احداث بازارچه در شهر‌های مختلف لرستان و به ویژه خرم‌آباد از موضوعات مهمی است که در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، شامگاه یکشنبه جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در استان لرستان برگزار شد.

یکی از موضوعاتی که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت بحث ایجاد بازارچه در شهر‌های استان لرستان بود.

حسین سلاحورزی رئیس اتاق بازرگانی لرستان در ارتباط با نقش بازارچه‌ها در رونق اقتصاد محلی اظهار کرد: در این بازارچه‌ها می‌تواند بستر مناسبی برای فروش محصولات تولید داخل باشد.

وی افزود: ایجاد بازارچه‌ها در سراسر استان لرستان ضرورت داشته و خلأ آن احساس می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی لرستان پیشنهاد داد کارگروهی در تمام شهر‌های استان برای احداث بازارچه تشکیل شده و این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: باید تمام در تمام شهرستان‌ها نقاطی برای احداث بازارچه در نظر گرفته شده و مشکلاتی که در این راستا وجود دارد بررسی شده تا برای رفع آن‌ها چاره‌اندیشی شود.

منوچهر اسبکوه رئیس اتاق اصناف لرستان نیز در این راستا بیان داشت: ساماندهی صنوف و ایجاد بازارچه از چند سال قبل در استان لرستان مطرح شد، اما تا کنون این اقدام خاصی در این زمینه انجام نشده است.

وی یادآور شد: ما آمادگی این را داریم که اصناف را به شهرک‌ها منتقل کنیم، اما مکان خاصی برای انجام این کار وجود ندارد.

اسبکوه گفت: شهرداری قرار بوده مکانی را برای ساماندهی صنوف در نظر بگیرد که تا کنون اقدامی در این زمینه صورت نگرفته و اگر این کار صورت گیرد ما مشکلی برای انجام کار نداریم.

وی به وجود برخی مشکلات در شهرک صنوف خرم‌آباد اشاره کرد و افزود: ما در گذشته کار ساماندهی اصناف را در شهرک صنوف خرم‌آباد انجام دادیم، اما هنوز زیرساخت‌ها دران فراهم ایجاد است و مشکلات بسیاری وجود دارد.

رئیس اتاق اصناف لرستان تأکید کرد: اگر قرار است بستری را برای صنوف ایجاد کنیم باید امکانات و زیر ساخت‌های لازم ایجاد شود.

محمدرضا صفی‌خانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان نیز در این زمینه عنوان کرد: در شهرستان خرم‌آباد دو منطقه برای ساماندهی صنوف در نظر گرفته شده و زیرساخت‌های آن در حال ایجاد است.

وی افزود: امیدواریم تا دو ماه آینده زیرساخت‌های لازم ایجاد شود تا کار را در این زمینه پیش ببریم.

صفی‌خانی معتقد بود تا زمانی که شهرداری‌ها ورود پیدا نکنند نمی‌توان در راستای ساماندهی صنوف گام‌های خوبی برداشت.

در ادامه خالقی مدیرکل راه‌وشهرسازی لرستان نیز در ارتباط با ایجاد بازارچه در شهر خرم‌آباد اظهار کرد: شهرداری خرم‌آباد ۳ نقطه را برای تعیین وضعیت مالکیت و کاربری در راستای ایجاد بازارچه به اداره راه و شهرسازی معرفی کرده است.

وی ادامه داد: یکی از این زمین‌ها کاربری فضای سبز دارد و این در حالی بوده که نمی‌توان کاربری آن را تغییر داد که به دنبال راهکاری برای رفع مشکل هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: در این زمینه چندین جلسه برگزار شده تا زمین‌های مدنظر را تعیین تکلیف کنیم.

احمد مرادپور معاون عمرانی استاندار لرستان نیز در ادامه بیان داشت: ایجاد بازارچه یکی از موضوعات مهمی است که از سوی مدیریت ارشد استان مورد تأکید قرار دارد.

وی افزود: در بازدیدی که چند ماه قبل استاندار از سطح شهر خرم‌آباد داشت با توجه به وضعیت نامناسب دست‌فروشان دستور داد که چند محل برای ساماندهی آن‌ها در نظر گرفته شود.

مرادپور خاطرنشان کرد: بر این اساس احداث چند بازارچه مورد تأکید استاندار قرار گرفت و مقرر شد که شهرداری خرم‌آباد اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: پس از پیگیری‌های صورت گرفته در این راستا شهرداری ۳ نقطه را برای ایجاد بازارچه تعیین و معرفی کرده است که امید می‌رود روند احداث بازارچه هر چه سریع‌تر پیش برود.

انتهای پیام/م

ضرورت انکار ناپذیر احداث بازارچه‌های محلی

برچسب ها: صنعت ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.