وزیر امور خارجه ایرلند، رفتار‌های نامناسب مقامات عربستان با فعالان حقوق بشر به ویژه زنان فعال در این کشور را نگران کننده خواند.

ایرلند: رفتار‌های نامناسب با فعالان در زندان‌های عربستان نگران کننده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، وزیر امور خارجه ایرلند، رفتار‌های نامناسبت مقامات عربستان با فعالان حقوق بشر به ویژه زنان فعال در این کشور را نگران‌کننده خواند.

سایمون کاونی اظهار داشت اخبار رسیده از بدرفتاری‌های عمدی با بازداشت شدگان و فعالان حقوق بشر در زندان‌های عربستان نگران کننده است.

وی که در نشست پارلمان با هدف بررسی نقض حقوق بشر در عربستان سخن می‌گفت، افزود، بدرفتاری با زنان مدافع حقوق بشر، تنها به این دلیل که خواستار حقوق اساسی خود هستند، پذیرفتنی نیست.

وزیر ایرلندی گفت: گزارش‌ها از بدرفتاری عمدی و روش‌های بازجویی از بازداشت شدگان بسیار نگران کننده است، در هر حال پذیرفتنی نیست زنانی بازداشت شوند و در بازداشتگاه با آنان بدرفتاری شود، تنها به این دلیل که خواستار حقوق اساسی خود شده اند.

وی افزود: «سفارتخانه ما در ریاض با شرکایمان در اتحادیه اروپا برای تعیین وضعیت حقوق بشر در عربستان در حال همکاری است، این موضوعات در سطوح مختلف و در زمان‌های مختلف به صورت مستقیم با اروپا بررسی شد. ما سال گذشته توصیه‌هایی هم در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به عربستان داشتیم و از آنان خواستیم در قوانین داخلی خود قوانین بین المللی را مراعات کنند و آزادی بیان و تجمعات مسالمت آمیز را برای فعالان به رسمیت بشناسند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار