وزارت خارجه آلمان بار دیگر با اتهام‌زنی به بشار اسد، دولت او را به استفاده از تسلیحات شیمیایی متهم کرده است.

اتهام زنی دوباره آلمان به سوریه در خصوص استفاده از سلاح‌های شیمیاییبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت خارجه آلمان شب گذشته با مطرح کردن ادعایی مبنی بر دسترسی دولت سوریه به تسلیحات شیمیایی، از دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه خواست تا نسبت به انهدام این سلاح‌ها اقدام کند.

وزارت خارجه آلمان با انتشار بیانیه‌ای بار دیگر با اتهام‌زنی به دولت بشار اسد، دولت او را به استفاده از تسلیحات شیمیایی متهم کرده است.

وزارت خارجه آلمان در این بیانیه مدعی شده است برلین تلاش می‌کند از استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سراسر جهان، از جمله در سوریه جلوگیری کند. این در حالی است که آلمان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان سلاح در سراسر جهان است.

این بیانیه در حالی منتشر شده است که جمعه گذشته سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در گزارشی مدعی شد در آوریل سال گذشته میلادی در شهر دومای سوریه از گاز سمی کلر استفاده شده است.

این در حالی است که دولت سوریه در سال ۲۰۱۳ با همکاری روسیه و تحت نظارت کشور‌ها و سازمان‌های بین‌المللی از جمله آمریکا و سازمان ملل، تمام سلاح‌های شیمیایی خود را امحا کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سوریه ، آلمان ، بشار اسد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار