نخست‌وزیر روسیه اعلام کرد مسکو از تلاش‌ها برای گفتگو میان دولت و مخالفان در میان بحران سیاسی در ونزوئلا حمایت می‌کند.

مدودف: روسیه خواهان برقراری صلح در ونزوئلا استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری مدودف، نخست‌وزیر روسیه، اعلام کرد روسیه خواهان برقراری صلح در ونزوئلا است و از تلاش‌ها برای گفتگو میان دولت و مخالفان در میان بحران سیاسی در این کشور حمایت می‌کند، زیرا این تنها راه برای تثبیت وضعیت است.

مدودف در مصاحبه‌ با روزنامه "ترود" بلغارستان اظهار کرد: "روسیه مخالف هر گونه دخالت در امور داخلی دیگر کشورهاست. در ونزوئلا، ما از تلاش‌های کسانی مانند نمایندگان منطقه‌ای حمایت می‌کنیم تا گفتگو‌ها میان دولت و مخالفان را تقویت کنیم. ما همچنان به این کار ادامه می‌دهیم. حاصل آنچه روسیه می‌خواهد رسیدن به صلح در ونزوئلاست. این امر تنها از طریق گفتگوی محترمانه، فراگیر و ملی حاصل می‌شود."

نخست‌وزیر روسیه در ادامه افزود همه کسانی که خواهان آینده‌ای توام با صلح در ونزوئلا هستند باید تلاش کنند تا مذاکرات را تقویت، و واشنگتن را که از خوان ‎گوایدو، رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا، حمایت می‌کند و به گفتگو‌های جهانی در مورد وضعیت ونزوئلا صدمه می‌زند، محکوم کنند.

وی گفت: تلاش‌های واشنگتن، بحث در مورد وضعیت اجتماعی و اقتصادی، مشروع و غیرمشروع بودن انتخابات ریاست جمهوری در ونزوئلا را به جای رساندن به گفتگوی سازنده، به جایی کاملا متفاوت کشانده است. این امر متاسفانه اغلب به آشفتگی، ناآرامی و نابودی کامل اقتصاد و تجارت منجر می‌شود. ما این موضوع را قبلا هم در کشور‌های دیگر شاهد بوده‌ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار