دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:  هر موضوعی که مربوط به معیشت و اقتصاد مردم باشد در اولویت مجمع تشخیص مصلحت نظام است و معیشت مردم اولویت اولمان است.


هجمه‌ها علیه مجمع تشخیص مشکوک است/ اروپایی‌ها به تعهداتشان در برجام عمل نکردند/ معیشت مردم اولویت ماستبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست خبری امروز که پس از اتمام جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام با محوریت بررسی الحاق ایران به لایحه پالرمو برگزار شد، گفت: لایحه پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نظام از جوانب اقتصادی و آثار آن برجامعه بین‌المللی و تعهدات ایران و بعد سیاسی و امنیتی مورد بررسی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: بعد از اینکه مصوبه CFT به مجمع تشخیص ارجاع شد تا اعضا درباره آن نظر بدهند برخی از اعضا ارتباطاتی بین این دو مسئله را ملاحظه کردند و متوجه شدند تصمیم‌گیری در هر کدام از این دو موضوع بدون توجه به بعد دیگر محل ایراد است و این دو هم پوشانی‌هایی با یکدیگر دارند، در نتیجه پیشنهاد شد تا فرصت دیگری داده شود تا برای هر دو مصوبه باهم در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصمیم‌گیری شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در مورد تحت فشار قرار دادن مجمع تشخیص اظهار کرد: در یک سال اخیر اقداماتی علیه مجمع می‌شود که کاملا مشکوک است.

وی ادامه داد: آن‌ها در مورد هیئت عالی نظارت می‌گویند شورای نگهبان دوم در حال درست شدن است و در مورد تصویب پالرمو و cft عجله‌کاری فوق العاده‌ای دارند تا بدون کارشناسی تصمیم گرفته بشود؛ همچنین صحبت‌هایی از قول رئیس مجمع و من در خبرگزاری‌ها منتشر می‌شود. همه این اظهارات به دلیل آن است که عده‌ای نگران نظارت مجمع هستند چرا که بسیاری از مشکلات کشور با نظارت مجمع حل شده و جلوی بسیاری از تخلفات گرفته خواهد شد.

رضایی خاطرنشان کرد: هجمه‌های یک سال اخیر مربوط به هیئت عالی نظارت است که رسانه‌ها باید توجه داشته باشند که بدون منبع از مجمع خبری را منتشر نکنند.

وی با بیان اینکه تاکنون چندین جلسه در مجمع تشخیص مصلحت نظام درخصوص بررسی لایحه پیوستن ایران به کنوانسیون پالرمو برگزار شده است، گفت: در این جلسات نسبت به ابعاد مختلف امنیتی و اقتصادی در مورد پالرمو بحث کردیم و اعضای مجمع و نمایندگان دولت هم نظرات خود را اعلام کردند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: پس از آنکه مصوبه CFT از طرف مجلس به مجمع رسید به دلیل همپوشانی و ملاحظاتی که بین دو لایحه پالرمو و CFT وجود دارد، مقرر شد بررسی لایحه پالرمو با تاخیر صورت بگیرد تا کارشناسان مربوط به CFT هم حضور داشته باشند، بنابراین نمایندگان دولت و مجلس هم موافق تاخیر در رسیدگی به پالرمو بودند.

رضایی با تاکید بر اینکه در سال جدید بررسی دو لایحه را در دستور کار قرار می‌دهیم، تصریح کرد: در این میان رفتار FATF هم مورد توجه است، زیرا از سویی اقدامات ایران را تحسین کرده و از سوی دیگر با ابهام از اقدامات ایران یاد کرده است. هر چه رفتار FATF سازنده باشد در نظر مجمع تاثیر دارد. همچنین کمیته حقوقی دبیرخانه مجمع موظف شده است تا بیانیه FAtf را تحلیل کنند.

وی در ادامه به تاثیر رفتار اروپایی‌ها در نظرات مجمع اشاره کرد و گفت: از رفتار اروپایی‌ها راضی نیستیم، آن‌ها به تعهدات خود در برجام عمل نکردند و شرکتی با ۳۰۰ هزار یورو در ماه تاسیس کردند که به صورت تهاتری با ایران معامله کند در حالیکه در برجام خرید و فروش نفت، تاسیس شعبات بانکی مورد نظر بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به انتقادات به مجمع گفت: انتقادات به مجمع درست نیست چرا که تصمیم گیری عجولانه به کشور خسارت زیادی می‌زند و تصمیمات پخته و کارشناسی می‌تواند فرصتی به دیپلماسی کشور دهد تا کسانی که انتظار دارند ایران به تعهدات خود عمل کند، باید ضمانت‌هایی ارائه دهند بنابراین تاخیر‌ها می‌تواند مفید و سازنده باشد و اگر به بیانیه FAtF دقت کنید متوجه می‌شوید که تاخیرات منطقی و کارشناسی می‌تواند منافع زیادی برای جامعه داشته باشد.

رضایی تاکید کرد: هر موضوعی که مربوط به معیشت و اقتصاد مردم باشد در اولویت مجمع تشخیص مصلحت نظام است و معیشت مردم اولویت اول ما است و ما به کنوانسیون‌ها به عنوان راهی اقتصادی برای جامعه می‌نگریم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اظهارات هفته گذشته رئیس جمهور درباره اینکه نمی‌توان تصمیم گیری در مورد لوایح مصوب دولت و مجلس را به دست یک جمع ۲۰ الی ۳۰ سپرد، گفت: این حرف حرف دوستانه و قانونی نیست. موضع قانونی به یک نفر یا ۳۰ نفر ارتباطی ندارد و اگر قانون به جمعی اختیار داده باشد که تصمیمی را در چارچوب قانونی مشخص بگیرد، دیگر سایر موضوعات اهمیتی ندارد.

وی افزود: اعضای هیئت دولت کم جمعیت‌تر از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام هستند و اگر بنا باشد بر اساس این اظهارات رئیس جمهور عمل شود، پس ایشان نیز یک نفر است و نمی‌توان که نظرات یک نفر را مبنای بسیاری از حرکات کشور قرار داد.

وی درپاسخ به پرسشی مبنی بر مانور رسانه‌های بیگانه درباره FATF گفت: شرایط ما با دیگر کشور‌ها یکی نیست و باید همه کارشناسان نظر دهند. شاید اگر ما هم تحریم نبودیم به شکل دیگری کار کارشناسی درخصوص FATF انجام می‌دادیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص رای گیری عمومی از مردم در مورد همه پرسی درباره FATF، گفت: قانون اساسی راهکار برون رفت از بن‌بست‌های سیاسی را مشخص کرده و هرکسی غیر از این را بگوید خلاف قانون صحبت کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۱ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
ای آقاfatf دارد اجرا می شود با ادغام حساب های نیروهای مسلح کاملا این مساله به وضوح قابل تشخیص است... ترور فرزندان نیروهای مسلح ..ترور رژه نیروهای مسلح ...گروگانگیری نیروهای مرزبانی .. .. ما ملت ایران پشت بچه های علی علیه السلام می ایستیم پشت رهبرمان سید علی می ایستیم و معاویه های زمان را سرنگون خواهیم کرد به لطف و یاری خداوند قهار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
برجام نافرجام
Iran (Islamic Republic of)
آریا
۲۲:۰۰ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
اف ای تی اف بر اساس واقعه 11 سپتامبر شکل گرفته(قسمت زد تروریستش).. جالبه که خود مهندسین و بسیاری از افراد برجسته آمریکایی با استناد به منابع مشخص ، این واقعه را خود زنی آمریکا در جهت فریب اذهان عمومی و برای گسترش نظامی گری عنوان میکنند
اون وقت ما داریم رو تصویبش جدل میکنیم
شهدا ما شرمنده ایم!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
آفرین بر سردار بزرگ اسلام که صبر و دقت در تصویب این لوایح را در دستور کار دارند.
در قرارداد هسته ای هم سرعت برنامه پیشرفته ایران کند شد و چرخ سانتریفوژها که آرام چرخید ،چرخ صنعت و معیشت هم بسیار کندتر شد . مسولان در مورد FATF این اشتباه را نکنند و از یک سوراخ دوبار گزیده نشوند.
لعنت و مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
گام دوم انقلاب یعنی ای اهل ایمان بشتابید به یاری فرزندان بنی هاشم .آماده یاری فرزندان علی ع باشید مولایمان امام زمان آماده قیامند انشاءالله
Luxembourg
ناشناس
۲۱:۳۰ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
اولویت مجمع معیشت مردم هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
احسنت بر جناب دکتر رضایی .
در مورد تصویب FATFهیچ عجله ای نباید کرد زیرا این تصویب برجام دوم دیگری خواهد بود که زبانش خیلی بیشتر از قرارداد هسته ای است.
Iran (Islamic Republic of)
طهماسب بختیاری
۲۱:۱۸ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
جناب دکتر
قرارگاه خاتم را بگید بزرگترین خودروسازی جهان را راه بندازه ،بیشتر مشکل اشتغال و صنعت حل و بر روی شکست قیمتها تاثیر بسیار زیادی دارد.
Iran (Islamic Republic of)
کاظم پور
۲۳:۰۰ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
صنعت فقط و فقط در محیط سالم ،شفاف و رقابت پذیر می تونه به رشد و بالندگی برسه و تابع احساسات نیست بلکه تابع علم ،دانش ،نبوغ و نوآوری است ولاغیر
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۲۱:۱۰ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
اگر رضایی ریس جمهور میشد وضع اینگونه نبود،خودکرده را هیچ تدبیر نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
تسلیم شدن در برابر خود تحریم کنندگان کاری را درست نمی کند . مشکل اقتصادی را تحمل می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ت
۲۰:۱۶ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
چه تضمینی وجود دارد که با این قراردادها ملت ازین بدبخت تر نشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
ملت ايران خيلي بد بخت شدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
کجا شورا نگهبان ان را تایید کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
هنوز افتضاح برجام جمع نشده میخوان یکی بدتر از اون رو به مملکت تحمیل کنند..مجمع تشخیص تشکر
Iran (Islamic Republic of)
فرامرز
۱۸:۵۶ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
جناب رضایی اگه معیشت مردم برای دولت مهم بود وضع اینطوری نمیشد.من کارگر هستم با حدود۲۲سال سابقه.حداقل قانون کار حقوق دارم‌با پسری معلول ذهنی حرکتی خیلی شدید.گرانی قرص و ...کمر ما را شکسته است.چه کسی پاسخگو من و امثال من هستش؟
Iran (Islamic Republic of)
اکبریان
۱۸:۵۶ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
وزیر صنعت با طرح 5 درصد زیر قیمت حاشیه بازار خودرو را به قیمت بی نهایت بالایی کشاند وضعیت گوشت هم مردم در صف گوشت های خارجی هستند و گرانی غوغا می کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
تورو خدا یکی رکو پوست کنده بگه اف ای تی اف ، پالرمو ، سی اف تی چی هست درباره چی من تو اینترنتم سرچ کردم خیلی پیچیده و گنگ توصیح داده متوجه نشدم.
Iran (Islamic Republic of)
کاظم پور
۲۳:۲۰ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
من نمی خوام نکات ضعف fatf بگم بنا را بر این میذارم که fatf یا همان شفاف سازی اقتصاد کشور برای بیگانگان بسیار عالیست و ما هیج دشمنی نداریم و همه کشورهای خارجی صد در صد حسن نیت دارند و از این شفاف سازی (به نظر من ساده لوحی) هیچ سوی استفاده نمی کنند
حال یه سوال دارم اگر شفاف سازی اینقدر خوب است که حتی حاضر شوم نکات ضعف و آسیب پذیری خود را دو دستی تقدیم دشمنان قسم خورده کنیم چرا وقتی صحبت از شفافیت اقتصادی کشور ، و شفافیت املاک و دارایی ها و حقوق و مزایا دولت و مجلس و بخش خصوصی است همین افراد که اف ای تی اف را معجزه و درمان تمامی دردهای کشور می دانند با شفاف سازی حقوق و مزایا کارمندان دولت و اموال و دارایی مردم که می تواند منشأ سلامت اقتصادی کشور شود و از رانت و پارتی بازی ، قاچاق و پولشویی جلوگیری کند را سرک کشیدن در کار مردم تلقی می کنند و اجازه شفافیت دورنی در اقتصاد کشور را نمی دهند ؟؟؟؟؟؟!!!!!
علت این یک بام و دو هوا بودن در شفافیت چیست هرچند که شفافیت اقتصادی برای مردم و هموطنان بسیار حسن و مزایا دارد و می تواند سبب بالندگی و شکوفایی اقتصادی کشور شود و شفافیت برای دشمنان می تواند سبب صربه پذیری اقتصاد و عقب ماندگی هزاران ساله کشور شود
Iran (Islamic Republic of)
بیداد
۱۷:۴۷ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
چقدر احساس خوشبختی میکنم!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
زینال
۱۷:۳۵ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
بابا برید از بر جام بیرون چقدر تحقیر و مماشات کردن اقتصاد مقاومتی را پی گیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
شما همان کاسبان برجام هستيد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
شبی که 5 یا 6 نفری نشستید دلار 4200تومانی تصویب کردید
اقتصاد تخصص کدامتان بود
نظر کدام کارشناس اقتصادی را گرفتید
؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
آقای رضایی خودشون اقتصاد دان هستند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
اره معیشت مردم اولیت تون هست که قند شده کیلویی ۷۵۰۰ومرغ کیلویی ۱۶۰۰۰هزار تومن .من معلول نخاعی چکارکنم بااین مصیبتی که به جون ما مردم بدبخت افتاده .خلاصه خدا خیرتون بده که به فکر مردم هستید از خوشی داریم میترکیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
صبر داشته باش . دوست عزیز . منم هر روز شرمنده زن و بچه ام میشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
شهدا ما شرمنده ایم
Iran (Islamic Republic of)
آزاد
۱۶:۳۵ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
معیشت ما،فکر اولتون نیست،چرا ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
حرف حساب جواب نداره درود بر دکتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۲ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
زنده باد دکتر رضایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
A
۱۵:۴۱ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
بله دقیقا.
آخرین اخبار