وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه نفوذ در کشور به طور جدی با تجربه ۴۰ ساله پیش می‌رود، گفت: کار تبیینی در مقاومت اقتصادی تاثیر دارد.

نفوذ در کشور به طور جدی با تجربه ۴۰ ساله پیش می‌رود/کار تبینی  در مقاومت اقتصادی  تاثیر داردبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات در مراسم نخستین یادواره شهدای اسارت که در حسینیه قتلگاه واقع در بزرگراه شهید محلاتی برگزار شد، گفت: ما در ابعاد مختلف شهدا بُعدهای توجه نشده بسیاری مانند اهمیت ‌کار آنها داریم. بر اساس روایت موجود شهدا خود مسیری که طی آن به شهادت رسیدند را مدیریت می‌کنند؛ در رأس شهدا، سالار شهیدان مسیر و راه خود را مدیریت می‌کند. به عنوان مثال راهپیمایی عظیم اربعین که حضرت سیدالشهدا«ع» مدیریت ویژه‌ای در آن دارند و علیرغم تلاش‌های سنگینی که استکبار رسانه‌ای برای بایکوت خبری این راهپیمایی عظیم انجام دادند اما خوشبختانه این راهپیمایی تاثیر خود را داشت.

وزیر سابق اطلاعات ادامه داد: در مجموعه‌ای از دستگاه‌های اطلاعاتی استکبار فاش شده است که سال گذشته سی‌آی‌ای آمریکا در راهپیمایی اربعین نزدیک به پانصد دانشجو‌ را به همراه پنج صفحه سوال به جمع راهپیمایان اربعین فرستاده است، این نشان دهنده آن است که استکبار بسیار سنگین برای این موضوع سرمایه‌گذاری کرده و‌ درجمع‌بندی که سی‌آی‌ای آمریکا از این سؤالات به آن می‌رسد این است که این حرکت در حال توسعه بوده و‌ بزرگترین‌ تهدید برای استکبار و‌ آمریکاست؛ این موضوع نشان مدیریت امام حسین(ع) برای شناساندن یزید زمانه خود است.

حجت الاسلام مصلحی با بیان اینکه بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری یک‌ حرکت قرآنی است، اظهار داشت: ایشان به تاریخ ۴۰ ساله انقلاب پرداختند و نسبت به مدیریت خود پیش بینی لازم را در مسیر انقلاب داشتند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تأکید بر اینکه نفوذ در کشور به طور جدی با تجربه ۴۰ ساله پیش می‌رود، تصریح کرد: بحث‌ نفوذ مربوطه به امروزه نبوده و‌ در دوران هشت سال دفاع مقدس در دستگاه‌های مختلف موضوع نفوذ مطرح بود، همچنین در دوران هشت سال دفاع مقدس بودجه اختصاص یافته برای جنگ بین ۱۳ تا ۱۷ درصد از بودجه کل کشور بود، در صورتی که صدام کل بودجه خود را برای جنگ‌ تحمیلی در نظر گرفته بود و‌ کشورهای حاشیه خلیج فارس بالای ۷۰ میلیارد دلار برای جنگ‌ تحمیلی به صدام کمک کردند و ۴۰ میلیارد دلار آن را آل سعود به همراهی آمریکا بر عهده گرفت.

وزیر سابق اطلاعات افزود: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم هشدارهای اقتصادی لازم را دادند و تاکید داشتند آتش به اختیار عمل کنید و حرکت‌های مردمی جهادی متناسب با موقعیت امروز پیش برود. ضمن اینکه بدون توجه به تاریخ هم نمی‌توان با نفوذ مقابله کرد و امروز جنگ‌ اقتصادی مطرح بوده که ناشی از برخی سوءمدیریت‌هاست.

حجت الاسلام مصلحی با بیان اینکه امروز کار تبیینی در مقابله با استکبار نقش بزرگی در مقاومت اقتصادی دارد، تصریح کرد: حدود ۵ سال گذشته سی‌آی‌ای آمریکا حرکتی کرده بود که طی آن استکبار در ۶ برنامه‌ای که برای متوقف کردن انقلاب اسلامی طراحی کرده بود که یکی از حرکت‌های آن ایجاد تحریم اقتصادی برای شکل‌گیری نارضایتی عمومی در سطح کشور است. نیروی حزب اللهی امروزه باید کار‌ تبیینی کند تا به تعبیر مقام معظم رهبری ما از این گردنه عبور کنیم به این دلیل که این گردنه سخت همچون گردنه هشت سال جنگ تحمیلی به شمار می‌رود و‌ تحریم‌های امروزه قابل قیاس با تحریم‌های هشت سال دفاع مقدس نیست.

وزیر سابق اطلاعات با تاکید بر اینکه استکبار از اقتدار ایران در وحشت سنگینی دارد، یادآور شد: فقط آل سعود ۴۰ میلیاد دلار برای اردن هزینه کرد تا این کشور تبدیل به مرکزی برای آموزش داعش باشد اما انقلاب اسلامی با وجود حججی‌ها همه حرکت‌های آنها را متوقف کرد. اما از آن طرف، زمانی که در داخل کشور اسم آمریکا مطرح می‌شود، برخی‌ها این کشور آن را بسیار ابرقدرت مطرح می‌کنند، این درحالی است که سپاه پاسداران ۱۰ نفر از سربازان آمریکایی را در خلیج فارس دستگیر می‌کند و آنها شلوار خود را خیس می‌کنند اما شهید حججی زمانی که داعشی‌ها در صدد جدا کردن سر از بدنش هستند، هیچ‌ ترسی در خود نشان نمی‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضا
۰۰:۵۸ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
باسلام عرض ادب واحترام
> التماس دعا *
آخرین اخبار