسی، ارشد و دکترای تخصصی تربیت می‌شوند و در رشته کارشناسی اتاق عمل هم به صورت پیوسته ۱۳۴ نفر و به صورت ناپیوسته ۸۵ نفر مشغول تحصیل هستند.

اسدی ذاکر عنوان کرد: یک سری مراکز اقماری هم داریم که شامل مجتمع عالی سلامت ایذه، رامهرمز، مسجدسلیمان و دانشکده بستان است که بیش از ۲۷۱ دانشجو در این مراکز مشغول تحصیل هستند.

رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: رشته‌های ارشد پرستاری این دانشکده شامل کودکان، داخلی جراحی، روان پرستاری، پرستاری ویژه بزرگسالان و سلامت جامعه است و در مقطع ارشد مامایی رشته آموزش با گرایش مامایی، مدیریت، بهداشت باوری و رشته مشاوره در مامایی را داریم.

وی در پایان بیان کرد: دانشگاه جندی شاپور اهواز یکی از ماندگارترین دانشگاه‌های علمی جهان است و در مهر ماه سال ۴۷ بنیاد اولیه این دانشکده بوده که در محل باغ معین کنونی شهر اهواز تأسیس شد.

انتهای پیام/م

افزایش اعضای هیئت علمی دانشکده پرستاری و مامایی اهواز  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.