حدنگاری و تثبیت مالکیت زمین‌های ساحلی نوشهر تا پایان تابستان ۱۳۹۸ تمام می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عبدالرضا سنگاری سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران – نوشهر گفت: از ۱۴۴ کیلومتر ساحل غرب مازندران در حدود ۱۰۰ کیلومتر آزاد و حدنگاری شده است.

وی افزود: حدنگاری و تثبیت مالکیت اراضی ساحلی شهرستان نوشهر تا پایان تابستان ۱۳۹۸ تمام می‌شود.

سنگاری با بیان اینکه حدنگاریِ جنگل‌ها و مراتع منطقه نوشهر به‌خوبی پیش می‌رود، گفت: از این پس در پاسخ به هر نوع استعلام اراضی، به‌دقت می‌توانیم ملی یا مستثنا بودن زمین را بررسی و اعلام و حتی تصرفات سال‌های قبل را آشکار کنیم.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران – نوشهر تأکید کرد: دریافت سند تک‌برگ برای کل شهرستان نوشهر تمام شده است.

وی به وجود ۹۵۳ قطعهٔ ۱۰ هکتاری در غرب مازندران اشاره کرد و گفت: ۲۷۰ قطعهٔ آن در شهرستان نوشهر قرار دارد که این قطعات موجب بروز حواشی زیادی برای ادارات منابع طبیعی شده است.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران – نوشهر با بیان اینکه بخشداری کلاردشت نیز همین نظر را دارد و مازوچال را روستا نمی‌داند، افزود: مرتع مازوچال ازنظر ما مرتع است نه روستا و تا کنون نیز خیلی از ساخت‌وساز‌های غیرمجاز آن تخریب شده است.

سنگاری افزود: مازُوچال منطقه‌ای جنگلی - مرتعی است که به دلیل رویش درخت بُلَندمازُو که نوعی بلوط است و در زبان محلی به آن مازُو می‌گویند به این نام مشهور شده است.

وی گفت: این منطقه جزء شهرستان تنکابن و بخش نَشتا و دهستان کُترا است، اما زیرمجموعهٔ حوزهٔ منابع طبیعی تنکابن محسوب نمی‌شود بلکه در حوزهٔ منابع طبیعی کلاردشت قرار دارد.

سنگاری با بیان اینکه کلاردشت ازنظر حفظ اراضی ملی، منطقه‌ای حساس است، افزود: اجرای آزمونه‌ایِ حدنگاری، اولین بار در کلاردشت انجام شد.

وی از نیروی انتظامی و دادگستری کلاردشت خواست بیش‌ازپیش به مأموران و کارکنان منابع طبیعی در حفاظت از انفال و مبارزه با قاچاق چوب کمک کنند.

انتهای پیام/آ

حدود ۱۰۰ کیلومتر از سواحل غرب مازندران آزاد و حدنگاری شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.