نوید دانایی گفت: سلامت یکی از مقوله های بسیار حائز اهمیت برای تک تک ‌افراد جامعه بوده و با زندگی بشر به صورت ‌مستمر پیوند خورده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، نوید دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان گفت: کارگروه سلامت و امنیت غذایی یکی از اجزا مهم و تاثیر گذار در حوزه بهداشت و سلامت غذایی جامعه است.

وی افزود: سلامت یکی از مقوله های بسیار حائز اهمیت برای تک تک ‌افراد جامعه بوده و با زندگی بشر به صورت ‌مستمر پیوند خورده است.

دانایی با بیان اینکه در حوزه بهداشت و درمان باید از نگاه های بخشی پرهیز شود ادامه داد: در واقع تامین سلامت نیاز به هم افزایی دستگاه های مختلف و متعدد با دانشگاه علوم‌ پزشکی دارد. دستگاه های اجرایی مختلف و سازمان های مردم‌ نهاد، به صورت مستقیم و غیر مستقیم با درصد تاثیر گذاری ‌متفاوت، در تامین ‌سلامت نقش دارند.

وی تصریح کرد: استان سمنان با رقم ‌۷۸.۸ ، رده های بالای جدول شاخص امید به زندگی در کشور را به خود اختصاص داده است و تصویب راه اندازی مرکز اسناد و اطلاعات سلامت و سند پیشگیری و کنترل بیماری های غیرواگیر از جمله مصوبات این کارگروه بوده است.

انتهای پیام / گ

جلسه مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.