بسیاری از احزاب دموکرات مسیحی خواستار اخراج و یا تعلیق عضویت حزب حاکم مجارستان از فراکسیون حزب مردم اروپا به دلیل موضع سختگیرانه آن در قبال مسئله مهاجرت شدند.

احتمال اخراج حزب حاکم مجارستان از فراکسیون حزب مردم اروپابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، یک ناظر اتحادیه اروپا با اشاره به نامه‌ای که به ریاست این گروه ارسال شد اظهار داشت بسیاری از احزاب دموکرات مسیحی مخالفت خود را برای ادامه عضویت حزب «فیدس» حزب حاکم مجارستان، در فراکسیون حزب مردم اروپا اعلام کردند. این حزب سیاست سختگیرانه‌ای در برابر مسئله مهاجرت در پیش گرفته است.

دست‌کم هفت حزب از جمله احزاب هلندی و پرتغالی خواستار خروج یا تعلیق حزب فیدس مجارستان از فراکسیون حزب مردم اروپا شدند. دلیل این امر اقدامات «کاملا متضاد» نخست وزیر این کشور با ارزش‌های دموکرات مسیحی‌های فراکسیون حزب مردم اروپا اعلام شده است.

دولت کنونی مجارستان با مهاجرت بدون کنترل مخالفت شدید کرده است. ویکتور اربان، نخست وزیر این کشور، ژانویه سال کذشته میلادی تاکید کرد کشورش با طرح اتحادیه اروپا در خصوص مقررات اسکان مهاجران مخالف است. اربان که از مخالفان بی‌نفوذ اتحادیه اروپا در طرح اسکان اجباری مهاجران به شمار می‌رود در دهم ژانویه سال ۲۰۱۸ اظهار داشت مجارستان می‌خواهد اکثریت ضدمهاجرتی در موسسات اتحادیه اروپا، از جمله پارلمان اروپا و کمسیون اروپا را به دست آورد.

در ۲۸ فوریه سال جاری میلادی اتحادیه اروپا با انتشار ویدئویی در توئیتر اقدام دولت مجارستان را محکوم کرد. ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، نیز اخیرا پیشنهاد کرد فیدس، حزب حاکم مجارستان، از فراکسیون حزب مردم اروپا اخراج شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار