باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

مردم چه انتظاراتی از رئیس جدید دستگاه قضا دارند؟

امروز نگاه‌ها بیش از هر نهادی به قوه قضائیه است؛ دستگاهی که برای تحقق عدالت و مبارزه با فساد در کشور فعالیت می‌کند.

انتظارات فضای سیاسی جامعه از رئیس جدید دستگاه قضابه گزارش  خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عصر روز گذشته (پنج‌شنبه ۱۶ اسفند ماه) رهبر معظم انقلاب  در حکمی حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی را به ریاست قوه‌ی قضائیه منصوب کردند. پیش از این آیت‌الله صادق آملی لاریجانی برای یک دوره ده ساله مسئولیت این قوه را بر عهده داشت.

حدود دو ماه قبل بود که خبر جایگزینی حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی به ریاست قوه قضاییه در رسانه‌ها منتشر شد. حجت الاسلام رئیسی اوایل دی ماه امسال در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی شهرک علم و نوآوری عالم آل محمد(ص) خبر انتصاب خود به ریاست قوه قضاییه را رد نکرد و در پاسخ به این سوال که آیا شما رئیس قوه قضاییه می‌شوید، گفته بود: از همان هایی که این خبر را منتشر کرده اند، بپرسید.

شایعات و گمانه‌زنی‌ها در مورد رئیس جدید قوه قضائیه همچنان ادامه داشت تا اینکه حجت‌الاسلام حسن نوروزی، سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضائی روز شنبه ۲۷ بهمن ماه در صحن علنی مجلس از جایگزینی آیت‌الله آملی لاریجانی با حجت‌الاسلام رئیسی خبر داد.

یحیی کمالی‌پور عضو هیئت رئیسه کمیسیون حقوقی، قضایی مجلس هم در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  ۱۷ اسفند را زمان شروع به کار  حجت‌الاسلام رئیسی در  قوه قضائیه اعلام کرد.

تقریبا از همان زمان،  موج دیگری از اظهارنظرها در خصوص سکاندار جدید قوه قضائیه آغاز شد.  در اولین واکنش‌ها، حجت الاسلام محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه، دوازدهم اسفند ماه در نشستی با خبرنگاران  با تائید خبر انتصاب سید ابراهیم رئیسی به ریاست این قوه گفت: حتما در دوره بعدی ریاست قوه قضاییه هم به رییس جدید آقای رییسی و قوه قضاییه کمک خواهم کرد.

عدالت محوری، فصل مشترک انتظارات از قوه قضائیه

عدالت و مبارزه با فساد یکی از سرفصل‌ها و توصیه‌های اساسی مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب است؛  از سوی دیگر ایشان در حکم خود به حجت الاسلام رئیسی بر اهمیت برقراری عدل در جامعه تاکید کرده و آن‌را موجب اعتماد مردم و دلگرمی آنان به قوه قضائیه در حوادث و منازعات دانستند.

اهمیت توجه به عدالت در سخنان دیگر شخصیت‌های سیاسی، کارشناسان و استادان دانشگاهی نیز مشاهده می‌شود. آیت الله سید احمد  خاتمی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری روز  (چهارشنبه ۱۵ اسفندماه) در نشستی خبری پیش از  برگزاری اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری  با اشاره به اینکه روسای کنونی و آینده قوه قضائیه از اعضای مجلس خبرگان رهبری هستند گفت: مردم همانند گذشته انتظار اجرا و تحقق عدالت را  از قوه قضائیه دارند.

علی‌اصغر زارعی، جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اصلی‌ترین کارکرد قوه قضاییه را  عدالت و عدالت محوری معرفی کرده و معتقد است؛ قوه قضائیه باید ضعف‌ها، ‌خلأها و شکاف‌هایی را که در خود وجود دارد از بین برده و در حوزه بسط و توسعه عدالت محوری، آنچه را که مطالبه مقام معظم رهبری و مطالبه مردم ایران است، برآورده کند.

ابراهیم فیاض استاد دانشگاه تهران هم در گفت‌وگو با  خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عدالت را اصل اساسی فرهنگ شیعه می‌داند و امیدوار است با شروع فعالیت آقای رئیسی فعالیت‌های عدالت محور در دستگاه قضا شروع شود و شکل سازمان قوه قضاییه به کل عوض می‌شود.

حجت‌الاسلام رئیسی، مردی از جنس دستگاه قضا

حجت‌الاسلام رئیسی مردی از جنس دستگاه قضاست. وی از ابتدای انقلاب و از سال ۱۳۵۹ فعالیت‌ خود را  در جایگاه دادیاری شهرستان کرج آغاز کرد و  با حکم شهید آیت الله قدوسی، به سمت دادستان کرج منصوب شد. پس از چندی در سال ۱۳۶۱ همزمان با دادستانی کرج، دادستانی همدان را نیز پذیرفت. وی در سال ۱۳۶۴ به عنوان جانشین دادستان انقلاب تهران منصوب شد و از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۳ به مدت پنج سال  با حکم رئیس قوه قضائیه دادستان تهران بود؛ پس از دادستانی تهران نوبت به سازمان بازرسی کل کشور  رسید و رئیسی از سال۱۳۷۳ تا سال ۱۳۸۳  به مدت ده سال ریاست سازمان بازرسی کل کشور را به عهده داشت.

این سابقه طولانی در قوه قضائیه موجب استقبال سیاسیون از انتخاب حجت‌الاسلام رئیسی شده و نقطه مشترک بیشتر اظهار نظرها در خصوص انتصاب وی به ریاست قوه قضاییه، آشنایی وی با این قوه است.

"کمتر کسی مانند رئیسی مشرف بر علم حقوق و دستگاه قضایی کشور است." این سخن  آیت‌الله حسن ممدوحی  عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، است. این عضو اسبق مجلس خبرگان رهبری معتقد است رئیس جدید دستگاه قضا افرادی را به درون دایره قضائی خواهد آورد که شائبه‌های پیشین در این دستگاه به وجود نیامده و نقاط منفی موجود را نیز از بین خواهند برد.

انتظارات فضای سیاسی جامعه از رئیس جدید دستگاه قضا

وجود نقاط منفی از جمله  فساد و اطاله دادرسی مورد تایید بسیاری از صاحب‌نظران است. دستگاه قضا محل رجوع مردم در هنگام اختلافات است و  مشکلات موجود در آن قطعا از چشم مردم دور نمی‌ماند. علی بهادری پژوهشگر عمومی هم  در گفت و گو با  خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، بر این موضوع تاکید کرده و می‌گوید " آسیب‌های قوه قضاییه، آسیب‌های پنهانی نیست، آسیب‌هایی است که عموم مردم در مراجعه به نهادهای قضایی مشاهده کرده و از آن رنج می‌برند." بهادری حجت الاسلام رئیسی را فردی می‌داند که  اشراف کاملی به بخش‌های مختلف دستگاه قضا دارند و می‌تواند منشاء تحولات عظیمی در دستگاه قضا باشد.

لزوم تغییر در برخی رویکردهای قضایی موضوعی است که بسیاری از حقوقدانان کشور بر آن تاکید دارند؛ نعمت احمدی یکی از همین حقوقدانان است که  معتقد است دستگاه قضا نیاز به یک دگرگونی دارد. البته احمدی در گفت و گو با  خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به تجارب حجت‌الاسلام رئیسی هم اشاره کرده و گفته است؛ "  رئیسی در دستگاه قضا از سرباز به سردار تبدیل شده است."

استقبال  از حجت‌الاسلام رئیسی  منحصر به یک طیف خاص سیاسی نمی‌شود

اگر چه حجت‌الاسلام رئیسی  کاندید دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از جانب طیف موسوم به اصولگرایان و جمنا بود؛ معرفی وی به عنوان رئیس جدید دستگاه قضا با استقبال همه گروه‌ها و احزاب سیاسی مواجه شد.

سیدمصطفی هاشمی‌طبا فعال سیاسی اصلاح طلب و یکی از رقبای رئیسی در انتخابات سال ۱۳۹۶ معتقد است حجت‌الاسلام رئیسی با پیچ و خم‌های دستگاه قضا آشنا است. وی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه کار دستگاه قضا بسیار سنگین و طاقت‌فرساست، تاکید کرد: به نظر من حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی شایستگی ریاست بر قوه قضاییه را دارند.

محمدرضا خباز از دیگر فعالان سیاسی اصلاح طلب با اشاره به شخصیت حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی  اظهار کرد: خداوند متعال را سپاسگزاریم که شرایطی برای قوه قضاییه ایجاد شد تا برای نخستین بار در طول ۴۰ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، شخصیتی از بدنه این قوه به ریاست آن برسد.

انتظارات فضای سیاسی جامعه از رئیس جدید دستگاه قضا

خباز حبس زدایی را یکی از اولویت‌های دستگاه قضا می‌داند و معتقد است اگر چه در سال‌های اخیر اقداماتی در قوه قضاییه برای حبس‌زدایی صورت گرفته است، اما این اقدامات باید با شدت و جدیت بیشتری دنبال شود.

مقام معظم رهبری در حکم اخیر خود به لزوم تحول در قوه قضائیه، آن‌گونه که زیبنده گام دوم انقلاب باشد، تاکید کردند. رهبر انقلاب سند تحول قضائی حجت الاسلام رئیسی را که پیش از این توسط وی به رهبر انقلاب ارائه شده بود، مفید و کارساز دانسته و  چند نکته را رئیس جدید دستگاه قضا متذکر شدند.

لزوم زمانبندی در اجرای برنامه‌ها، رعایت مردمی بودن،  انقلابی بودن و ضد فساد بودن از این توصیه‌هاست.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین توجه به عنصر نیروی انسانی صالح و استفاده از قضات پاک را  شرط لازم و اوّل برای همه توفیقات حجت‌الاسلام رئیسی معرفی کردند و از وی خواستند در برخورد قضائی ملاحظه‌ی کسی را نداشته باشند.

حسین کنعانی مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پیشگیری از وقوع فساد را یکی از مهم‌ترین وظایف دستگاه قضایی کشور دانسته و معتقد است" امروز یکی از مهم‌ترین مسائل نظام، مبارزه با فساد سازمان یافته و متاسفانه وابسته به دستگاه‌های دولتی است که کشور را با چالش‌های بسیاری مواجه کرده است.

این  فعال اصولگرا حجت‌الاسلام رئیسی را متولد دستگاه قضا می‌داند اما معتقد است برای مشخص شدن سیاست‌های آتی قوه قضائیه باید دید تیمی که قرار است ایشان را همراهی کند، چه کسانی بوده و  چه نظریاتی در خصوص مسائل مختلف دارند.

دوران جدید قوه قضائیه باید زیبنده گام دوم انقلاب باشد

رهبر معظم انقلاب در تیرماه سال  ۱۳۷۸ ، هدف اصلی قوه قضائیه را دادرسی مردم دانستند و افزودند: غایت مطلوب برای قوه‌ی قضائیه در عرصه‌ی عملی این است که وضع قوه‌ی قضائیه به آنجا برسد که هر کسی در کشور، در جامعه‌ی اسلامی احساس کرد که کسی میخواهد به او ظلم کند یا کسی به او ظلمی کرده است، تعدی‌ای کرده است، دلخوش باشد به اینکه به قوه‌ی قضائیه مراجعه میکنم و مشکل را برطرف می‌کنم.

در حکم اخیر رهبر انقلاب به حجت‌الاسلام رئیسی باز هم بر این هدف تاکید شده و ایشان از رئیس جدید دستگاه قضا می‌خواهند با نَفَسی تازه و انگیزه‌ئی مضاعف و نظم و تدبیری حکمت‌آمیز، دوران جدید را که زیبنده‌ی گام دوم انقلاب است، با قدرت و جدیت آغاز کند.

مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب فساد اقتصادی و اخلاقی و سیاسی را  توده‌ی چرکین کشورها و نظام‌ها خواندند که اگر در بدنه‌ی حکومت‌ها عارض شود، زلزله‌ای ویرانگر برای مشروعیت آن‌ها خواهد بود .

ایشان خطر بُروز این تهدید را در جمهوری اسلامی هرگز بعید ندانسته و  معتقدند: این موضوع  ایجاب می‌کند که دستگاهی کارآمد با نگاهی تیزبین و رفتاری قاطع در قوای سه‌گانه حضور دائم داشته باشد و به‌ معنای واقعی با فساد مبارزه کند.

امروز نگاه‌ها بیش از هر نهادی به قوه قضائیه است. دستگاهی که برای تحقق عدالت و مبارزه با فساد در کشور فعالیت می‌کند. استفاده از جوانان مومن و پاک همان‌گونه که در بیانیه گام دوم رهبری هم بدان اشاره شده است؛ امیدها را برآورده خواهد ساخت.

گزارش از علی قدمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۲۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
آقای رییسی. به نظر شما این عدالت هست که قضات محترم 10 تا 15 میلیون تومان بگیرندو همین طور کارکنان دادگستری 3 تا 6 میلیون بگیرند و اعضا و کارکنان شورای حل اختلاف 200 تا 600 هزارتومان؟؟
شما اگر از حقوق هر قاضی 1 میلیون کم میکردید.
میتوانستید حداقل حقوق قانون کار را به این بچه ها بدهید. آیا عدالت این است؟ تازه بماند که اگر همه درآمد شورای حل اختلاف را به خود شورا اختصاص دهند این کار میتواند انجام شود .نه تنها همه را اختصاص نمیدهید بلکه از آن بخشی هم برداشت میشود برای کسری در پرداخت حقوق های چند میلیونی و ....
برادر من این اختلاف در پرداخت حقوق ها خودش باعث ایجاد فساد میشود. انصافا خودتان با 600 هزار تومان چند روز میتوانید زندگیتان را به پیش ببرید؟ آقای رییسی عزیز عدالت را اول از ارگانی که در آن مسئول هستی شروع کن بعد در جاهای دیگر..... والسلام
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۹:۰۳ ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
سلام.جناب آقای رییسی تورا به حضرت عباس (ع) به پرونده شرکت بازرگانی مفید دراهوازبه مدیرعاملی جوادسیاحی رسیدگی کنید وبخواهیدچرابااینکه رای دادگاه داده شدپول مردمو نمیدهندبااینکه کلی اموال منقول وغیرمنقول از همین شرکت کلاهبردارگرفتن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۰۷ خرداد ۱۳۹۸
امیدواریم جلوی اختلاسگرا گرفته شود
Iran (Islamic Republic of)
نوروزی
۱۷:۲۸ ۰۲ خرداد ۱۳۹۸
با سلام
امیدوارم آقای رئیسی با ایجاد اتاق فکر از داوطلبن با بررسی قوانین ومقررات کشورهای پیشرفته طوری برنامه ریزی نمایند که جرمی اتفاق نبفتد واگر افتاد مناسب با آن برخورد شود اگر فرهنگ مردم با الگوسازی مناسب از طریق رسانه های جذاب بخصوص فیلم وسریالهای تلوزیونی بالا رود به موقع آموزش ببینند به موقع سر کار بروند وتامین شوند به موقع ازدواج نمایند ونیازهای جسمی وروحیشان تامین شود همه حقشان را بدانند وبه انرا مطالبه کنند وحقوق دیگران را بدانند ورعایت نماین ایران مدینه فاضله خواهد شد که بیمارستانش زنداش تیمارستانش جز افراد معدودی را درخود جای نمی دهد ولی اگر رسانهای جذابش خانه های پر تجمل ماشینهای شاستی بلند افراد کم کار وپر خرج و.... را نمایش دهد والگوسازی نماید انوقت با بالا رفتن توقعات مردم از هر راهی بدنبال آن الگوها از حرام و...راه مافتند وکشور را به تباهی خواهند کشید دیگر زندان وشلاق و..کشتن نیز را ه بجایی نخواهد برد
با تشکر
نوروزی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
ديروز تو خيابون خيام داشتم ميرفتم نرسيده به امام خميني يه جوونه معلول عقب مانده اومد وسط خيابون و با فلز خط كشيد رو ماشينم امروز زنگ زدم ١١٠ ميگه چون ديروز بوده ما الان هيچ كاري نميتونيم بكنيم ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
انتظار داريم دادگستري و كلانتري را از اين وضع كه هيشكي ازشون حساب نميبره و تا از كسي شاكي ميشي راحت ميگه برو هر جا دلت ميخواد شكايت كن دربياره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۰۹ فروردين ۱۳۹۸
انتظار داريم به شعار اصليتون وفادار باشين يعني حمايت كامل از سرمايه گذاران و كارآفرينان فداكار كه ريسك ميكنند و در اين مملكت فاقد ثبات اقتصادي سرمايه زندگي خود را به كشور مياورند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۰۸ فروردين ۱۳۹۸
بزرگترین ضربه را حقوق بگیران تحت پوشش دولت در این وضعیت اقتصادی و مردم ضعیف ، و الا بازاری و .... مطابق بالا رفتن دلار سرمایه آنها و قدرت خرید آنها چند برابر شد کسی هم بفکر این ملت نیست تقاضای رسیدگی داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۰۸ فروردين ۱۳۹۸
ای داد وبیداد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۵۷ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
شما رو به خدا قسم می دم اگه امکان رسوندن این پیام رو به رئیس قوه قضائیه دارید، دریغ نکنید.
مگر نه اینکه رهبر فرزانه ی انقلاب اعلام کردند که در جنگ اقتصادی با دشمن قرار داریم؟ پس چرا مبارزه با مفسدین روال عادی رو داره و مثل حالت جنگی نیست که خیلی موثر و سریع و قاطع باشه. نتیجه ی اون، خیلی بیشتر از اینی خواهد بود که هست و سیلی محکمی به آمریکا و مزدورانش خواهد بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
جلوی مفاسد اقتصادی و اختلاسگرا باید گرفته شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۵ ۲۲ اسفند ۱۳۹۷
دفتر خدمات الکترونیک مشکلی بر مشکلات مردم افزوده است،
مردم تو این مشکلات اقتصادی و فقر، وقتی به
مشکل حقوقی برخورد می کنند،
وقتی که جهت احقاق حق بسوی دادگاه
میروند اول باید از سدی چون دفتر خدمات الکترونیک، که فقط با پول باید از آن عبور کرد
گذشت،
وقتی مواجه می شویم ، کوهی از غم بی پولی
بر شانه ما مردم گرانی و تورم زده سنگینی
می کند، می رویم که رفع مشکل کنیم
با این مشکل خجالت آور روبرو می شویم
با چه بدبختی آن را حل می کنیم،
مشکل دیگری که همانا ایراد گرفتن قاضی
شعبه روبرو می شویم،
که بار مالی دارد، تازه غصه ای بر قصه های
ما افزوده می شود،
که غیر از پول چیز دیگری آن را حل نمی‌کند
حالا دست بر این جیب آن جیب می کنیم،
خدا یا چه کنیم چه کنیم شروع می شود
ان شاء الله با درایت رئیس جدید قوه قضائیه
این مشکلات حل شود،
آمین رب العالمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۲۲ اسفند ۱۳۹۷
یکی از معضل مردم دفتر خدمات الکترونیک
است
اگر یکی اشتباه کند مثلاً هنگام نوشتن دادخواست ،جهت رفع اشتباه موضوع مرتبط
به دادخواست، در اولین جلسه دادرسی حقوقی
قاضی شعبه لایحه را قبول نمی کند
و با بی توجهی میگه باید دوباره بری دفتر
خدمات الکترونیک، باز همان مقدار، پول را
پرداخت کنی،
من نمی دانم چرا برای یک اشتباه جزئی
چرا قاضی شعبه لایحه اصلاحیه را قبول
نمی کند،
ضمناً از اطاله دادرسی از یک پرونده ای
که یک طول می کشد، و معلوم نیست
باز قاضی شعبه چه اشکالی می گیرد،
که شاید بیشتر از یک سال هم طول بکشد،
تا بحال دوتا چهار ماه گذشت، و الآن توی
سومین بار چهار ماهه هستم،
بخاطر ابلاغ نکردن خوانده،

ان شاء الله با درایت رئیس محترم جدید
برطرف شود
من الله التوفیق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۲۲ اسفند ۱۳۹۷
باسلام آقای رییسی انتخاب شمابه عنوان ریاست قوه قضاییه بسیار به موقع وبه جا می باشد. ان شاء الله که با مفسدان اقتصادی این خیانتکاران ونامردان مقابله نمایید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۸ ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
قطع دست همه دزدها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
درود بر ریسی مرد بزرگ عدالت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
روی کار حفاظت های دادگستری و کسانی که جواب استعلام شکایات مردمی از قضات را به دادسرای انتظامی قضات ارسال می کنند نظارت مستمر انجام گیرد .
Netherlands
ناشناس
۱۳:۴۲ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
مردم عدالت میخواهند. ایشان ابتدا شبهات مربوط به پرونده های گذشته (در همه ابعاد اقتصادی و اجتماعی) را رفع نمایند و چنانچه عملکرد گذشته ایشان تأیید شد در راستای اجرای عدالت (بدون هیچ استثنا) اقدام کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
خواهشا با خاطیان به شدت برخورد شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
گیلان و مازندران سرسبز و تالاب انزلی را با جلوگیری از انتقال آب دریاچه خزر به کویر سمنان نجات دهید!!تالاب هور العظیم و زاینده رود پرآب و دریاچه ارومیه و هامون توهم نیستند، بیاییم تا دیر نشده دریاچه خزر را نجات دهیم!؟علی رغم مخالفتهای مردم و نمایندگان استانهای گیلان و مازندران ولی دولت فی الفور در حال انجام پروژه انتفال آب دریاچه خزر به کویر سرخه است!!! جلوی این پروژه غیرکارشناسی که سریعا از محیط زیست خودشان مجوز گرفتند باید گرفته شود!!! تالاب انزلی را از خشک شدن نجات دهید!! طبیعت سرسبز خطه شمال و زمینهای حاصلخیز و جنگل های انبوه را از نابودی نجات دهید!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
ریشه کنی فساد اقتصادی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
هر وقت مفسدین اقتصادی و دلال‌ها و مفسدین خودرو سازا اعذام کردی اونوقت می فهمم که عدالتا اجرا کردی. ببینم چه کار میکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
با سلام و تبريک جناب حجت الاسلام رئيسي بزرگوار
مي خوام اينو خدمتتون عرض کنم جناب آقاي رئيسي الان پست مهم و حساس و يکي از سه قوه براي جنابعالي محول شده مردم از شما انتظار دارند و الان است که بايد اونايي که به حضرتعالي راي داده اند نااميدشون نکني و اونايي هم که راي نداده اند بفهمند اشتباه کرده اند يا علي مدد براي همه دوستداران انقلاب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۸ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
اول سوء استفاده در قوه قضائیه را به زیر صفر برساند ومقتدرانه تمامی پرونده هارا الکترونیکی کند و دخل وتصرف در آن را کمترکند!!!!!!!!! و از متولیانی که با دزدان همکاری کردند و زمینه ساز دزدی شده اند برخورد قاطع شود!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
مدت زمان محاکمه مفسدان را کم کنید .
Iran (Islamic Republic of)
ملکوت
۰۸:۳۸ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
با مردم صادق باشند عدالت رعایت شود مفسدین اقتصادی به جزای اعمالشون برساند در حکم فقیر و غنی یکی باشد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
سلام درخواست بنده اینه که از تبدیل شدن کشور به سرزمینهای قبایلی و طایفه ای جلوگیری شود و با قضات و کارکنان متخلفی که در راستای این سیاست ها کار می کنند برخورد قاطع شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۳ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
امیدوارم ایشان با متخلفان به شدت برخورد کنند
Iran (Islamic Republic of)
احمد عبدی
۰۸:۱۱ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
با سلام : همانطو ر که در تولیت آستان قدس به فکر محرومین بودند در قوه قضائیه هم به فکر اجرای قانون و محرومین باشند ولی متاسفانه اخیرا قانون هایی را نمایندگان مردم مصوب می کنند که مورد تایید مردم نیست
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۰۸:۱۰ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
ضمن تبریک انتصاب به جا و شایسته ایشان ..مبارزه با رانت و فساد اداری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۵ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
اول از همه به داد مردم در موضوع مافیای خودرو برسید که چرا به این قیمت به مردم می فروشند و چرا فروش خودرو را انحصاری کردند و اجازه واردات را نی دهند تا کی با جان مردم بدبخت بازی می شود لااقل خودروهای بی کیفیت چینی وارد نکنند اگر قراردادی با چین میبندند بهترین های آن را وارد کنند مردم از این وضعیت خسته شدند انگار کسی نیست به داد این مردم برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
انتظار داریم تا با مجرمان در هر گروهی به شدت برخورد شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۸ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
با سلام
امیدوارم حاج آقای رئیسی اگر از دستشون برمیاد ، از ظلمی که داره بر نیروهای شرکتی بی پناه می رود ، اقدامی بکنن .
خدا حافظ این مرد انقلابی باشه .
Iran (Islamic Republic of)
شمس
۰۷:۱۲ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
درود خدا بر سید نورانی که همیشه همراه وپشتیبان رهبر بزرگ وعزیز و مردمی ساده زیست وفداکارمان هست . خدا نگهدار و همراهت باشد . من توی تمام زندگیم طرفدار سادات هستم و دست تک تک آنها را میبوسم . امیدوارم مثل همیشه توی این مسولیت خطیر موفق و پیروز باشید . انشاالله .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۰ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
درشرایط کنونی مملکت اگر عدالت نباسد اهداف انقلاب محقق نخواهد شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۶ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
کرامت و احترام
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۶:۱۵ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
بر ابری حق وحقوق کارکنان مخصوصاقراردادیها بدلیل قراردادی بودن آزادی بیان مشکلات نداریم
جلوگیری ازبرخورد نامناسب مسئولین ادارات درمورد ارائه مشکلات شخصی
هیچ گونه اعمالی در ارائه مدرک تحصیلی در ادارات نمی دهند یعنی ارتقای شغلی
با داشتن سه فرزند وسابقه کاری 15 سال کارگری دراداره هنوزبدلیل کم درآمدی خانه دار نشده ام وبا پرداخت ماهانه 550هزارتومان در مستاجرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۵۲ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
حقوق نجومی برداشته بشه.فوق لیسانس بیکار و جوان هست .که حاضره با حقوق ۲ تا ۳ میلیون جای اون مسوول و مدیر یا موسسه که حقوقشون صد برابره کار کنند.این تخلفه که ی لیسانس و فوق و دکترا با حقوق ۲۰ میلیون تومانی کار کنند و ی عده حاضر باشند به ریالش کار کنند با همین مدرکها و جوانترندم.مجلس مگه ذی نفع نیست.ایا مغایر را قانون نیست برا افزایش حقوق خودشون ۷۵ درصد قانون وضع کنند و رئیسم ذی نفع بدونه تخلفه و مخالفت نکنه.اگر حقوقها اصلاح بشه پولم زیاد میارید.چطور ی بازنشسته که تو خانه خوابیده هم پایه حقوقش تا حالا نجومی بوده هم افزایش حقوق یکماهش معادل پایه حقوقی چند تا کارگره که هر کدام ۳۰ سال کار کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۱ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
جناب رئیسی من بی سوادترین آدم روی زمینم اما یقین دارم که تا زمانی ی عده از مسئولین فساد نکنن مردم عادی جرأت نمیکنن خطا کنن حالا اگه قوه قضاییه اونقدر قدرت داره که بتونه با هر مقام فاسد برخورد کنه پس مدیون این ملت شریفی اگه برخوردنکنی...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۴ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
حالا معلوم می‌شود آیا آقای رئیسی مناسب برای ریاست جمهوری بود یا خیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۷ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
باید با سرعت اما با کارشناسی دقیق و کافی و غیر عجولانه با توجه به سطح نیازها و انتظارات عمومی بر طرف شوند.ان شااله حضرت آیت اله دکتر رئیسی(دام عزه)که شخصیت وجودی او گویی شهید بهشتی(ره) زمانه است موفق شود نواقص و ضعفهای قوه را در اسرع زمان ممکن مرتفع نماید.دعا میکنیم خدا او را حفظ وکمک فرماید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۶ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
برخی اسرار دارن که مجرمین دیگر زندانی نشوند این حرف یعنی چه یعنی مجرم دزدی کند اختلاس کند ضد بند کند بیت المال را غارت کند اگر گیر افتاد محاکمه بشود محکوم هم بشود ولی زندان نرود و راست راست در کشور و خارج بگردد و ماهی هم ۵۰۰ هزار تومان از زیانی که بابت دزدی چند صد میلیارد تومانی به روشهای مختلف که به بیت المال خسارت زده خسارت دهد تا تسویه شود یعنی چندین قرن اگر زنده باشد بدهد آن هم هر پنج شش ماه یک قسط ۵۰۰هزار تومانی و اگر‌ هم که مرد مرده دیگه مرده که نمی تواند قسط بدهد خانواده هایشان هم که گناهی ندارند وویلا وحسابهای بانکی خارج و داخل ایران و کارخانه ها را از پول خوشان خریدن و رابطی به پدرشان نداشته که بخواهند تاوان بدهند این خلاصه ای بود از عدالتی که آنها در خواست دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
باید به شدت مجازات شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۶ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
رعایت عدالت مهمترین امری که باید به آن توجه شه
Netherlands
Mohamad
۰۱:۰۲ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
انشاالله انتخاب بجا وشایسته حاج آقا ریئسی مطیع کامل ولایت بر ملت ایران مبارک باشد واقدامات ریاست محترم قوه قضائیه رانت خواری و دزدی ازبیت المال ریشه کن نمایید
Germany
ناشناس
۰۰:۵۲ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
برخورد قاطع با رده خارج ساز های (خودرو سازها) گرانفروش را انتظار داریم
Iran (Islamic Republic of)
ک . م
۰۰:۱۹ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
به نظرم هرکس وکیل داشته باشه و بهتر دفاع کنه برنده ی دعوا میشه واگر پول وکیل نداشته ویا دفاع حقوقی بلد نباشه در برابر وکیل دار ها محکوم میشه . قوه قضاییه باید بدنبال کشف حقیقت باشه تا عدالت بوجود بیاید و دراین مسیر پیش بره نه اینکه هر کس قشنگ تر و با ذکر تعدادی ماده قانونی دفاع کرد ذی حق تشخیص داده شود .
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش
۰۰:۱۲ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
با مفسدین اقتصادی به ویژه آقا زاده ها برخورد کنن نگران جو سازی ادمای نا اهل هم نباشن اگر این کارو کنن ما تا آخرین قطری خونمون ازشون دافع می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
با مردم صادق و رو راست باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
حکم تعیب خاوری را صادر کند

چرا حکم مرتضوی اینقدر ضعیف بود رسیدگی مجدد بکند
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۲:۴۱ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
خواهش میکنم به اقای ریسی بگید به داد طبقه محروم جامعه برسن برید سراغ دانه درشت ها
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۰:۰۶ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
ما آمدن سيد را به فال نيک ميگيريم و منتظر برخورد قاطعانه ايشون با دانه درشت ها هستيم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
نگه داری دانه درشتها در زندان خرج دارد
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۲:۳۶ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
درسته آقای رئیسی مرد مومن و ولایی هستش ولی تا قانون تو کشور ما اصلاح نشه خیلی اوضاع فرق نمی کنه.زمانی که آرا نمایندگان مجلس شفاف شد و مجلس درست شد کشور هم سر و سامان می گیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
من هم با شما موافقم
Iran (Islamic Republic of)
مجد
۲۲:۳۱ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
مراعات مقام و منصب و لباس را نکنید در برخورد با فساد مصلحتها تعطیل فقط قانون فصل الخطلاب باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
ایشون فقط ابتدا به پرونده های مفسدین رسیدگی کنند؟؟!""
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
باید مفسدان اقتصادی مجازات شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
فقط اجرای عدالت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۵ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
باید دید آیا قاطع برخورد خواهند کرد یا ایشان هم مماشات می کتتد
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۲۲:۰۳ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
بهترین عدالت درکشورمان ایران وجوددارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
سید جان اگه در انتخابات دوره ریاست جمهوری به نفع شما رای ندادیم شرمنده ایم ولی از انتصاب شما بعنوان رئیس قوه قضاییه خوشحالیم .درود به انتخاب کننده شما .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
درود بر این سید بزرگوار
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۲۱:۵۷ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
ماتا زنده است حامی اوهستیم..جانمان رافدایش میکنیم..
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۱:۴۵ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
خداکریمه باتغییرات موافقم چون امیدوار میشیم. انشااله باکارنامه خوبی نزدعالمان دینی ومومنین ازاویادبشه.البته مفسدین ناراضی باشند طبیعی هست.اصل صلحاء.عالمان دینی وخردمندان وعامه ونظام هست که راضی باشندنه تبهکاران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۳ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
با عرض سلام جناب رئیسی انتصاب بحق جنابعالی را به سمت رئیس قوه قضاییه تبریک میگوییم . انشاالله انتصاب جناب عالی مرهمی باشد بر زخم مردم عادی .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۷ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
انتظار اصلی از جناب رییسی اجرای عدالت واقعی و بدون تبعیض است.فرقی بین رییس مجلس و کارگر رستوران گذاشته نشود.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
مسعود اسکندرزاده
۲۱:۳۴ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
سلام تبریک میگم به شما و خوشحال شدم بابت انتصاب شما در یکی از قوه های مهم نظام جمهوری اسلامی .
من درخواستم از شما این است که تمام مراحل شکایت و یا هر گونه درخواست از آن قوه به صورت الکترونیکی انجام شود و زمان از سوی آن قوه تعیین شود و مردم به صورت مستقیم به قاضی مراجعه نمایند . در مورد چرایی این درخواست فقط می توانم بگویم باید یک کتاب نوشت و تقدیم شما کرد .
با تشکر و احترام
مسعود اسکندرزاده
مهندس فناوری اطلاعات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
قوه قضاییه باید مستقل و قوی باشد و در تعیین میزان مجازات برای مجرمین خودی وغیر خودی تفاوتی نداشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
خیرخواه
۲۱:۱۱ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
اکثر مردم وقتی به تنگ آمدند قدر خوبان را میدانند!!!!!
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۰:۰۳ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
زیاد نباید سخت گرفت
همه امکان داره اشتباه کنند .
Iran (Islamic Republic of)
هم وطن
۲۰:۵۹ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
رئیس محترم جدید ، که انصافا در این سمت آگاهی و درایت کافی را برابر نظر محترم رهبری عزیز دارند ، در سال جدید دادستانی محترم کل را هم ان شااله کسی بگمارند که با مسائل روز نظر دید وسیع کافی و وافی داشته باشند ان شااله . موفقیت شان را در این عرصه حساس آرزومندم .
Iran (Islamic Republic of)
ولی ا...
۲۰:۵۶ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
ای کاش فقط بانک انصار وبانک سپه در کنار هم بودند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۴ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
درراستای حبس زدایی،کسی که به بنده حین انجام خدمت فحاشی کرده بودو موردضرب وشتم قرارداده بودحبس تعزی نامبرده به حبس تعلیقی محکوم شد.ایا این عدالت است؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ولی ا...
۲۰:۱۷ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
این دولت کاری بیشتر از از دستش بر نمی آید + ایران اسلامی ریس جمهوری مانند رجایی میخواهد ونماینده ی مانند مدرس میخاد نترس باشد پای استضاح شد امضاش پس نگیرد انگشت شماری در مجلس فعلی هستند مانند حاجی بابایی خدا حفظ ش کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
ببخشید، مدت ریاست جمهوری آقای رجایی چندان طولانی نبود و این بنده خدا کار خاصی هم انجام نداد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۵ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
باسلام
منظور ایشون سبک زندگی و اخلاق شهید رجایی میباشد و از طرفی زندگیشان به طبقه مستضعف جامعه نزدیک بود ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
آقای رجایی به درد مردم میرسید قابل توجه شماییکه میگی کار خاصی نکرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
امیدواریم قضات ناسالمی که رشوه خوار هستند را شناسایی و از کار برکنارکنند متاسفانه شاکیان جرات شکایت هم ندارند چون پرونده را می خوابانند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
باید از نیروهای مومن و با تقوا استفاده بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
افرین.به شما.از قدیم‌ میگویند عاقل و دانا هم میداند و هم میپرسد.ولی نادان نه میداند نه میپرسد.به خدا مردم غیر از سرمایه دار و نجومی بگیر که تو دولت به نان و نوای هنگفت رسیده اند.ولی چون هدفتون رضای خدا و خدمت خلقه خدا از انتخابات سر بلند ترت کرد.خدا حکمتی دونست و بهت عزت بیشتر داد بر احقاق حق مردم.زیارت عاشورا برای همه ی شهدا با نیت مبارزه با فساده که مملکتا نجات میده بدون مسامحه حتی برای بالاترین مسوول کشور.مردم مطمئنند با حضور شما جلو حقوقهای نجومی گرفته میشه.جلو دزدیا گرفته میشه.حتی گوشت تا سه ساله دیگه هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
انتظارداریم عدالت رو رعایت کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
همه باید در مقابل قانون یکسان باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۴ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
همه در برابر قانون یکسانند
Canada
ناشناس
۱۹:۵۴ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
مبارزه جدی با فساد اقتصادی .پس گرفتن حقوق نجومی .برقراری قانون برای همه
تا عدالت اجتماعی بوجود اید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
امیدواریم ایشون مثل سایر نمایندگان فقط شعار ندهند
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۲۰:۴۰ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
آقامنم میخوام تواین مملکت کاره ی باشم خادم حرم امام رضابشم مگه همه چیزمال افرادخاصه جواب بده یکی جواب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۵ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
ایشون نماینده نیستن
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۰:۲۹ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
انتخابات یک سال دیگه است
Iran (Islamic Republic of)
سیدرضا سیدحسینی
۱۹:۱۷ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
با سلام جناب آقای رئیسی خواهش میکنم دست دلالان و اختلاس گران رو لااقل از ارزاق روزمره افراد کم درآمد رو در اولویت کار خودتون قرار دهید با آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون برای شما از خداوند متعال.
Germany
ناشناس
۱۹:۰۹ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
انتظار مردم مهم نیست عمل کرد ایشان مهم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
انتظار میره فقط شعار نده و عدالت خواه و خداترس و اشرافی نباشه و ...
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۸:۴۷ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
ما از رئیس جدید قوه قضاییه خواهش داریم که غنی و ضعیف همه در برابر قانون به یک چشم بهشون نگاه بشه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۲ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
از بس که از دولت خواسته داشتیم و نشده دیگه اشباع شدیم
من هیچ خواسته ای ندارم
Canada
ناشناس
۱۸:۲۷ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
شفاف سازی در مورد همه .از بالاترین مقام تا پایین
قلع و قمع تمام دستان کثیف در حقوق نجومی .اختلاس .احتکار .ژن خوب .پارتی بازی و بی عدالتی و از بین بردن اختلاف طبقاتی با گرفتن مالیات از قشر ثروتمند
قطع یارانه تمام دولتمندان و چند برابر کردن یارانه برای اشخاص بیکار و کم درامد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
رئیس محترم ،قضاوت را اول از خودرو سازی شروع کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۶ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
این امر نیاز به یک عزم جدی داره
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۸:۱۴ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
بسم رب الشهدا و الصدیقین :سلام علیکم ، امت مستضعفین متحد و یکپارچه حزب الله جهان اسلام ناب محمدی ص از جناب سید و سادات علوی جز به عدالت حضرت امیرالمومنین علی ع برخورد و رفتار و گفتار و عمل کردن بدون اقماض انتظار دیگری ندارند که همان عدالت مورد تایید خداوند جل جلاله قرآن کریم اسلام ناب محمدی ص و آل طیبین و طاهرین س ع و ولایت و رهبر فرزانه معظم ایشان است . خدا قوت و مقتدر و پایدار باشید . دست خداوند جل جلاله بالاترین و قدرتمند ترین و عدالت گستر ترین دستهاست والسلام و صلوات . التماس دعا . اللهم عجل لولیک الفرج و العافیت و النصر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
بدون هیچ چشم داشتی با مفسدان مبارزه کنید. امان مردم بریدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
شما تشریف آوردید امید به زندگی در مردم زنده شد . لطفا به داد مردم برسید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
انتظارآرامش اقتصادی دارم چون باعث تولید شادابی وبالندگی می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
همون رئوس هشتگانه حکم رهبری خواسته قلبی ملت ایران از رئیسی و نه کمتر حتی یک کلمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
جناب حاج آقا رئیسی از شما عاجزانه تقاضامندم با کسانی که به مردم ظلم میکنند بر خورد جدی داشته باشید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۷ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
با عرض سلام و تبریک خدمت رئیس قوه قضاییه لطفا با خودرو سازان که امان مردم بریدند بر خورد جدی و اشد مجازات را داشته باشید. با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
به نظرمن درقانون طلاق بايد يک تجديد نطر کامل انجام. شود تا نه تنها آمار طلاق پايين بيايد بلکه مرد هم بتواند هم حرفش را بزند و هم حقش را بگيرد زيرا در اين فانون قاضى فقط طرف زن را گرفته و حتی قاضی اجازه حرف زدن و دفاع کردن به مرد نميدهد (به نظر من کارشناسان قوه فضاييه بين مردان گرفتار آمده وبه درد دل انها گوش کنند ومن به جرات قسم می خورم که 50درصد مشکلات طلاق امارش پايين میآید) مچکرم
Iran (Islamic Republic of)
محمد روحانی
۱۷:۴۶ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
۱_برخورد با دزدهای بیت المال
۲_ برخورد با کسانی که با سوء مدیریت باعث تحمیل هزینه ها بر قشر ضعیف جامعه می شوند.
۳_ زمان دادرسی به پروندها را کاهش دهد و برای ان زمان معین نمایید.
۴_اجرای بند بند نوشته ای رهبری در متن حکم مسولیتش
۵_ کشور ما از لحاظ قانونی در برخورد با مجرمین ضعیف است این قونانین باید بازنگری شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۷ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
ای کاش رییس جمهور میشد
خدانگذره از کسایی که ندونسته به این دولت رای دادن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۰۷ ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
ندونسته ها کم کاری ما هستش
دونسته ها رو بگو. اونایی که به نحوی منافع دارند
Iran (Islamic Republic of)
شهرام
۱۷:۲۲ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
با سلام
با مردم و ارتباط با مردم و پیگیری میتوان مشکلات را فهمید و شناخت نه اینکه بروند در دفترشان و به ایشان بگویند همه چیز عالیه
چه حضوری و یا مجازی باید امیرالمونین(ع) را الگو قرار دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
امیدمون به شماست برای ما مردم کاری کنید
Iran (Islamic Republic of)
bm
۱۷:۰۹ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
آقای رئیسی خدا قوت ..
انتظار داریم فقط خدا و مولا علی ع را در نظر داشته باشی..و نترس مگر از خدا ..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
آقای دکتر رئیسی لطفا دست تعدی برخی مدعیان شریعت و عدالت ورزی را که در لباس قاضی در دستگاه قضا حضور دارند و در پوشش دین و با قلم دروغ به مردم ظلم می کنند را از دامان قوه قضاییه کوتاه کرده و آنها را محاکمه کنید.
Iran (Islamic Republic of)
حمزه
۱۶:۵۳ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
رئیسی قوه قضاییه، قالیباف ایشالاه قوه مجریه و قوه مقننه هم ۸۰درصدش هم عوض بشه و افراد جهادی انتخاب شوند و مردم هم اگاهتر و داناتر بشند خواهیم دید ایران چی میشه به نفع عامه مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۰ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
با آمدن ایشان نور امید در دل کسانی که به ناحق بازداشت هستند یا به نا حق از حقوقشان بی بهره شده اند روشن شده است.جناب آقای رییسی ضمن عرض سلام وتبریک، لطفا به امور فرهنگیان معترض که به نوعی بازداشت شده و از حقوق قانونی خود منع شده اند، رسیدگی کنید.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۶:۵۰ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
فقط 1 درصد از عدالت مولا اجرا شه نور الی نوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
خدا وکیلی بشود یه خلخالی دیگه در همه امور
اقتصادی سیاسی اجتماعی و...
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۶:۲۶ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
اجرای عدالت
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۲۸ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
خواسته مردم مهم نیست که.مهم خواسته مسئولینه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۰ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
من میخوام مسئولین یقه سفیدی که دزدی کردن و مردم را به نظام بدبین کردن به اشد مجازات محکوم بشن
Iran (Islamic Republic of)
شهرام سوهانی
۱۶:۴۵ ۱۷ اسفند ۱۳۹۷
بی عدالتی در قوه قضاییه زیاده از ایشان میخواهیم واقعا پیرو راه امیرالمونین باشند به داد مردم برسند و بااین عواملی که مردم را اذیت میکنند قاطع مبارزه کند و با مردم ارتباط داشته باشند و در فضای مجازی فرصتی درست کنند مردم با ایشان در ارتباط باشند و پیگیری کنند و دیدار مردمی با معاون هایشان را راحت و بی در دسر کنند تا بدانند با مردم جگونه رفتار میشود- با ظالم و زورگو و رشوه خوار مبارزه قاطع کنند.
۱۲
آخرین اخبار