فرماندار مشهد گفت: تولید سوغات زائر، یک فرصت ویژه برای اشتغالزایی و درآمدزایی در حاشیه شهر محسوب می‌شود.

ایجاد کارگاه‌های تولید سوغات فرصت درآمدزایی حاشیه شهر مشهد استبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حیدر خوش‌نیت فرماندار مشهد با بیان اینکه مشهد سالانه پذیرای بالغ بر ۲۵ میلیون نفر مسافر داخلی و خارجی است، گفت: تغییرات در نرخ ارز می‌تواند فرصت مناسبی برای ایجاد کارگاه‌های تولید سوغات در روستا‌های حاشیه این شهر باشد.

وی با بیان اینکه صنایع دستی کوچک، گوهرسنگ‌ها از جمله عقیق، فیروزه و ... و نقره‌جات، اصلی‌ترین سوغات زائران از مشهد هستند، تصریح کرد: با ارائه تسهیلات از سوی مسوولان ذیربط و تاسیس کارگاه‌های کوچک صنایع دستی، سنگ‌های قیمتی، نقره‌جات و زیورآلات در محیط‌های روستایی، به ویژه در حاشیه مشهد می‌توان اشتغال پایدار و منابع درآمدی مناسبی برای روستاییان ایجاد کند.

فرماندار مشهد با تاکید بر ضرورت ایجاد امکانات زیرساختی در روستا‌های حاشیه‌ای شهر مشهد، گفت: این مهم نیازمند برخی مجوز‌های قانونی است که ان شاء الله به زودی صادر خواهد شد.

خوش نیت با اشاره به رسالت خطیر دهیاران در روستا‌های حاشیه‌ای، افزود: فعالیت‌های مهم و اثرگذاری آنان می‌تواند در آینده از پیشرفت حاشیه شهر‌ها به ویژه در مشهد جلوگیری کند.

انتهای پیام//ج.ر
 

رسالت خطیر دهیاران در روستا‌های حاشیه‌ای

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.