مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: در استان هفت مرکز شبانه روزی و چهار مرکز روزانه نگهداری از سالمندان فعالیت دارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، وارثی مدیرکل بهزیستی استان گفت: در استان شش مرکز شبانه روزی و چهار مرکز روزانه نگهداری از سالمندان با یارانه دولتی و یک مرکز سالمندان شبانه روزی هم بدون یارانه مشغول به فعالیت هستند.

وارثی اضافه کرد: ۲۶۰ سالمند در مراکز شبانه روزی و ۱۴۸ نفر نیز در مراکز روزانه تحت پوشش قرار دارند و از خدمات دائمی این مراکز استفاده می‌کنند.

به گفته وی، یک مرکز شبانه روزی در شهرستان بوئین زهرا و یک مرکز روزانه مراقبت از سالمندان در شهرستان تاکستان در حال اخذ پروانه فعالیت هستند.

وارثی با بیان اینکه استان قزوین تا پایان سال بر اساس نظر سازمان بهزیستی کشور به عنوان مجری طرح خانه‌های حمایتی سالمندان در مرکز خیریه امیرالمومنین (ع) انتخاب شده است، گفت: مرکز نگهداری سالمندان زن و مرد امیرالمومنین (ع) از سال ۱۳۷۶ تأسیس شده و مجری طرح خانه‌های حمایتی در استان قزوین است و ۶۳ سالمند تحت پوشش دارد.

مدیرکل بهزیستی قزوین به تفاوت‌های خانه‌های حمایتی سالمندان با مراکز نگهداری سالمندان اشاره کرد و گفت: خانه‌های حمایتی، با اجرای برنامه‌های ورزشی و تفریحی، ساختاری شبیه خانواده دارد تا حس زندگی در جمع خانواده را برای سالمندان فراهم کند.

انتهای پیام/ک

مراقبت از ۲۶۰ سالمند در مراکز شبانه روزی بهزیستی قزوین

برچسب ها: بهزیستی ، توانبخشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار