مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: دانش‌آموزان نیکوکار اردبیلی «عیدی» خود را به همنوعان نیازمند اهدا کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل در حاشیه برگزاری جشن نیکوکاری که با همکاری سازمان آموزش‌وپرورش، بسیج دانش‌آموزی و سازمان دانش‌آموزی در کانون فرهنگی عصمت برگزار شد افزود: دانش‌آموزان خیر اردبیلی در ۲ هزار مدرسه استان با شرکت در جشن نیکوکاری «عیدی» خود را به همنوعان نیازمند که در همان مدرسه مشغول به تحصیل هستند، اهدا کردند.

وی بیان کرد: ۱۷۰ هزار پاکت جشن نیکوکاری در بین دانش‌آموزان استان اردبیل توزیع شده بود که آن‌ها کمک‌های خود را در جشن نیکوکاری به همنوعان نیازمندشان هدیه دادند.

وی با بیان اینکه دو هزار مدرسه در استان اردبیل میزبان جشن نیکوکاری هستند، افزود: زنگ «جشن نیکوکاری» در مدارس استان اردبیل به صدا درآمد تا دانش‌آموزان خیر با کمک‌های خود قلب‌های دانش‌آموزان نیازمند را در آستانه عید نوروز شاد کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف برگزاری جشن نیکوکاری، ترویج سنت‌های حسنه اسلامی در بین کودکان و نوجوانان است، بیان کرد: در ۴۰ سالگی تأسیس کمیته امداد همه مسئولان و کارشناسان به خوبی اذعان دارند که این نهاد در امر نهادینه کردن فرهنگ احسان و انفاق در جامعه عملکرد بسیار مطلوبی دارد.

دشتی با بیان اینکه این نهاد توانسته است با تشویق خیران به امر دستگیری از فقرا بخش مهمی از مشکلات اقشار آسیب‌پذیر را کاهش دهد، گفت: به صورت تخصصی و با تجربه ۴۰ ساله بسیاری از خانوار تحت حمایت توانمند شده و حتی به افرادی نیکوکار در جامعه تبدیل شده‌اند.

وی با اعلام اینکه کمیته امداد با اتکا به مردم و کمک‌های خیران گام‌های بلندی را برای برطرف کردن نیاز‌های اساسی مستمندان جامعه برداشته است، بیان کرد: مردم نیکوکار استان اردبیل محور اصلی رسیدگی به امور فقرا هستند که با کمک‌های خود کمیته امداد را در دستیابی به اهداف عالیه یاری می‌کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه کمیته امداد استان اردبیل مفتخر است که همچنان فرهنگ «مردمی بودن» را حفظ کرده است، اعلام کرد: هم‌اکنون شاهد اشاعه فرهنگ نوعدوستی در بین آحاد مختلف مردم هستیم که هرگز نیازمندان را فراموش نمی‌کنند.

دشتی به فعالیت ۴۱ مرکز نیکوکاری در سطح استان اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف مهم راه‌اندازی مراکز نیکوکاری گستره فعالیت‌ها در بین مردم هر محله است تا آن‌ها با کمک‌های خود باری از دوش نیازمندان همان محل بردارند.

وی با بیان اینکه به اعتقاد بسیاری از صاحب‌نظران کمیته امداد توانسته است بر فقر مطلق غالب شود، افزود: متاسفانه در جنگ اقتصادی که اینک تمامی آحاد مردم و به خصوص اقشار آسیب‌پذیر را در برگرفته است نیازمند یاری‌رسانی هر چه بیشتر خیران به افراد نیازمند هستیم تا مانند همیشه پیروز میدان باشیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه کمیته امداد استان اردبیل مورد وثوق مردم است، اعلام کرد: در سایه کمک‌های مردمی در توانمندسازی خانوار تحت حمایت موفق بوده‌ایم که این امر موجب وثوق هر چه بیشتر کمیته امداد در بین خیران و نیکوکاران شده است.

دشتی در ادامه سخنان خود به بیانیه «گام دوم انقلاب» رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: در بخشی از این بیانیه به «مشارکت اجتماعی» اشاره شده است که در واقع همان حضور معنوی و پرشور در یاری‌رسانی به فقرا و سایر محرومان است تا شاهد پیشرفت و توسعه همه جانبه باشیم.

وی با اعلام اینکه مسابقه رسیدگی به فقرا و مردم آسیب‌دیده از حوادث طبیعی باید در بین کودکان و نوجوانان نهادینه شود، بیان کرد: کمیته امداد استان اردبیل درصدد برنامه‌ریزی برای توسعه مشارک‌های اجتماعی در بین دانش‌آموزان است تا آن‌ها در کنار علم‌آموزی، هرگز نیازمندان جامعه را فراموش نکنند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه غفلت از قشر نیازمند قابل قبول نیست، افزود: دانش‌آموزان بیش از سایر افراد باید در مشارکت اجتماعی حضور داشته باشند تا از همان دوران طفولیت کمک به دیگران را بیاموزند.

دشتی با اشاره به اینکه بیش از ۵۸۰۰ دانش‌آموز و ۷۰۰ دانشجو تحت حمایت این نهاد قرار دارند، گفت: پاسخگویی به تمام نیاز‌های دانش‌آموزان و دانشجویان تحت حمایت نیاز به مشارکت همه جانبه نیکوکاران دارند تا آن‌ها از تحصیل بازنمانند و به مدارج عالی علمی دست یابند.

وی با اعلام اینکه دانش‌آموزان خیر استان اردبیل در سال گذشته بیش از ۱۷۰ میلیون تومان به عمنوعان نیازمند خود کمک کرده‌اند، بیان کرد: کمک‌های دانش‌آموزان خیر به همان مدارس عودت داده خواهد شد تا در آستانه عید نوروز در اختیار دانش‌آموزان بی‌بضاعت قرار گیرد.

انتهای پیام/ح

توزیع بیش از 170 هزار پاکت جشن نیکوکاری در مدارس اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.