امام جمعه مشهد گفت : مدیران شهری علاوه بر نسب المان‌های نوروزی فضیلت‌های مرتبط با ماه را نیز به مردم معرفی کنند تا نوروزی با فضیلت داشته باشیم.

مدیران شهری با المانهای نوروزی فضیلت‌های ماه را به مردم معرفی کنندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی امروز در یکصدو بیست و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گفت: نوروز امسال زائران رضوی هم به نیت زیارت، هم به نیت ماه رجب و اعمال زیارتی این ماه و هم به نیت دیدار مقام معظم رهبری به مشهد می‌آیند که از سه جهت مهم و نیاز به همت مسئولان استانی برای رفاه بیشتر زائران امام رضا علیه السلام است.

وی   ۸۵ درصد امور زائران را مرتبط با آستان قدس دانست و تصریح کرد: آستان قدس رضوی تا به حال کار‌های بزرگی برای رفاه زائران انجام داده و در ایام نوروز هم باید این خدمات ادامه یابد.

امام جمعه مشهد گفت: به منظور رفع دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی باید تلاش همه نهاد‌ها صورت گیرد.

وی با بیان اینکه تنها راه برون رفت از شرایط موجود و کاهش آسیب‌های اجتماعی، تحقق الگوی اقتصاد مقاومتی است، افزود: متاسفانه در برخی موارد، در نتیجه آثار عملکرد دستگاه‌های اجرایی شاهد بروز برخی آسیب‌های اجتماعی در کشور هستیم بنابراین باید با بررسی دقیق، زمینه اصلاح فرآیند‌های نادرست فراهم شود.

در ایام نوروز، فرهنگ میزبانی و تکریم زائران باید بخوبی رعایت شود

رزم حسینی استاندار خراسان رضوی هم در ادامه این جلسه گفت: هر یک از دستورکار‌های شورای فرهنگی عمومی باید به خروجی قابل ارزیابی منتهی شود تا در آینده بتوان میزان اثرگذاری تصمیمات شورا بر روی شاخص‌های فرهنگی و اجتماعی را سنجش کرد.

رزم حسینی گفت: باید در جلسات شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی به صورت مشخص مسائل فرهنگی و اجتماعی مبتلا به آحاد مردم به ویژه در حوزه آسیب‌های اجتماعی احصا شده و برای حل و فصل مشکلات موجود، تقسیم کار بین دستگاهی انجام گیرد.

رزم حسینی در خصوص طرح ارائه شده در جلسه شورای فرهنگ عمومی با موضوع فرهنگ سلامت گفت: این موضوع باید به صورت مشخص در یک جلسه شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی مورد بررسی قرار گرفته و سهم هر یک از دستگاه‌ها برای بهبود شاخص‌های این حوزه به صورت دقیق مشخص شود.

وی تاکید کرد: در ارائه آمار‌های مربوط به حوزه بهداشت و سلامت نباید سانسور داشته باشیم؛ قطعا ارائه گزارش‌های این چنینی نه تنها موجب تضعیف انقلاب نخواهد شد بلکه با تدوین راهکار‌های اجرایی و رفع مشکلات، زمینه تقویت انقلاب را هم فراهم خواهد کرد.

استاندار خراسان رضوی همچنین با اشاره به نزدیک شدن ایام تعطیلات عید نوروز گفت: ستاد هماهنگی خدمات سفر در استانداری فعال و جلساتی هم در این زمینه تشکیل شده است تا نحوه خدمت رسانی به زائران در ایام پیش رو، به صورت ویژه مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مسئولیت هر یک از بخش‌ها برای خدمت رسانی به زائران و تامین نیاز‌های ضروری در ایام نوروز ۹۸ مشخص شده است، افزود: طبیعی است که به دلیل ورود حجم گسترده زائران به مشهد در تعطیلات پیش رو، اشکالاتی در مسیر خدمت رسانی وجود داشته باشد، اما برای رفع آن‌ها هم باید تلاش کنیم.

رزم حسینی اظهار کرد: در ایام نوروز، فرهنگ میزبانی و تکریم زائران باید بخوبی رعایت شود تا هر کسی که وارد مشهد می‌شود، علاوه بر دستاورد معنوی، یک اندوخته فرهنگی نیز با خود به همراه ببرد.

در یکصد و بیست و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان رسیدگی به امور فرهنگی و اجتماعی زائران در ایام نوروز و ارائه سند فرهنگ ارتقاء سلامت عمومی استان خراسان رضوی مورد بررسی قرار گرفت.
 
انتهای پیام//ا.س
برچسب ها: نوروز 98 ، زائر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.