معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان از افزایش ۱۰ برابری انتقال آب از سد کرخه به دشت عباس ایلام خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حمیدرضا لشکری، معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان به پر شدن سد کرخه در یک ماه اخیراشاره کرد و گفت: تخلیه آب سد کرخه از طریق تونل دشت عباس در استان ایلام، با هدف کاهش بار از رودخانه کرخه و آمادگی برای سیلاب‌های بهاره، در روز‌های اخیر آغاز شده است.

وی با بیان اینکه دبی تونل دشت عباس پیش از این در حدود ۵ مترمکعب بر ثانیه بود اظهار کرد: اکنون به ۵۰ مترمکعب برثانیه رسیده و در روز‌های آینده تا ۸۰ مترمکعب برثانیه نیز افزایش خواهد یافت.

لشکری با اشاره به اقداماتی که برای کاهش خسارت سیلاب‌های بهاره در حال انجام است، اذعان داشت: یکی از این اقدامات استفاده از تونل انتقال آب دشت عباس است تا سیلاب را از طریق رودخانه «دویرج» در استان ایلام به تالاب هورالهویزه در عراق هدایت کند.

معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان در ادامه افزود: با توجه به محدودیت آبگذری رودخانه کرخه، تمام شبکه‌های آبیاری سازمان آب و برق برای تخلیه آب رودخانه فعال شده و در حدود ۵۰ تا ۷۰ مترمکعب برثانیه نیز از طریق این شبکه تخلیه می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: سد کرخه در حال حاضر ۴.۷ میلیارد مترمکعب ذخیره دارد و ۵۱۹ میلیون مترمکعب از آن خالی است.

حمیدرضا لشکری بیان داشت: ورودی سد کرخه ۴۶۰ مترمکعب برثانیه و خروجی آن ۴۵۰ مترمکعب برثانیه است.

انتهای پیام/گ

انتقال آب به دشت عباس افزایش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.