فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی از کاهش ۱۱ درصدی تصادفات در استان خبر داد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛ سرهنگ رضایی، فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی ظهر امروز در کمیسیون اجرایی مدیریت ایمنی و حمل و نقل استان خراسان جنوبی گفت: در ۱۱ ماهه امسال نتایج امیدوار کننده‌ای را شاهد هستیم.


وی از کاهش ۱۱ درصدی تصادفات در ۱۱ ماهه امسال خبر داد و افزود: در این مدت بیشترین آمار متوفیان مربوط به شهرستان‌های طبس و نهبندان بوده است.


فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی با بیان اینکه در نوروز گذشته شهرستان طبس بیشترین آمار متوفیان را داشته است بیان کرد: در ۱۱ ماهه امسال تعداد مجروحین ۱۳ درصد افزایش داشته است.


رضایی با بیان اینکه در این مدت ۵۲ درصد حوادث در راه‌های اصلی و مابقی تصادفات در جاده‌های فرعی و روستایی به وقوع پیوسته است تصریح کرد: بیشترین روز‌های وقوع تصادفات مربوط به روز‌های پنجشنبه و جمعه بوده است.


وی بیشترین زمان وقوع تصادفات را در ساعات ۱۲ تا ۲ شب عنوان و خاطرنشان کرد: در شهرستان دیهوک- طبس بیشترین زمان تصادفات از ساعت ۲ تا ۴ صبح و ۴ تا ۶ صبح بوده است.


فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی به بیشترین علت وقوع تصادفات اشاره کرد و یادآور شد: در ۱۱ ماهه امسال بیشترین علل وقوع تصادفات سرعت غیر مجاز بوده است.


رضایی به نوع وسایل نقلیه مقصر در تصادفات اشاره کرد و اظهار داشت: در این راستا خودرو سواری با ۵۸ درصد و وانت بار با ۱۲ درصد بیشترین وسایل نقلیه مقصر در تصادفات هستند.


وی با بیان اینکه در این مدت ۴۵ درصد تصادفات مربوط به واژگونی خودرو است افزود: در ۶۳ درصد از تصادفات صورت گرفته افراد زیر ۳۵ سال سن داشتند.


فرمانده پلیس راه خراسان جنوبی با اشاره به تحلیل طرح نوروزی ۵ سال اخیر گفت: در نوروز ۹۷، ۱۳ نفر از متوفیان در جاده‌های برون شهری و ۳ نفر در جاده‌های درون شهری فوت شدند که این امر زنگ خطری است.


رضایی با بیان اینکه ۶۷ درصد متوفیان در ۵ سال اخیر در راه‌های اصلی و ۱۵ درصد در راه‌های فرعی فوت شدند بیان کرد: بیشترین علت تصادفات در ۵ سال اخیر مربوط به سرعت و خستگی است.
انتهای پیام/ب


سرعت و خستگی بیشترین علت تصادفات

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.