استاندار ایلام گفت:نیکوکاری و نوع دوستی از مهمترین خصلت‌های مردم ایران است.

نیکوکاری و نوع دوستی از مهمترین خصلت‌های مردم ایران

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام گفت: نوع دوستی، توجه به دیگران و کمک به هم نوع، از دیرباز تاکنون از مهم‌ترین خصلت‌های مردم ایران بوده است و امروزه نیز توجه به این موضوع بیشتر شده است.

سلیمانی دشتکی بیان کرد:انسان دوستی و توجه به هم نوع از مهم‌ترین ودیعه‌هایی که آدمیت از آن برخوردار شده است و در عین حال این مهم از برجسته‌ترین نماد‌های انسان دوستی ایرانیان است.

وی در ادامه به مشکلات نیازمندان در استان ایلام اشاره کرد و افزود: ایلام با وجود امکانات و فرصت‌های بسیار خوبی که برای توسعه دارد، اما دارای جمعیت مددجو و نیازمند قابل توجهی است که با استفاده از منابع و امکانات استان این جمعیت می‌تواند به حداقل برسد.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: نفت، گاز، پتروشیمی، موقعیت مرزی و اربعین از مهمترین ظرفیت‌ها و استعداد‌های استان برای رشد و توسعه استان و رفع فقر هستند و دولت تلاش می‌کند این ظرفیت‌ها به فعلیت برسند.

وی اضافه کرد: با این حال وجود حدود ۵۰ هزار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد و حدود ۲۰ هزار تحت حمایت بهزیستی نشان دهنده نوعی خلاً و نیاز در این استان بوده که باید برای کاستن از این مشکلات تلاش کرد.

استاندار ایلام به برنامه‌های دولت برای توجه به نیازمندان و مددجویان زیر پوشش نهاد‌های حمایتی اشاره کرد و یادآورشد: علاوه بر موضوعات معیشتی و حمایتی، توجه به موضوع اشتغال و توانمندی خانواده‌های مددجو و رفع مشکل مسکن آنان از مهمترین برنامه‌های دولت برای توجه به قشر مددجو و نیازمند است.

سلیمانی دشتکی افزود: به همین خاطر امسال در استان ایلام بخش قابل توجهی از اعتبارات اشتغال زایی خصوصاً اشتغال روستایی به موضوع اشتغال مددجویان کمیته امداد و بهزیستی اختصاص داده شده است.

وی همچنین عنوان کرد: در زمینه رفع مشکل مسکن این مددجویان نیز با همکاری وزارت مسکن و شهرسازی اعتبارات خوبی به این بخش اختصاص یافته است و دولت تلاش می‌کند مشکل مسکن خانواده‌های مددجو و نیازمند امسال و سال اینده برطرف یا به حداقل برسد.

انتهای پیام/ د

نیکوکاری خصلت مردم ایران

برچسب ها: اشتغال ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.