سفیر ایران در کابل و معاون وزیر امور خارجه افغانستان بر گسترش همکاری تجاری دو جانبه از طریق بندر چابهار تاکید کردند.

تاکید ایران و افغانستان بر گسترش همکاری های تجاری از طریق بندر چابهاربه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، سفیر ایران در کابل و معاون وزیر امور خارجه افغانستان بر گسترش همکاری تجاری دو جانبه از طریق بندر چابهار تاکید کردند.

«نصیراحمد اندیشه»، معاون وزیر امور خارجه افغانستان روز دوشنبه در دیدار «محمدرضا بهرامی»، سفیر ایران در کابل، با اشاره به اهمیت صادرات اولین محموله افغانستان از طریق بندر چابهار به هند گفت: افتتاح این راه ترانزیتی و تجارتی بین ایران، هند و افغانستان، نقطه کلیدی در رونق تجارت و اقتصاد این سه کشور است.

«محمدرضا بهرامی»، سفیر ایران در کابل نیز در این دیدار، نقش بندر چابهار را برای افزایش صادرات بین ایران، هند و افغانستان مهم ارزیابی کرد.

نخستین محموله کالاهای صادراتی افغانستان به هند از مسیر بندر چابهار ایران، 5 حوت/ اسفند با حضور سفیر ایران در کابل، رئیس جمهوری افغانستان و سفیران کشورهای هند و ترکیه، ارسال شد.

بندر چابهار ایران به دلیل موقعیت راهبردی و نزدیک‌ترین راه دسترسی کشورهای محصور در خشکی آسیای مرکزی (افغانستان، ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان، قرقیزستان و قزاقستان) به آب های آزاد از اهمیت بسیاری برخوردار است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار