غلامی گفت: باید تمام تلاش خود را برای استفاده از ظرفیت‌های بالقوه به کار بگیریم زیرا نیروهای جوان و محقق، ظرفیت اصلی کشور هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم سی و دومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی که در سال اجلاس سران درحال برگزاری است، با اشاره به این جشنواره اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم این جشنواره که محل مناسب و مجاری معرفی صاحبان علم و دانش است را حفظ کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه معرفی محققان کار خوبی است؛ اظهار کرد: تعداد بسیار زیادی از محققان با سابقه و دانش پژوهان را در کنار خود داریم و به صورت نمادین و در فرایند گزینش علمی افرادی را معرفی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه حضور دانشمندان مختلف در این جشنواره اهمیت بسیاری دارد؛ گفت: رفت و آمد محققان و اعزام دانشجویان به خارج کشور و پذیرش دانشجویان خارجی یکی از ظرفیت‌های مهم مراکز علمی و فناوری است و باید تا حد توان تلاش کنیم تا این ارتباطات گسترش پیدا کنند زیرا بدون ارتباط علمی حرکت میسر نخواهد بود.چ

توجه ویژه به علوم کاربردی در جشنواره خوارزمی

غلامی درباره ارتباطات بین المللی اظهار کرد: در حوزه‌های مختلف علمی موفقیت‌های خوبی داشته‌ایم و در جشنواره خوارزمی توجه ویژه‌ای به علوم کاربردی و جود دارد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در سال گذشته حرکت دانشگاه‌ها به سوی تبدیل دانش به فناوری به خوبی دیده شده است؛ گفت: حرکت در راستای نوسازی صنعت و فناوری‌های موجود و زمینه‌های مختلفی که در سطح دنیا جزو فناوری‌های به روز به حساب می‌آیند؛ در کشور دیده می‌شود.

وی با اشاره به توفیقات شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها بیان کرد: تشکیل این مراکز امید قوی را به وجود آورده‌ است و تلاش ما این است که این موفقیت‌ها بیشتر شود.

راهکار تضمین استقلال صنعتی و اقتصادی کشور

غلامی درباره رویکرد جدید آموزشی اظهار کرد: باید به سمت خودباوری و تربیت نیروهای جوان پیش برویم تا فارغ التحصیلان ما علاوه بر اینکه روی پای خود با ایستند برای تعدادی دیگر شغل ایجاد کنند و در سایه این خودباوری، استقلال صنعتی و اقتصادی کشور را تضمین کنیم.

نیروهای جوان و محقق ظرفیت اصلی کشور هستند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه ظرفیت‌های بالقوه‌ای در کشور وجود دارد؛ گفت: باید تمام تلاش خود را جهت استفاده از این ظرفیت‌ها به کار بگیریم زیرا نیروهای جوان و محقق ظرفیت اصلی کشور هستند و به وجود آنان افتخار می‌کنیم و خودرا در خدمت آنها می‌گذاریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.