مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: هدف جشنواره قصه گویی، استفاده از این فن و هنر برای مانوس کردن کودکان با کتاب و کتابخوانی است.

اختتامیه جشنواره منطقه‌ای قصه گویی استان‌های خراسان و سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حجت الاسلام علی اکبر سبزیان مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در اختتامیه جشنواره منطقه‌ای قصه گویی کتابداران استان‌های خراسان شمالی، رضوی، جنوبی و سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه کودکان قشر آینده ساز کشور هستند گفت: قصه گویی یک فن و هنر است و این فن و هنر از مناسب‌ترین راهکار‌ها برای مانوس کردن کودکان با کتاب و کتابخوانی است.

وی تصریح کرد: کتابداران قصه گو در این جشنواره طی دو روز به قصه گویی پرداختند و در نهایت با داوری توسط سه داور منتخب نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزیدگان مشخص و معرفی شدند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی اظهار داشت: از دیگر ثمرات و نتایج برگزاری این جشنواره آموزش کتابدارانی است که مهارت قصه گویی را آموخته اند و در کتابخانه‌ها از این هنر خود استفاده خواهند کرد.

سبزیان افزود: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با برنامه ریزی و بررسی ایده‌های مناسب، تلاش کرده است با استفاده از خلاقیت‌ها و هنر کتابداران کتابخانه‌های عموی کشور زمینه ارتقا میزان مطالعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را فراهم کند.


پایین بودن سرانه کتابخوانی، یکی از مشکلات اصلی کشور


بهرام شاه محمدلوقصه گوی برنامه زیر گنبد کبود سیمای جمهوری اسلامی ایران در دهه شصت در اختتامیه جشنواره منطقه‌ای قصه گویی کتابداران نیز گفت: پایین بودن سرانه کتابخوانی و عدم آشنایی کافی کودکان و بزرگسالان با کتاب و مطالعه از مشکلات امروز جامعه است.

وی تصریح کرد: متولیان کتابخوانی در جامعه باید راه‌هایی را پیدا کنند که از طریق قصه‌ها کودکان، نوجوانان و جوانان را با ادبیات، سنت‌ها و آیین‌ها، هنر، تاریخ و حتی علم آشنا کنند.

شاه محمد لو افزود: قصه‌هایی که برای بچه‌ها تعریف می‌شود قصه زندگی است به خاطر اینکه آنچه می‌گوییم در زندگی ما اتفاق افتاده و همه ما تا به حال هزاران هزار قصه گفته ایم.

در پایان این مراسم قصه گویان برتر هشتمین جشنواره منطقه‌ای از چهار استان خراسان شمالی، رضوی، جنوبی و استان سیستان و بلوچستان معرفی و به مرحله کشوری جشنواره که اردیبهشت ماه در یزد برگزار می‌شود معرفی شدند.

انتهای پیام// ز. م
برچسب ها: معرفی کتاب ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار