وزیر دادگستری گفت:دولت، مجلس و قوه قضاییه به دنبال گرفتن استقلال وکلا نیستند و مشی سه قوه بر گرفتن استقلال این کانون نیست.

حفظ احترام  وکلا مهمترین توقع  انان از قوه قضاییه  استبه گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  سیدعلیرضا آوایی  در جشن روز وکیل در کرمانشاه به بحث توقعات جامعه وکالت از قوه قضاییه و بالعکس پرداخت و اظهار کرد: اهم جامعه وکالت از قوه قضاییه شامل حفظ احترام و رعایت شئونات وکلاست مهمترین توقع و نیاز وکلا از قوه قضاییه همین است.

وزیر دادگستری بحث استماع و گوش دادن به دفاعیات و توجه به لوایح تنظیمی مندرجات آن را از دیگر توقعات وکلا دانست و گفت: برخی وکلا می‌گویند اشاره‌ای به لوایح نمی‌شودهمچنین رعایت استاندارد‌های اخلاقی در دادسرا و دادگستری‌ها نیز از دیگر خواسته‌های وکلاست وکلا خواستار تغییر نگاه جامعه قضات به خود هستند و می‌گویند با سوظن و بدگمانی به آن‌ها نگاه نشود.

وی به توقعاتی که همکاران قضایی از جامعه وکلا دارند اشاره‌ای کرد و گفت: کار قضاوت حقیقتا با این همه شبهات سخت است و این صنف به خاطر اعتبار و جایگاه نیاز به صیانت مستمر دارد.

وی عنوان کرد: قضات از وکلا انتظار دارند که در لوایحشان آن‌ها را جهت رسیدن به حق یاری کنند و آن‌ها را از مسیر حق منحرف نکنند.

آوایی در مورد استقلال کانون‌های وکلا هم ادامه داد: معتقدهستم نه دولت، نه مجلس و نه قوه قضاییه به دنبال گرفتن استقلال کانون وکلا نیستند و مشی سه قوه بر گرفتن استقلال این کانون نیستکانون وکلای مستقل نقطه قوت و عزتی برای نظام است و بحث بر سر نظارت است که ممکن است تلقی‌هایی از کم یا زیاد شدن نظارت باشد.

انتهای  پیام /ز

کانون وکلای مستقل نقطه قوت و عزتی برای نظام است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.