مدیرعامل صندوق بیمه محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه تنها نهادی که می‌تواند بخشی از خسارات ناشی از مخاطرات کشاورزی را جبران کند، این صندوق است، گفت: امسال ۱۸۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان بیمه شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،نریمانی مدیرعامل صندوق بیمه محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی در نشست کارگروه خشکسالی، سرمازدگی و مدیریت بحران در بخش کشاورزی گفت: ۴۰ هزار هکتار از باغ‌ها و ۱۴۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان شرقی زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار دارند.

وی ادامه داد: امسال تاکنون خسارت‌های ناشی از مخاطرات کشاورزی به بخش‌های مختلف ۱۳۵ میلیارد تومان بوده که از این میزان ۱۰۰ میلیارد تومان فقط مربوط به محصولات باغی استان است.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد کل خسارات وارده به بخش کشاورزی استان تا پایان سال و قبل از عید پرداخت می‌شود، اظهار کرد: بقیه غرامت پس از تامین منابع مالی در سال آینده پرداخت می‌شود.

وی آخرین مهلت بیمه پذیری محصولات باغی را دهم اسفند ماه امسال اعلام کرد و افزود: بر این اساس مهلت بیمه پذیری محصولات زراعی در سال جاری به اتمام رسیده است.

آذربایجان شرقی در حدود ۱۰۰ هزار هکتار باغ و یک میلیون و ۱۰۰ هزار هکتار اراضی زراعی دارد.

 

انتهای پیام/ش

امسال ۱۸۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان بیمه شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.