مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد کردستان گفت: به مناسبت ۱۸ اسفند سالروز تاسیس ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در استان ۱۰ کانون راه اندازی می‌شود.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، کامل گلباغی در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی برنامه‌های گرامیداشت ۱۸ اسفند گفت: بیش از ۲ هزار مسجد در کردستان وجود دارد که تاکنون حدود ۵۷۰ کانون فرهنگی و هنری در مساجد روستایی و شهری راه اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه ۲۶ سال از تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌گذرد، افزود: این کانون‌ها به منظور تبلیغ، گسترش و تعمیق فرهنگ روح بخش اسلام و تاکید بر آرمان‌ها و ارزش‌های معنوی و فرهنگ اسلامی و استفاده از اوقات فراغت جوانان و حفظ و ترویج فرهنگ بسیجی تاسیس شدند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد کردستان اضافه کرد: گسترش زمینه مشارکت و مباشرت مردم در امور فرهنگی، هنری، اجتماعی و علمی، زمینه سازی برای حضور فعال جوانان و نیرو‌های متعهد در عرصه فعالیت‌های فرهنگی و هنری و شناسایی و تربیت استعداد‌های درخشان از دیگر اهداف تشکیل دبیرخانه کانون‌های مساجد بوده است.

گلباغی یادآور شد: کانون‌های فرهنگی هنری در تقویت و ترویج آموزه‌های اسلامی و حضور پررنگ‌تر جوانان در مساجد نقش موثری دارند.

وی به برنامه‌های امسال استان به مناسبت گرامیداشت ۱۸ اسفند اشاره کرد و گفت: افتتاح ۱۰ کانون فرهنگی و هنری در استان، اهدای کتاب به کتابخانه‌های کانون مساجد، دیدار با نماینده، ولی فقیه، تجلیل از منادیان چهل سال فعالیت در حوزه هنر و تقدیر از برگزیدگان سیزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان از جمله این برنامه‌ها به مناسبت سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد کردستان تاکید کرد: ویژه برنامه گرامیداشت ۲۶ سال تلاش و خدمت کانون‌های مساجد استان هم همزمان با ۱۶ اسفند در سنندج برگزار می‌شود.

ستاد عالی کانون فرهنگی هنری مساجد در راستای تحقق ارزش‌ها و اصول سیاست فرهنگی جمهوری اسلامی ایران بر اساس موازین و ضوابط اسلامی و ایجاد جاذبه‌های فرهنگی هنری در ۱۸ اسفند سال ۷۱ تشکیل شد.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.