یک روزنامه صهیونیستی اعلام کرد دادستان کل اسرائیل احتمالا امروز تصمیم خود را برای صدور کیفرخواست علیه نخست وزیر این رژیم به اتهام ارتشاء اعلام می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه صهیونیستی جروزالم پست نوشت دادستان کل اسرائیل احتمالا امروز تصمیم خود را برای صدور کیفرخواست علیه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به اتهام ارتشاء اعلام می‌کند.

پایگاه اینترنتی این روزنامه صهیونیستی در مطلبی نوشت: این تصمیم تاثیری قطعی و تعیین کننده در انتخابات نُه آوریل (۲۰ فروردین) خواهد داشت. با توجه به اینکه در نظرسنجی‌ها اختلاف حزب لیکودِ بنیامین نتانیاهو و حزب بنی گانتس بسیار کم است، اگر نخست وزیر به دلیل اتهام فسادی که علیه او مطرح است تنها چند کرسی را هم از دست بدهد مسیر تحولات تغییر خواهد کرد.

در ادامه این گزارش آمده است: حتی اگر نتانیاهو دوباره در انتخابات پیروز شود احتمال زیادی وجود دارد که آویخای مندلبلیت Avichai Mandelblit دادستان کل اسرائیل بعد از برگزاری یک سری جلسات استماع با وکلای نتانیاهو تصمیم نهایی‌اش را برای صدور کیفرخواست در سه تا دوازده ماه آینده اتخاذ کند. در این صورت اگر او داوطلبانه از سمت خود کناره گیری نکند دادگاه عالی او را مجبور به استعفا خواهد کرد.

این روزنامه صهیونیستی می‌افزاید: اقدام احتمالی دادستان کل برای صدور کیفرخواست علیه نتانیاهو تغییری اساسی و مهم در سیاست اسرائیل خواهد بود. انتظار می‌رود دادستان کل به نفع سارا نتانیاهو، همسر نخست وزیر رای دهد و پرونده اتهاماتی را که علیه او مطرح است، ببندد. همچنین مندلبلیت احتمالا توصیه پلیس را برای بستن پرونده مربوط به پسر نتانیاهو به دلیل نبود مدرک کافی می‌پذیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار