مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: تخریب لوکیشن (محل تصویربردار) فیلم محمدرسول الله (ص) متوقف شده است.

تخریب لوکیشن فیلم محمدرسول الله (ص) متوقف شدبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فرهاد قلی‌نژاد در جمع خبرنگاران افزود: در سال ۹۰ فیلم محمد رسول الله (ص) از سازمان حفاظت محیط زیست برای فیلمبرداری در منطقه حساس پارک ملی دریایی نایبند مجوز دریافت کرد که ساخت دکور و مسیر دسترسی نیز در آن دیده شده بود با این شرط که پس از پایان کار با توجه به ممنوعیت وجود سازه ملزم به برچیدن بنا‌ها بوده‌اند که اجرایی نشده است.

وی ادامه داد: سازه یادشده در مساحت تقریبی ۳۰۰ متر مربع اجرا شد که بخش بسیار کوچکی از آن تخریب شده و اخبار منتشر شده مبنی بر تخریب کلی و کامل آن صحیح نیست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: پس از اعتراض راهنما‌های گردشگران و گروه‌های گردشگری، جمع آوری سازه‌ها برای بررسی موضوع و ارائه راهکار مناسب، متوقف شده است هر چند در این چند سال تاکنون نهاد‌های متولی گردشگری درخواستی از سازمان حفاظت محیط زیست برای حفظ و ساماندهی این سازه نداشته‌اند و نبود مدیریت و مشخص نبودن متولی باعث شده که سازه‌ها در سال‌های اخیر تخریب شود و برای تردد خطرناک باشد و گاه به محلی برای تفریحات ناسالم تبدیل شود.

قلی نژاد گفت: جا دارد نهاد‌های متولی برای تعیین تکلیف و درخواست مجوز و ساماندهی محل اقدام کنند، زیرا در محدوده استحفاظی پارک ملی دریایی نایبند به عنوان یکی از مناطق چهارگانه تحت حفاظت محیط زیست در استان بوشهر، کار‌های حفاظتی در اولویت است و هرگونه گردشگری و سایر فعالیت‌ها باید وفق اصول و بدون تاثیر منفی بر منطقه صورت گیرد.

وی بیان کرد: گردشگری بی‌ضابطه با حفاظت از طبیعت، گونه‌ها و مناطق حساس سازگار نیست، با این حال با هماهنگی صورت گرفته با مسؤولین شهرستان عسلویه به ویژه فرماندار، در روز‌های آینده موضوع بررسی و در خصوص وضعیت سازه تصمیم گیری خواهد شد.

انتهای پیام/ک

توقف تخریب لوکیشن فیلم محمدرسول الله (ص)

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.