وزیر رفاه جایگاه ویژه و سرآمد پزشکان ایرانی در دنیا و ارتقاء علوم پزشکی را از جمله دستاورد‌های بزرگ انقلاب اسلامی دانست.

ارتقاء علوم پزشکی از جمله دستاورد‌های بزرگ انقلاب اسلامی استبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نقش موثر جامعه پزشکی در جامعه، رابطه بین پزشک و بیمار را یک سرمایه اجتماعی برای جامعه خواند و با انتقاد از برخی غفلت‌ها در مخدوش کردن این رابطه، اذعان داشت: سازمان نظام پزشکی می‌بایست در این زمینه با بهره گیری از ابزار‌های فرهنگی اجتماعی خود در مسیر ارتقای جامعه پزشکی و افزایش اعتماد اجتماعی به آن گام‌های جدی تری بردارد.


بیشتر بخوانید؛ ۸۲ درصد بازنشستگان کشور مشمول همسان سازی حقوق شدند


شریعتمداری با اشاره به جایگاه ویژه و سرآمد پزشکان ایرانی در دنیا، ارتقاء علوم پزشکی را از جمله دستاورد‌های بزرگ انقلاب اسلامی خواند و تاکید کرد: صف‌های طولانی بیمارانی که برای اعمال جراحی ساده راهی کشور‌های خارجی می‌شدند، به ما یادآوری می‌کند که ارائه خدمات پزشکی در ایران هم اکنون به چه جایگاه مهمی در دنیا دست یافته که مرجع بسیاری از بیماران کشور‌های همسایه است و ضمن ارتقا استقلال نظام اسلامی در سال از خروج میلیارد‌ها دلار ارز از کشور جلوگیری می‌کند.

وی به خدمات ارزشمند جامعه پزشکی در دوران جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: پزشکان با بذل جان چه در بیمارستان‌های صحرایی در پشت جبهه‌ها و چه در بیمارستان‌های پشتیبان در شهر‌های بزرگ نشان دادند که همواره همراه مردم و نظام اسلامی بوده اند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تشریح برخی مشکلات موجود در نظام سلامت کشور بیمه، درمان و تجهیزات پزشکی را سه حوزه مشترک مابین این وزارتخانه و سازمان نظام پزشکی خواند و افزود: در سازمان تامین اجتماعی تنها ۷ درصد از ۴۲ میلیون تحت پوشش خدمات درمانی و ۲۵ درصد خدمات سرپایی را دریافت می‌کنند و برای بقیه از خارج از سازمان خرید خدمت صورت می‌گیرد؛ بنابراین با توجه به مطالبات انباشته شده، وظیفه داریم تا نسبت به کاهش مطالبات و زمان بازپرداخت خدمات اقدام کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد تا در ماه‌های اسفند و فروردین بخش قابل توجهی از مطالبات جامعه پزشکی و نظام سلامت از بیمه‌ها را بتوان پرداخت کرد و این فاصله را کاهش داد.

شریعتمداری با اشاره به اینکه ۴۰درصد دارو و تجهیزات پزشکی در مجموعه این وزارتخانه تولید می‌شود، اظهار امیدواری کرد تا با تعامل بیشتر بتوان مشکلات موجود در این زمینه را نیز حل و فصل کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ضرورت ساختارمند کردن ارتباط میان این وزارتخانه با سازمان نظام پزشکی اظهار امیدواری کرد تا با تعیین نمایندگان دو طرف در سه کمیته ویژه در حوزه‌های بیمه، درمان و تجهیزات پزشکی و با هماهنگی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بتوان در مسیر حل مشکلات موجود و نیز ارتقا سطح سلامت در جامعه قدم‌های موثری برداشت.

در ابتدای این نشست دکتر پیوندی، رییس نظام پزشکی تهران و سایر اعضا هیات مدیره ضمن معرفی فعالیت‌های سازمان، برخی از مشکلات موجود در حوزه‌های کاری فیمابین را تشریح و راهکار‌های پیشنهادی را ارائه کردند.

انتهای پیام/

بخش قابل توجهی از مطالبات جامعه پزشکی در ماه‌های اسفند و فروردین  پرداخت می‌شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار