عملیات پاکسازی ساحل شیلات بندر چابهار با حضور جمعی از مسئولین، کارکنان اداره کل بنادر و دریانوردی استان، سمن ها، در بندر چابهار برگزار شد

پاکسازی سواحل مکران در راستای آمادگی سفر‌های نوروزی بندر چابهارسیدحسن ابراهیمی معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، هدف از برگزاری این همایش را القای فرهنگ حفاظت از محیط زیست و مشارکت شهروندان در پاکسازی سواحل بندر چابهار عنوان کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه حفاظت از محیط زیست دریایی و سواحل، یکی از مهمترین اهداف حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی و سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور می‌باشد و با پیش رو داشتن سفر‌های نوروزی سال ۹۸؛ این گونه همایش ها، ایجاد محیطی پاک و فرهنگ سازی حفاظت از محیط زیست در بین اقشار ساحل نشین را بهمراه خواهد داشت.

ابراهیمی در ادامه افزود: طبق اصل پنجاهم قانون اساسی و مسئولیت همگان در برابر حفظ محیط زیست، این مسئولیت پذیری برای تمام افراد جامعه می‌بایست طوری ترسیم شود تا در آینده اهمیت و درک صحیح حفظ محیط زیست پر رنگ‌تر شود.

وی ضمن تشکر از همکاری دستگاه‌هایی که در اجرای این همایش مشارکت داشتند، یادآور شد ۳۰۰ نفر در این همایش حضور داشتند که توانستند نزدیک به یک کیلومتر از سواحل بندر چابهار را پاکسازی کنند.

در این همایش بخشی از ساحل دریا از محل خلیج چابهار تا انتهای سواحل اسکله هفت تیر از زباله پاکسازی شد.

انتهای پیام/ع

پاکسازی سواحل چابهار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار