عبده زاده گفت: علی‌رغم تخصیص ۵۰۰ میلیون یورو و سایر تمهیدات اعمال شده تا به حال فشار وارد شده به بخش توزیع کاهش پیدا نکرده است.

افتتاح یکی از بزرگترین مراکز توزیع و نگهداری داروبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد عبده زاده مدیر کل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو در مراسم افتتاح یکی از بزرگترین مراکز توزیع و نگهداری دارو که امروز در استان البرز برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به فضای دارویی کشور و تحریم‌هایی که در حال حاضر با آن درگیر هستیم و احتمالاً شرایط در سال جاری و سخت‌تر نیز خواهد شد؛ شاهد فعالیت خوب مراکز تولید و توزیع دارو به خصوص در بخش خصوصی بوده‌ایم.

وی ادامه داد: علی‌رغم فشار‌های سال جاری که یکی از سخت‌ترین و پرفشار‌ترین سال‌های دوران تحریم بود، تجربه تلاش و هماهنگی بخش‌های مختلف مانند بخش توزیع، سازمان غذا و دارو در تامین دارو باعث شد تا کمترین فشار و تبعات را برای مردم داشته باشیم.

عبده‌زاده گفت: امسال این شرکت‌ها از نظر مطالبات و نقدینگی بسیار تحت فشار بودند و علی‌رغم تخصیص ۵۰۰ میلیون یورو و سایر تمهیدات اعمال شده، فشار بخش توزیع تا به حال کاهش پیدا نکرده است.

مدیر کل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: سال‌ها پیش دلیرمردان کشورمان به قیمت جان شان سرزمین عزیزمان ایران را حفظ کردند و اکنون زمانی خوب است تا با کمک به مردم از طریق وظیفه‌ای مانند توزیع دارو که بر عهده ما گذاشته شده است دین آن‌ها را ادا کنیم.

در ادامه مراسم حسن عبداله زاده مدیر عامل شرکت توزیع کننده دارو اظهار کرد: با افتتاح این مرکز توزیع و نگهداری دارو علی‌رغم تحت پوشش قرار دادن بیش از ۲۵۰۰ قلم دارو برای حدود ۸۰ نفر اشتغال ایجاد شد. بنابر برنامه‌ریزی‌های انجام شده فرآیند توزیع دارو‌هایی مهم مانند دارو‌های سرطان و دارو‌های انعقاد خون بهبودی چشمگیر پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: در سال گذشته با تولیداتی مثل فاکتور‌های انعقادی در این گروه دارویی چیزی حدود ۵۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی انجام گرفته است.

عبداله زاده با اشاره به اینکه ایران تنها کشور دارای مراکز پلاسما فریزیس در خاور میانه است، گفت: این مرکز پروژه‌های زیادی در دست احداث دارد و به زودی شاهد فعال شدن خطوط تولید دارو تحت لیسانس شرکت‌های معتبر جهانی و پروژه‌هایی در استان‌های آذربایجان غربی، یزد و گلستان خواهید بود.

در ادامه مراسم همایون هاشمی رئیس فراکسیون غذا و داروی مجلس اظهار کرد: این جلسه افتتاحیه نشان دهنده فعالیت مداوم و برنامه ریزی این شرکت و یکی از نشانه‌های عملکرد خوب بخش خصوصی در بخش بهداشت و درمان است.

وی گفت: این موضوع را پیش از این با وزیر بهداشت در میان گذاشتیم که باید بخش انحصاری دولتی کوچک شود چراکه بخش‌های خصوصی نشان دادند که توانمندی اداره و کنترل مراکزی از این قبیل را دارند.

هاشمی گفت: از همین جا اعلام می‌کنیم که فرکسیون غذا و دارو، در حد امکان مشتاق همراهی و کمک به فعالان بخش خصوصی است؛ توزیع بیش از ۲۰۰۰ قلم دارو توسط این مرکز مایه افتخار کشور است.

همچنین در قسمتی دیگر از این مراسم حاجی رضا شاکرمی دادستان البرز گفت: اشتغال بحثی مهم و با اهمیت است و پرداختن به آن هیچگاه پایان نمی‌پذیرد؛ ایجاد اشتغال حتی برای یک نفر اهمیت و ارزش بالایی دارند چراکه یک نفر می‌تواند سرپرست خانواده‌ای چند نفره و عامل پیشرفت و بهبود آینده کشور باشد.

وی ادامه داد: سرمایه‌های اصلی کشور نفت و گاز نیست، از فروش نفت تنها می‌توانند عاملی برای ایجاد مسیر رشد نیرو‌های انسانی باشد چرا که نیرو‌های انسانی سرمایه‌های اصلی کشور هستند.

انتهای پیام/

افتتاح مرکز توزیع و نگهداری دارو در استان البرز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار