۶۱ اثر تاریخی شهرستان سلماس در فهرست آثار ملی ثبت شده است

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سلماس گفت: این شهرستان یکی از شهر‌های آذربایجان غربی است که ۶۱ اثر تاریخی را در دل خود جای داده است.

۶۱ اثر تاریخی شهرستان سلماس در فهرست آثار ملی ثبت شده استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سلماس با بیان اینکه این شهرستان در شمال استان آذربایجان واقع شده است،گفت: ۶۱ اثر تاریخی در حوزه میراث فرهنگی این شهرستان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

افراسیاب گراوند افزود: مهمترین مقاصد گردشگری این شهرستان منطقه گردشگری نظر آباد و آبگرم بوده که هر ساله میزبان بسیاری از میهمانان نوروزی هستند.

وی در ادامه با اشاره به تعداد مسافران نوروزی در سال گذشته گفت: سال گذشته ۲۳۴ نفر که از این تعداد ۶۷ نفر در هتل و ۱۶۷ نفر در مهمانپذیر‌های این شهرستان اقامت داشتند.

این مقام مسئول در خصوص طرح‌های سرمایه گذاری این شهرستان تصریح کرد: یک واحد اقامتگاه بوم گردی در خان تختی در حال ساخت بوده و مجتمع گردشگری نظرآباد و مجتمع تفریحی و گردشگری آبگرم ایسی سو جز طرح‌های سرمایه گذاری در حوزه اداره کل این شهرستان است.

گراوند در ادامه سخنان خود بیان کرد: تعداد کارت شناسایی صنایع دستی صادر شده ۸، تعداد پروانه تولیدی ۳۸ عدد بوده و همچنین تعداد هنرمندان بیمه شده این شهرستان نیز ۳۳ نفر است.

شهرستان سلماس یکی از شهر‌های استان آذربایجان غربی با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شمال ارومیه و در کنار مرز‌های ایران و ترکیه و ساحل دریاچه ارومیه واقع است.

 

انتهای پیام/م

ثبت آثار تاریخی و گردشگری در سلماس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.