مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از برنامه ریزی برای جذب گردشگران عرب به استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اعلام این خبر افزود: برنامه‌های توسعه گردشگری نیازمند تقویت زیرساخت‌ها به ویژه خط پروازی خارجی است و لازم است است از ظرفیت گردشگران عرب نهایت بهره را ببریم.

وی افزود: اقلیم منحصر به فرد و برخورداری از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متعدد موجب شده تا اردبیل یکی از قطب‌های سفر برای گردشگر و مسافر قلمداد شود و بتواند پاسخگوی سلایق متنوع گردشگری باشد.

فلاحی درباره طرح زمستان بیدار با هدف رونق گردشگری زمستانی و ادامه برنامه‌های این طرح، تصریح کرد: زمستان بیدار با تاکید استاندار اردبیل در دستور کار قرار گرفته و جشنواره‌های متنوعی در قالب آن در تمامی شهرستان‌های استان درحال اجراست.

وی با بیان اینکه زمستان بیدار منجر به معرفی گسترده اردبیل در سطح کشور شده است، بیان کرد: در عین حال به اذعان جامعه هتل‌داران ضریب اشغال تخت‌ها که در زمستان سال گذشته به طور میانگین ۱۵ درصد بود، به واسطه این رویداد به ۴۵ درصد افزایش یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اظهار کرد: در ادامه برنامه‌های زمستان بیدار، ستاد خدمات سفر نیز در استان فعال شده و امسال برنامه‌های متنوعی برای مسافران نوروزی در دستور کار دارد.

فلاحی با بیان اینکه نوروز سال آینده به دستور استاندار اردبیل، آمار مسافران نوروزی راستی آزمایی خواهد شد، اظهار کرد: بحث احصا آمار با همکاری پارک علم و فناوری و از طریق گوشی همراه مسافران ورودی انجام می‌شود که طرحی پایلوت بوده و برای اولین بار اردبیل مجری آن است.

انتهای پیام/ح

آمار مسافران نوروزی راستی آزمایی خواهد شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.