مسئول میراث فرهنگی سرایان از شروع عملیات مرمت آب انبار آهنگران این شهرستان خبر داد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ عرب، مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرایان از شروع عملیات مرمت آب انبار آهنگران سرایان خبر داد و گفت: متاسفانه این بنا آسیب‌های بسیار جدی دیده و پوشش مخزن بکلی فرسوده شده، همچنین وارد آوردن بار اضافی و ساخت و ساز در حریم بنا باعث تشدید آسیب‌ها و تخریب اثر شده است.


وی افزود: عملیات مرمت این بنای تاریخی با جمع آوری بار‌های اضافی اطراف مخزن و پشت بام راهرو و حذف الحاقات آغاز شده و مرمت کامل مخزن و محوطه سازی و ساخت سردر بنا متناسب با الگوی قدیمی از برنامه‌های پیش بینی شده است.


مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرایان گفت: متاسفانه برای مرمت بنا‌های تاریخی با مشکل نبود اعتبار مواجه هستیم و علیرغم نبود اعتبار، ولی بدلیل ضرورت مرمت، عملیات مرمت این بنای تاریخی آغاز شده که امیدواریم در سال ۹۸ در کمیته برنامه ریزی شاهد اختصاص اعتبار باشیم.


عرب افزود: آب انبار آهنگران در داخل محدوده بافت تاریخی شهر سرایان و نزدیک مسجد آهنگران واقع شده است.


وی ضمن بیان اینکه مرمت این بنا با مشارکت شهرداری انجام خواهد شد، افزود: با استناد به سنگ لوح موجود در بالای پلکان ورودی بنا، این آب انبار در زمان حکومت شاه سلیمان صفوی بنا شده است.
انتهای پیام/ب


عملیات مرمت آب انبار آهنگران شروع شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.