مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بر لزوم همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌ها برای صیانت از کاربری اراضی کشاورزی و بازدارندگی از تخلفات تاکید کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، پرویز عبدی مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان در نشست با بازرس کل استان قزوین گفت: برای اجرای دقیق قوانین موضوعه در حوزه امور اراضی و تحقق اهداف نظام و دولت برای حفظ و ساماندهی اراضی کشاورزی و صیانت از منابع آب و خاک کشور؛ همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌های اجرایی، قضائی، نظارتی و انتظامی نیاز است.

عبدی تصریح کرد: با توجه به گستردگی حوزه کاری مدیریت امور اراضی و داشتن دبیر خانه‌های متعدد که رسالت‌ها آن‌ها بیشتر حل و فصل، رسیدگی به اختلافات و مشاجرات ملکی کشاورزان و مالکین، دولت با مردم، مردم با دولت است، بیش از پیش به کمک و حمایت دستگاه‌هایی نظارتی و قضائی نیاز داریم.

وی در ادامه گفت: اجرای ماده ۵۴ قانون رفع موانع تولید طرح رفع تداخلات اراضی و قانون حدنگار سال ۹۳ طرح کاداستر اراضی کشاورزی از جمله سیاست‌های مورد تاکید وزارت جهاد کشاورزی است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: هدف از اجرای این نشست‌ها؛ کاهش پرونده‌های قضائی و تسریع در رفع اختلافات ملکی کشاورزان و دولت در قالب (کارگروه رفع تداخلات استانی و شهرستانی) و (کمیته کاداستر استانی) است.

وی خاطر نشان کرد: دباره رفع تداخلات از سال ۹۵ تاکنون درسطح ۶۶ پلاک ثبتی به مساحت ۱۲۲ هزار هکتار کار انجام شده است.

به گفته‌ی وی؛ در زمینه اجرای طرح کاداستر که از سال ۹۳ در قزوین شروع شده تاکنون در سطح ۳۰۴ پلاک ثبتی به مساحت ۱۷۱ هزار هکتار در حال انجام است.

بازرس کل استان هم در این نشست گفت: با توجه به گزارشات و موضوعات که در جلسه مطرح شد نشان می‌دهد مدیریت امور اراضی یک نهاد شبهه قضائی در خصوص مشاجرات ملکی و تغییر کاربری‌ها است.

آقا علیخانی افزود: بیش از ۲۰ درصد از پرونده‌هایی که در محاکم قضائی طرح می‌شود در خصوص مشاجرات ملکی و اختلاف حدود و مزرهاست که با اجرای طرح کاداستر و رفع تداخلات می‌تواند از شکل گیری این دست پرونده‌ها قضائی در محاکم جلوگیری کند.

انتهای پیام/ک

اجرای قوانین امور اراضی با تعامل دستگاه‌های اجرایی امکان پذیر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.