رئیس دامپزشکی شهرستان بهشهر از پلمپ یک واحد قصابی در این شهرستان به دلیل عرضه گوشت فاسد خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، خانم باقری رئیس دامپزشکی شهرستان بهشهر گفت: بازرسان بهداشتی دامپزشکی این شهرستان یک واحد قصابی که مبادرت به عرضه گوشت فاسد به شهروندان می‌کرده است را شناسایی و به مراجع قضایی معرفی کردند.
 
وی افزود: دادگاه این اقدام را تهدیدی علیه بهداشت عمومی تلقی کرد و صاحب این قصابی را به استناد مواد ۸۳ و ۸۶ قانون مجازات اسلامی به پردخت ۱۸ میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم کرد.

باقری از شهروندان خواست تا در هنگام خرید گوشت به ظاهر سالم گوشت توجه کنند و در صورت تیره بودن و یا استشمام بوی تعفن و یا غیر طبیعی بودن رنگ آن از خرید امتناع و مراتب را به دامپزشکی اطلاع دهند.

حسینی رییس دامپزشکی شهرستان قائمشهر نیز از ارجاع ۵ پرونده حمل مرغ زنده فاقد مجوز دامپزشکی به دادگستری خبر داد.

وی با بیان اینکه بر اساس قوانین سازمان دامپزشکی کشور هرگونه حمل و نقل دام و فرآورده‌های خام دامی منوط به دریافت گواهی حمل بهداشتی از دامپزشکی است، افزود: در صورت مشاهده تخلف، با متخلفان بهداشتی و افرادی که بدون داشتن گواهی حمل بهداشتی دامپزشکی مبادرت به حمل و نقل غیر مجاز کنند برخورد قانونی خواهد شد.

حسینی گفت: ماموران دولتی و دامپزشکان بخش خصوصی بعنوان مسئولین فنی – بهداشتی در کشتارگاه‌های صنعتی طیور استان مستقر هستند و با کامیون‌های حمل مرغ زنده فاقد مجوز برخورد قانونی خواهند کرد.

رییس دامپزشکی شهرستان قائمشهر از مرغداران درخواست کرد تا در زمان تخلیه واحد‌ها به دامپزشکی مراجعه کرده و با تسلیم مدارک لازم از جمله گواهی سلامت گله که توسط مسول فنی بهداشتی فارم صادر می‌شود مجوز‌های بهداشتی حمل را دریافت کنند تا دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام/آ

 

۱۸ میلیون ریال جزای نقدی مجازات عرضه گوشت فاسد  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار