مدیر کل دامپزشکی استان قزوین گفت: با توجه به مشاهده بیماری تب برفکی در کشور به دامداران توصیه می‌شود برای پیشگیری از این بیماری، موارد بهداشتی را در واحد‌های دامداری رعایت کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،زینالی مدیرکل دامپزشکی استان گفت: برای پیشگیری از بیماری تب برفکی لازم است تا دامدارا ن برای واکسیناسیون دام‌های خود اقدام کنند.

زینالی به دامداران توصیه کرد از تردد غیرضروری افراد به ویژه افراد پر مخاطره که با میادین خرید و فروش دام، کشتارگاه‌ها و سایر دامداری‌ها ارتباط دارند، در داخل محوطه دامداری جداً جلوگیری کنند.

وی اضافه کرد: همچنین از بازدید‌های غیر ضروری به دامداری اکیدا خودداری شود.

مدیرکل دامپزشکی استان گفت: مبادی ورودی و خروجی دامداری باید دارای حوضچه ضد عفونی باشد.

زینالی بر ممانعت از ورود وسایل نقلیه غیرضروری به دامداری تاکید کرد و گفت: وسایل نقلیه نظیر ماشین‌های حمل شیر، علوفه و کود که الزام ورود به واحد را دارند، پس از ضد عفونی کامل و دقیق اجازه ورود داده شود.

وی گفت: در ابتدای محوطه ورودی دامداری اتاقی برای تعویض لباس و چکمه و ابزار کارقرار داده شود و کلیه افراد هنگام ورود و خروج از دامداری موظف به تعویض لباس و دوش گرفتن باشند. (دامدار موظف به تهیه و تامین ابزار کار به میزان کافی است)

مدیرکل دامپزشکی استان در ادامه بر جمع آوری و انتقال مرتب کود واحد محوطه دامداری و جلوگیری از نقل و انتقال دام بدون مجوز در واحد‌های دامی تاکید کرد.

زینالی افزود: شماره ۱۵۱۲ و سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۵۱۲ بصورت ۲۴ ساعته آماده دریافت گزارش‌ها است.

انتهای پیام/ک

موارد بهداشتی برای پیشگیری از تب برفکی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.