مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان ایلام از ثبت نام ۱۵ هزار فارغ التحصیل دانشگاهی در سامانه کارورزی خبر داد.

ثبت نام ۱۵ هزار فارغ التحصیل دانشگاهی در سامانه کارورزیبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،شیر خانی مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت: از زمان اجرای طرح کارورزی بیش از ۱۵ هزار فارغ التحصیل دانشگاهی در این سامانه ثبت نام کرده، تعداد واجدین شرایط ۶ هزار و ۲۰۰ نفر بوده که ازین تعداد یک هزار و۴۴۵ نفر کارورز انتخاب شده و مشغول فعالیت می‌باشند.

وی با بیان اینکه ۴۸۵ واحد پذیرنده در این طرح ثبت نام کرده اند گفت: واحد‌های پذیرنده به ازای هر ۲ نفر بیمه شده، صرفا مجاز به پذیرش یک نفر کارورز می‌باشند، و در صورت جذب و بکارگیری کارورزان مقطع کارشناسی و بالاتر از مزایای پرداخت ۱۰۰ درصد حق بیمه سهم کارفرما به مدت ۲ سال بهره مند می‌شوند.

 شیر خانی اضافه کرد: هدف طرح کارورزی افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان از طریق انتقال مهارت و تجربه در محیط کار برای ورود به بازار کار و ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب کار به دانش آموختگان، ارتقاء اخلاق و صلاحیت حرفه‌ای دانش آموختگان، فراهم ساختن زمینه انتقال دانش از دانش آموخته به بنگاه اقتصادی می‌باشد.

وی افزود: فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار در همه مقاطع تحصیلی و در گروه سنی ۲۵ تا ۳۲ سال (با احتساب ۲ سال سربازی) در همه رشته‌ها می‌توانند دراین طرح ثبت نام کنند.

 مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه دوره کارورزی ۶ ماه می‌باشد گفت: پرداخت کمک هزینه آموزشی به کارورزان بر اساس مدرک تحصیلی می‌باشد.

 شیرخانی ادامه داد: متقاضیان برای ثبت نام می‌توانند به سامانه جدید کارورزی و مهارت آموزی مراجعه نموده و با اسکن عکس، کارت ملی، نمونه امضا و مدرک تحصیلی اقدام به ثبت نام نمایند.

 

انتهای پیام/با

ثبت نام  فارغ التحصیلان دانشگاهی، ایلام  در سامانه کارورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.