به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سامانه همتا با انتشار پستی در کانال شبکه اجتماعی خود در خصوص چگونگی فعالسازی سیم کارتهای تلفن همراه دو سیم کارته که پیش از شروع طرح رجیستری تنها از یک سیم کارت استفاده میکردند پستی آموزشی را به اشتراک گذاشت.این کانال در پست منتشر شده توضیح داد:
اگر دستگاه دو سیمکارتهای (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیم کارت) دارید که پیش از شروع طرح رجیستری، تنها از یکی از اسلاتهای آن استفاده کردهاید، در صورتی که اکنون در اسلات دوم، سیم کارت قرار دهید، پیامک هشدار غیرقانونی بودن دستگاه برای شما ارسال میشود. برای حل مشکل و ثبت شناسه (IMEI) اسلات دوم دستگاه، فرآیند افزودن دستگاه را با سیم کارتی که پیش از شروع طرح رجیستری روی دستگاه بوده، انجام دهید.
دقت داشته باشید، برای انجام موفقیت آمیز افزودن دستگاه، حتما باید با سیم کارتی که پیش از شروع طرح رجیستری روی دستگاهتان بوده، این فرآیند را انجام دهید، نه با هیچ سیم کارت دیگری.
برای افزودن دستگاه، ابتدا لازم است تا به سامانه همتا متصل شوید.
از سه روش زیر میتوان با سامانه همتا ارتباط برقرار کرد و فرآیند افزودن دستگاه را انجام داد:
سایت اینترنتی به آدرس www.hamta.ntsw.ir
کد دستوری #۷۷۷۷*
افزودن دستگاه از طریق وبسایت اینترنتی hamta.ntsw.ir
مرحله یک:
در ابتدا به سایت اینترنتی سامانه همتا به آدرس hamta.ntsw.ir مراجعه نمایید. برای ورود به سامانه میتوان از شماره سیم کارت استفاده نمود و یا اینکه ابتدا در سامانه ثبتنام کرد و سپس با استفاده از کد ملی وارد سامانه شد. در اینجا ما قصد داریم تا با شماره سیم کارت وارد سامانه شویم.
مرحله دو:
در این مرحله شماره سیم کارتی که پیش از شروع طرح روی دستگاهتان بوده را وارد نموده و دکمه ورود را انتخاب نمایید. رمز عبور موقت برای شماره شما ارسال میشود. رمز عبور موقت را وارد کرده و وارد کارتابل خود در سامانه همتا شوید.
مرحله سه:
پس از ورود به کارتابل خود در سامانه همتا، در بخش مدیریت دستگاهها، گزینه افزودن دستگاه را انتخاب کنید.
مرحله چهار:
در مرحله بعدی لازم است تا شناسه (IMEI) دستگاه خود را وارد نموده و گزینه ثبت را انتخاب کنید.
دقت داشته باشید، شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیمکارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شمارهگیری #06#*، قابلرؤیت است. برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) استفاده شود
مرحله پنج:
درصورتیکه دستگاه شما دوسیمکارته باشد، پس از وارد کردن اولین شناسه (IMEI)، سامانه بهصورت خودکار، موضوع را تشخیص داده و پیغامی مبنی بر «وارد کردن شناسه (IMEI) دوم دستگاه» را برای شما نمایش میدهد و شما باید شناسه (IMEI) دوم دستگاهتان را هم وارد نمایید.
مشکل در تشخیص تعداد اسلات (محل قرارگیری سیم کارت) در همتا
درصورتیکه دستگاه شما دو اسلات (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیمکارت) است اما پیغام مربوطه نمایش داده نمیشود و شما نمیتوانید شناسه (IMEI) دوم دستگاهتان را به همتا اظهار کنید یا اینکه دستگاه شما تک اسلات است اما سامانه از شما، شناسه (IMEI) دوم را می خواهد، با مرکز پاسخگویی سامانه همتا با شماره 096366 تماس حاصل نموده و مشکل را مطرح کنید.
مرحله شش:
چنانچه شناسه (IMEI)های اظهار شده، با سیمکارتی که در حال حاضر در کارتابل آن هستید، پیش از شروع طرح رجیستری، در شبکه اپراتوری داخل کشور، سابقه فعالیت داشته باشند، فرآیند بهصورت موفقیتآمیز انجام خواهد شد.
مرحله هفت:
در ادامه، میتوانید با انتخاب گزینه «مدیریت دستگاهها» از منوی سمت راست، شناسه (IMEI)های اضافه شده به کارتابل را به همراه نشان تجاری و مدل دستگاه مشاهده نمایید.
مرحله اول:
در ابتدا با سیمکارتی که پیش از شروع طرح رجیستری روی دستگاهتان بوده، کد دستوری #۷۷۷۷* را شمارهگیری نموده و دکمه تماس، را انتخاب کنید.
مرحله دوم:
در ادامه عدد مربوط به گزینه «افزودن دستگاه» یعنی عدد ۴ را وارد نمایید.
مرحله سوم:
در مرحله بعدی لازم است تا شناسه (IMEI) دستگاه خود را وارد نموده و گزینه ارسال را انتخاب کنید.
دقت داشته باشید، شناسه (IMEI) دستگاه، به تعداد اسلات دستگاه (شکاف برای قرارگیری سیمکارت) بستگی دارد و بر روی جعبه، پشت باتری یا با شمارهگیری #06#*، قابلرؤیت است. برای انجام کلیه فرآیندها در سامانه همتا، باید 15 رقم ابتدایی این شناسه (IMEI)، بدون هرگونه علامت اضافی (ممیز، خط تیره و ...) استفاده شود.
مرحله چهارم:
درصورتیکه دستگاه شما دوسیمکارته باشد، پس از وارد کردن اولین شناسه (IMEI)، سامانه بهصورت خودکار، موضوع را تشخیص داده و پیغامی مبنی بر «وارد کردن شناسه (IMEI) دوم دستگاه» را برای شما نمایش میدهد و شما باید شناسه (IMEI) دوم دستگاهتان را هم وارد نمایید.
مشکل در تشخیص تعداد اسلات (محل قرارگیری سیم کارت) در همتا
درصورتیکه دستگاه شما دو اسلات (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیمکارت) است اما پیغام مربوطه نمایش داده نمیشود و شما نمیتوانید شناسه (IMEI) دوم دستگاهتان را به همتا اظهار کنید یا اینکه دستگاه شما تک اسلات است اما سامانه از شما، شناسه (IMEI) دوم را می خواهد، با مرکز پاسخگویی سامانه همتا با شماره 096366 تماس حاصل نموده و مشکل را مطرح کنید.
مرحله پنجم:
سپس لازم است تا با وارد کردن عدد ۱ صحت اطلاعات وارد شده را تائید کنید. درصورتیکه دستگاه تک سیمکارت باشد، یک شناسه (IMEI) و درصورتیکه دستگاه دوسیمکارته باشد، هر دو شناسه (IMEI) در این مرحله نمایش داده میشوند.
مرحله شش:
در نهایت چنانچه شناسه (IMEI) های اظهار شده، با سیمکارتی که با آن #7777* را شمارهگیری کرده بودید، پیش از شروع طرح رجیستری، در شبکه اپراتوری داخل کشور، سابقه فعالیت داشته باشند، فرآیند بهصورت موفقیتآمیز انجام خواهد شد.
دستگاههای استاندارد و معتبر، به تعداد شکاف برای قرار دادن سیم کارت، شناسه (IMEI) دارند که بر روی جعبه، پشت باتری یا با شمارهگیری #06#*، قابلرؤیت است.
چنانچه دستگاه دوسیمکارتهای دارید که پیش از شروع طرح با سیم کارت خود از آن استفاده مینمودهاید اما شناسه (IMEI)های درج شده بر روی جعبه، پشت باتری یا نمایش داده شده با شمارهگیری #06#*، یکسان هستند، با مرکز پاسخ گویی سامانه همتا با شماره 096366 تماس گرفته و موضوع را مطرح نمایید.
پیامک هشدار انتقال مالکیت برای دستگاههای دوسیمکارته
دقت داشته باشید در سامانه همتا هر دستگاه، فارغ از تعداد اسلاتهای آن، تحت مالکیت تنها یک سیمکارت قرار دارد.
بنابراین، درصورتیکه دستگاه شما دوسیمکارته (دارای دو شکاف برای قرار دادن سیمکارت) است باید توجه داشته باشید که پس از انجام موفقیتآمیز فرآیند «افزودن دستگاه»، هر دو شناسه (IMEI) دستگاه شما تحت مالکیت یک سیمکارت قرار میگیرد. لذا زمانی که در اسلات دوم سیمکارتی غیر از سیمکارت مالک دستگاه در سامانه همتا، قرار دهید، پیامک هشدار انتقال مالکیت دریافت خواهید کرد..
همانطور که در این پیامک ذکر شده، از آن جایی که قرارگیری این سیمکارت جدید در دستگاه، به علت خریدوفروش نبوده، بلکه مالک دستگاه یکی از سیمکارتهای خود را درون دستگاه قرار داده، بنابراین نیاز به اقدام خاصی نیست.
انتهای پیام/
ولی بازم نوشته استفاده از سیم دوم غیر مجاز است
علت ش چیه
وقت بخیر
من سیم کارت اولیه ی قبل از ریجستری رو ندارم، بنام شخص دیگه ای بوده و در دسترس هم نیست.
الان هر سیم کارتی قرار بدم بعد چند روز غیر فعال میشه.
.
آیا راه حلی وجود داره ؟؟؟
موقع فعالسازی سیمکارتها قاطی کردیم و هر دو شناسه موجود در روی قوطی را برای یک سیمکارت فعال کردیم الان برای سیمکارت دوم که داخل گوشی هست چکار کنم تا سیمکارت دوم غیر فعال نشود .
بنده دو گوشی جداگانه و دو سیم کارت متفاوت دارم آیا بعضی موقعها میتوانم سیم کارتها را جابجا کنم برای چند ساعتی ؟ مشکلی پیش نمی آید؟
ممنونم که پاسخ میدهید
با همون سیم کارت گوشی دوم فعال کرد (رجیستر کرد)
بعد اگه یه زمانی نیاز بود، دوباره وصل کرد روی گوشی اول؟؟
چطور میتونم سیم کارت دومم را خاموش کنم بدون اینکه سیم کار اول خاموش بشه؟؟
گوشی نوت ۹
ممنونم